Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (15)

Semisti_tuttaa

Joo meilläkin vaimo oli naama kiinni puhelimessa ilta/yömyöhään. Selvisi syykin, lirkutteli exälleen. Koomista tässä on se, että heidän suhteestaan on yli 16 vuotta aikaa ja alta vuoden suhde päättyi, kun tämä exä petti useamman naisen kanssa.

Nyt perheellisenä naisena, hän valitsee tämän petturi-exänsä perheensä sijaan.

Muumit ovat karanneet laaksosta.
Mumin har flyttat från dalen.

Vierailija

On kyllä helvetillinen keksintö. Ottakaa asia puheeksi. Onhan tuo nyt törkeää käytöstä olla koko ajan nokka kiinni puhelimessa toisen seurassa. Surullisinta on se, että ihmiset eivät oikeasti ymmärrä tuon olevan törkeää. Muutenkin esim. ystävien seurassa olisi kohteliasta keskittyä välillä muuhunkin kuin siihen puhelimeen.

Vierailija

Jännittävää, että some/nettiriippuvuus kyllä tunnustetaan ongelmaksi, mutta sen hoitoon ei ole vieläkään kunnollisia keinoja. Päihdelinkin neuvot auttavat, jos ongelma on tilapäinen. Oikeaan riippuvuuteen ne ovat yhtä tyhjän kanssa. Riippuvuuden synnyn mekanismi on samanlainen kuin vaikka alkoholismissa ja pitkälle edenneen riippuvuuden haitatkin alkavat sitä lähennellä.

Sanotaan, että ensimmäinen askel on ongelman tiedostaminen. No minä tiedostan, että minulla on nettiriippuvuus. Mitä nyt? Kaikki netistä (vitsikästä) löytämäni vinkit ja keinot olen jo kokeillut, eivätkä ne ole auttaneet. Voin olla vaikkapa viikon täysin ilman tietokonetta ja nettiä. Vaan kun nykymaailmassa niin ei voi tehdä kuin lomalla. En voi ruveta nettiabsolutistiksi ja kohtuukäyttö muuttuu pikkuhiljaa aina takaisin tuntikausien päämäärättömään surffailuun.

Vierailija

Älkää nyt helvetissä antako niiden eukkojen rauhassa lirkutella siellä netissä. Ne tekee niin, koska kokevat että teille on ihan sama. Jos on ihan sama, niin älkää sitten valittako asiasta täällä, jos kerran olette itse valinneet asian hyväksyä. Jos ette hyväksy, toimikaa. Korjatkaa suhde. Helvetti, vielä kerran.

T. entinen lirkuttelija.

Äkkiä nainen vaihtoon

Laaduton nainen. Äkkiä vaihtoon. Itselläni on nainen joka keskittyy minuun vaikka 24/7 ja pistää aina puhelimen pois jos edes vilkaiseen häneen päin. Silloin harvoin kun edes puhelintaan räplää. Huomioi minut jatkuvasti, leipoo, kokkaa ja tyydyttää. Toki huomioin hänet erittäin hyvin samaten sekä sanallisesti että fyysisesti. Ja siis ollaan molemmat vielä aikas nuoria.

Vierailija

Kaksi edellistä seurustelusuhdetta olen katkaissut kun en jaksanut sitä jatkuvaa puhelimen, ja aiemmin läppärin, tuijottamista. Saapa nähdä tuleeko kohta kolmaskin. Minusta tämä on nimenomaan naisten ongelma. Ja teinien. Miehille puhelin ja jatkuva sosiaalisuus ei taida olla yhtä tärkeitä.

Vierailija

Onko kukaan kokeillut yhteis-somea? Mikään ei ole mukavempaa, kun yhdessä nauraa toisten jutuille ja keksiä vastauksia.

Vierailija

Sinun pitäisi olla erityisen ihana, että voittaisit somemaailman. Älä huoli, kyllä kumppanisi sellaisen vielä löytääkin 💛

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaksi edellistä seurustelusuhdetta olen katkaissut kun en jaksanut sitä jatkuvaa puhelimen, ja aiemmin läppärin, tuijottamista. Saapa nähdä tuleeko kohta kolmaskin. Minusta tämä on nimenomaan naisten ongelma. Ja teinien. Miehille puhelin ja jatkuva sosiaalisuus ei taida olla yhtä tärkeitä.

Tämä pitää varmasti paikkansa. Naisille parisuhde ja perhe tarkoittaa hyvin usein sosiaalisen elämän loppumista. Tarkoittaa miehillekin, mutta miehille sosiaalisuus ei ole yhtä tärkeä asia. Ihmiset eivät kutsu enää toisiaan kyläilemään eli perheen kanssa joko ollaan keskenään tai on käytävä ilman perhettä tapaamassa muita ihmisiä. Facebook tarjoaa väylän kodin seinien sisäpuolelta ulkomaailmaan ilman, että tarvitsee poistua ulko-ovesta. 

Vierailija

Meillä se on mies, joka on jatkuvasti facebookissa. Selaa, selaa ja selaa. Aina.

Olen yrittänyt keskustella, että se tuntuu minusta pahalta ja antaa lapsillekin huonon mallin. Ei kuulemma ole muutakaan tekemistä.
Eipä tosiaan, kaksi lasta ja olisin minäkin tässä. Vaan enemmän kiinnostaa mitä joku luokkakaveri 70-luvulta on tehnyt tai missä käynyt syömässä. Ihan älytöntä.
Valmiiksi tehty ruoka kyllä kiinnostaa. Ja iltaisin kun lopen uupuneena menen nukkumaan niin mies muistaa että olisihan hänellä vaimokin siihen yhteen tarkoitukseen, mutta vaimo ei sattuneesra syystä enää oikein syty.

Vierailija

FB on rakennettu siten, että ihminen koukuttuu siihen. Itselläni on siellä tili lähinnä pakosta. Muutenhan FB on lähinnä aikavaras. Ihmisellä on käytössään rajallinen määrä aikaa enkä ainakaan minä halua viettää sitä virtuaalimaailmassa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat