Mikä mulla on? (googlelääkärit huom!)
-Totaalinen väsymys, töihin jaksan raahautua, mutta töitä teen vain pakon edessä
-Nukun huonosti, koskaan en herää pirteänä
-Tavalliset työpaikan äänet tuntuu sietämättömän kovilta ja käy hermoon (asun yksin, joten kotona ei ole ääniä)
-Pienet työvastoinkäymiset tuntuu tosi suurilta ja mun reaktiot on ylimitoitettuja
-Kotona en jaksa tehdä mitään
-Tuntuu kuin kaikki työpaikalla olisi mua vastaan
Onko tää työuupumus tai joku muu mielisairaus?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Candida albicans eli hiivaongelma
Joskus mulla oli täysin oireeton hiiva, mutta silloin ei ollut näitä muita oireita kyllä :)
-ap
Kuulostaa jonkinlaiselta työuupumukselta tai lievältä masennukselta.
Väsymys tosin voi johtua monista muistakin syistä.
Uupumus ja /tai masennus. Hakeuduhan lekurille hop hop ettei pahene vaan paranet.
Oletko ylipainoinen? Unihäiriöltä äkkiseltään kuulostaa. Huonot yöunet = ei energiaa.
Uniapnea tms?
kilppari vajis, tai munuaisten vajis. Anemia. Otetaan sulta nyt alkuun perusverenkuva ja virtsakokeet, kilppariarvot, krea, alat, P-urea. ekg, myös. Kuume? Sokeri, happisaturaatio. Verenpaine? Nämä kertonee jo paljon. Palataan asiaan sitten.
Masennustestin tein työpsykologilla syksyllä eikä ollut masennus. Oli niin paska käynti että en saanut mitään siitä irti eikä psykologi tajunnut mistään mitään. Lekurille oon menossa
-ap
sulla on matala verenpaine. Ostappa nyt oma mittari.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ylipainoinen? Unihäiriöltä äkkiseltään kuulostaa. Huonot yöunet = ei energiaa.
Uniapnea tms?
Olen, mutta sitä olen ollut aina. Hengityskatkoksista tai massiivisesta kuorsauksesta ei ole raportoutu nukkumiskumppanini taholta
-ap
Vierailija kirjoitti:
kilppari vajis, tai munuaisten vajis. Anemia. Otetaan sulta nyt alkuun perusverenkuva ja virtsakokeet, kilppariarvot, krea, alat, P-urea. ekg, myös. Kuume? Sokeri, happisaturaatio. Verenpaine? Nämä kertonee jo paljon. Palataan asiaan sitten.
Oioi, eipä taida mun työterveyslekuri kaikkea noita määrätä
-ap
Tee kotona hiivan vesilasitesti -googlaa- (hiiva erittää erityisesti öisin myrkyllisiä aineenvaihduntatuotteita, siksi aamulla krapula ja väsymys) ja labrassa ferritiini (rautavarasto).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uniapnea tms?Olen, mutta sitä olen ollut aina. Hengityskatkoksista tai massiivisesta kuorsauksesta ei ole raportoutu nukkumiskumppanini taholta
-ap
Ap, yöaikaiset hengityskatkokset voivat olla niin pieniä ja tiheitä että kumppanisi on vaikea niitä edes havaita. Suosittelen unirekisteröintiä. Kuorsaaminen ei tarkoita sitä, etteikö unihäiriötä voisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Nyt on niin peruslabraa kun vois olla. Nuohan otetaan suunnilleen joka toiselta tk:ssa kävijältä.
p.s. Vielä lisään vaihtoehdon, että olet raskaana.
Kilpirauhasen alitoiminta, jos sinulta on tutkittu TSH arvo verestä , niin oikea arvo on yli 3 (USA:n lääkäriohje). Eli jos tsh ylittää 3 niin olet 'varmasti' sairastunut kilpirauhasen alitoimintaan.
Oireita on väsymys (jatkuva, nukkuminen ei auta), masennus, suolan himo, ummetus, jatkuva viluisuus, hiusten oheneminen ja/tai irtoaminen. Yksi ed. oire riittää.
Alitoimintaa hoitaa oikein H:gissä Kampin Avassa Endokrinologian professori, Matti Välimäki.
Yleislääkärit eivät halua ottaa kantaa alitoimintaan ja luottavat vain potilasohjeeseen eli jos tsh on yli 4 olet alitoiminen, muuten (vaikka oireet täsmää) et saa kilpirauhaslääkitystä.
Mulla oli samoja ongelmia ( diagnosoitu masennus, yhtäkkiset ahdistukset, kuukautiset jäi välistä stressin takia ja paniikkikohtauksia, olen lievästi ylipainoinen) kunnes ostin kuntosalikortin , sen jälkeen on pää kestänyt pienet kuin suuretkin stressit. Lääkärillä kannattaa käydä nyt kuitenkin ja selvitää mikä on. Olen myös ruvennut ottamaan omega3, D-vitamiinia, B12 ja sinkki tabletteja. Ne nyt eivät suuremmin ole auttaneet mutta tuo kunnon hikiliikunta 2-3 kertaa viikossa on auttanut paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Nyt on niin peruslabraa kun vois olla. Nuohan otetaan suunnilleen joka toiselta tk:ssa kävijältä.
p.s. Vielä lisään vaihtoehdon, että olet raskaana.
Herran jestas! Yksi raskaustesti on kotona, taidanpa tehdä sen tänään. Kierukka on joten ei menkkoja
-ap
Candida albicans eli hiivaongelma