Vierailija

Minusta on ainakin hienoa, että neljäsluokkalainen vielä tykkää esim. laskea pulkalla mäkeä ja pukeutuu kunnolla, esim. kouluun laittaa pakkasella toppahousut, kotona haalarikin vielä kelpaa.

Mutta ei taida olla kovin kaukana se aika, kun rupeaa käyttäytymään ja pukemaan kuin teinit...

Miten teillä?

• ylös 4
  • alas 0

Kommentit (6)

Vierailija

Eikös nuo parikymppiset opiskelijatkin käytä haalareita ja sotke itseään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

plaah, on tosi rasittavia nämä keskustelut, joissa on parasta, että lapsi pysyy vauvana mahd. pitkään, että meidän kalle-karoliina ainakin vielä 13-vuotiaana leikkii legoilla ja barbeilla, se on niin kiltti ja ihana lapsi. Huoh.

Ja miksi jotkin asiat olisivat toisensa poissulkevia? Meillä ainakin murkku murkkuilee, vähän koittaa meikkejä ja laittaa kouluun, elokuviin tms. "paremmat vaatteet". Luistelemaan, pulkkamäkeen tms. sitten kyllä toppahousut siihen päälle. Ei leiki leluilla, vaan kotona esim. leipoo, selailee nettiä, kuuntelee musiikkia, lukee kirjoja, katsoo tv:tä. Mun mielestä ok, en kyllä itsekään 12-vuotiaana leikkinyt millään muovihärpäkkeillä, enkä koe että se olisi mitenkään oikeampi tapa elää. Enkä koe että my little pony paita olisi soveliaampi vaate kuin joku muu paita, kyllä hän saa laittaa päälleen, mistä tykkää. Ulkoilua ei toivottavasti lopeta missään iässä, kyllä minä ainakin teininäkin kävin luistelemassa talvella ja kesäisin uimarannoilla, pyöräilemässä yms. Sellaista näyttävä tekevän nykyäänkin ja hyvä niin. Vaatetus ihan normaali, vaikkei olekaan mikki hiiri toppahaalari (?)   

Vierailija

Nyt ei taidettukaan puhua teineistä vaan alakouluikäisistä lapsista! Älä vääristele! On ihan ok, että teini ei enää leiki, vaan muut aikuistumiseen liittyvät jutut alkavat kiinnostaa. Mutta mun mielestä on surullista, että leikkivä lapsuus loppuu monella jo alakoulussa!

Vierailija

Yläkoulussa loppuu järkevä pukeutuminen, eli toppahousujen ja hanskojen käyttö talvella.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nyt ei taidettukaan puhua teineistä vaan alakouluikäisistä lapsista! Älä vääristele! On ihan ok, että teini ei enää leiki, vaan muut aikuistumiseen liittyvät jutut alkavat kiinnostaa. Mutta mun mielestä on surullista, että leikkivä lapsuus loppuu monella jo alakoulussa!

en mitään vääristele, kyllä alakoulun 5.-6.luokkalaiset tulevat murrosikään sekä henkisesti että fyysisesti. Olen seuraillut oman lapsen ja hänen kavereitten tätä aikaa, ja kyllä se on hyvin samanlaista kuin itsellä 90-luvulla.Eivät leiki leluilla, eivätkä laita kouluun toppahaalareita välitunneille, mutta elämänsä on silti kivaa ja "lapsuutta" vielä, eli eivät myöskään pyöri missään jengeissä kaupungilla räkimässä mummoja. Menevät edelleen uimahalliin uimaan, mutta nyt ehkä ilman äitiä ja isää. Käyvät edelleen luistelemassa, mutta välillä kavereiden kanssa keskenään, välillä perheen kanssa. Haluavat sinne ehkä ns. trendikkäämmät vaatteet, so what? 

Mikä siinä on niin ahdistavaa joillekin vanhemmille, ettei +10-vuotiaat lapset enää innostu lelukaupan tarjonnasta, vaan heitä alkaa pikkuhiljaa kiinnostaa muut asiat (ei edelleenkään jengit eikä tupakat!) ?     

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.