Puolisoni ei halua seksiä, vaikka suhteemme on hyvä – mitä voin tehdä?

Kuva: Anna Huovinen

Arjen vaatimusten keskellä seksi voi lakata olemasta voimavara. Mitä silloin auttaa? Perheneuvoja Helena Toppari vastaa.Lue koko juttu

Kommentit (13)

Sperakartio

Niin minäkin luulin.Sitten tuli isku vasten kasvoja.Emäntä halusi elää, eikä ajatellut minua, eikä myöskään lapsia.Mitä, jos ei olisikaan ollut sellaista miestä joka pystyy hoitamaan kodin ja lapset? Kuinka ihminen voi olla niin itsekäs?Eli, voit varautua jo pahimpaan.

Vierailija

Yleensä jos seksi tai pariskunnan ja perheen väliset kiintymyssuhteet takkuavat suhteessa niin kysymys on pettämisestä. Joku pettää perheessä.

Vierailija

Onko kysyjälle päässyt kertymään ylipainoa? Jos ulkonäkö on muuttunut radikaalisti huonompaan päin, syy voi olla siinä. Mies ei voi kertoa todellista syytä.

Vierailija

Ihmeellisiä neuvoja. Vastaaja pääasiassa vain toistaa kaikki kertaalleen mainitut asiat.

Mikä on kamalin lause minkä nainen voi sanoa miehelle? Se on 'Kuule, meidän olisi nyt syytä keskustella perusteellisesti'.

M+40

Meillä emäntää kiinnosti seksi siihen saakka, kun lapset saatiin tehtyä. Sen jälkeen sain lähes aina tehdä itse aloitteen. Kaikki loppui, hän ei edes koskenut minuun! Tein testin ja lopetin aloitteet. Kesti noin 11 kuukautta, kunnes emäntä vihjaisi seksistä. Sen jälkeen meni taas noin puoli vuotta seuraavaan kertaan.

Mielestäni ihan turhaa lässytystä on selittää asiaa kotitöillä, lapsiperheen kiireillä yms. Kyllä seksi onnistuu, jos vain on halua. Miksi kaikki muu menee parisuhteen hoidon edelle, kuten harrastukset, omat sukulaiset ja ystävät. Sitten ollaan niin väsyneitä ja kerrotaan ettei jakseta tai jotain muita tyhjänpäiväisiä selityksiä.

Olin hänelle hyvä aviomies, vaikka kehityskohteita varmasti minussakin. En kestänyt kuitenkaan tilannetta enää. Hän petti minut avioliitossamme totaallisesti jättämällä minut ikään kuin ulkopuoliseksi. Kaiken kokemani jälkeen minä petin häntä kahden naisen kanssa oikein kunnolla. Lopuksi otin hänestä avioeron. En ole tästä ylpeä, mutta en myös kadu mitään edes vuosien jälkeenkään.

Vierailija

Heterosta lesboxi? kirjoitti:
Inhottavan heteronormatiivisia nämä jutut aina. Itse vaihdoin mieheni naiseen, ja elämänlaatuni parani huomattavasti.

Minä vaihdoin kanssa, mutta naisen mieheen. Kyllä nyt seksi sujuu! Ei tarvita mitään turhia rituaaleja tai joutavia lässytyksiä, vaan suoraan asiaan.

Vierailija

M+40 kirjoitti:
Meillä emäntää kiinnosti seksi siihen saakka, kun lapset saatiin tehtyä. Sen jälkeen sain lähes aina tehdä itse aloitteen. Kaikki loppui, hän ei edes koskenut minuun! Tein testin ja lopetin aloitteet. Kesti noin 11 kuukautta, kunnes emäntä vihjaisi seksistä. Sen jälkeen meni taas noin puoli vuotta seuraavaan kertaan.

Mielestäni ihan turhaa lässytystä on selittää asiaa kotitöillä, lapsiperheen kiireillä yms. Kyllä seksi onnistuu, jos vain on halua. Miksi kaikki muu menee parisuhteen hoidon edelle, kuten harrastukset, omat sukulaiset ja ystävät. Sitten ollaan niin väsyneitä ja kerrotaan ettei jakseta tai jotain muita tyhjänpäiväisiä selityksiä.

Olin hänelle hyvä aviomies, vaikka kehityskohteita varmasti minussakin. En kestänyt kuitenkaan tilannetta enää. Hän petti minut avioliitossamme totaallisesti jättämällä minut ikään kuin ulkopuoliseksi. Kaiken kokemani jälkeen minä petin häntä kahden naisen kanssa oikein kunnolla. Lopuksi otin hänestä avioeron. En ole tästä ylpeä, mutta en myös kadu mitään edes vuosien jälkeenkään.

Jos elätät vaimosi, niin nuo oikkuilut jatkuvat. Olet lirissä.

Vierailija

Älkää hyvät miehet vaan jääkö ainakaan vuosiksi seksittömään suhteeseen! Jos akka rupeaa selittelemään, että kun on töissä rankkaa ja on kotitöitä ettei vaan jaksa yms. selityksiä, niin lähtekää lätkimään tai pistäkää akka selittelee muualle. Julmaa vallankäyttöä tuollainen! Näyttäkää miehet että ette ole näin kohtaloonne alistuvaisia!

Vierailija

M+40 kirjoitti:

Meillä kävi hei vähän samalla tavalla, että lasten syntymä vei seksihalut! Paitsi että ne oli miehen seksihalut jotka katosi. Esikoisen synnyttyä, ja oikeastaan jo vähän ennen syntymää (ennenaikaisen synnytyksen uhka) mieheltä loppui kaikki kiinnostus seksiin. Meni 11 kk ennen kuin seuraavan kerran kiinnosti, ja siitä seuraavaan taas kuukausia. Miestä stressasi vauva-arki ja univaje ja vauvan jatkuva läsnäolo, keskeytyksen mahdollisuus ja se ettei seksiä voinut harrastaa silloin kun huvittaa vaan silloin kun vauva nukkuu - mitä vauva teki kovin epävarmasti.

Paitsi että minä en pettänyt enkä jättänyt vaan me etsittiin yhteys uudestaan sit kun sille oli tilaa. Toinen samanlainen tauko tuli toisen lapsen synnyttyä, silloin ei ahdistanut niin kuin tiesi ettei se ole ikuista. Ja siitä lähtien kun nuorin alkoi nukkua yönsä niin meidän seksielämä on ollut parempaa kuin koskaan, aktiivista, kokeilevaa, rohkeaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat