Kookosöljy tukkii viemärit siinä missä kinkunrasvakin
Kommentit (59)
Verisuonissa lämpötila n. 37 astetta. Mikään rasva ei ole siinä lämpötilassa kiinteää. Hassua kun ihmiset oikein sielunsa silmin näkevät miten se voi pakkautuu suoniin...
Miksi kukaan kaataa merkittäviä määriä kookosöljyä viemäriin? Laita roskakoriin se sun öljypurkki.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan kaataa merkittäviä määriä kookosöljyä viemäriin? Laita roskakoriin se sun öljypurkki.
Ihmettelen minäkin, miksi viemäriin. Mä laitan sen suuhun.
Siis täh!? Miksi sitä laitetaan viemäriin?
Mä käytän kookosrasvaa suun hoidossa. Kurlaan sillä ja syljen paperiin. Paperin heitän sekajätteeseen tai jos vessapaperia, niin biojätteeseen. Hyvin toimii minusta.
Meillä sitä käytetään makuuhuoneessa, keittiössä ja kylppärissä. Vauvan iholle ihan parasta ja itselle myös iholle. Viemäriin emme sitä käytä..
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän kookosrasvaa suun hoidossa. Kurlaan sillä ja syljen paperiin. Paperin heitän sekajätteeseen tai jos vessapaperia, niin biojätteeseen. Hyvin toimii minusta.
Tuskin käytät kookosrasvaa. Tai ainakin olettaisin niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teknisesti ottaen kookosöljy on kookosrasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on kaksi eri asiaa, teknisesti tai ei.
Ja eihän öljyt tuki verisuonia vaan kolesteroli joka korjaa vaurioituneita verisuonia..
Tästäkin voi olla montaa mieltä.
Eiks kookosöljy olekin tarkoitettu käytettäväksi eikä viemäriin laitettavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne taitaa olla yks ja sama asia.
Ainakin nettihaku antaa kookosrasvalla kookosöljyn..
Vierailija kirjoitti:
Verisuonissa lämpötila n. 37 astetta. Mikään rasva ei ole siinä lämpötilassa kiinteää. Hassua kun ihmiset oikein sielunsa silmin näkevät miten se voi pakkautuu suoniin...
"Mikään rasva". Et kai sä kuvittele, että sulla on kookosrasvaa verisuonissa, jos syöt sitä? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mikään rasva". Et kai sä kuvittele, että sulla on kookosrasvaa verisuonissa, jos syöt sitä? :D
Niinpä.. Jos on paljon kolesterolia on varmaan millä korjata niitä vaurioituneita verisuonia.. Ja toisaalta korjata pitää nekin.. Vaurioituminen taas johtuu muusta kuin rasvasta..
Tätä mieltä minä olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne taitaa olla yks ja sama asia.
Ainakin nettihaku antaa kookosrasvalla kookosöljyn..
Ei ne ole sama asia. Et vissiin tiedä, mitä ne on, jos pystyt kuvittelemaan ne samaksi aineeksi.
Kookosöljy eli kookosrasva on kasviöljy, jota valmistetaan erittelemällä se koprasta, kookospähkinän kuivatusta lihasta. Filippiinit on maailman suurin kookosöljyn tuottaja, kookosöljyn tuotto vastaa 7 prosenttia Filippiinien vientituloista. Wikipedia
Vierailija kirjoitti:
Meillä sitä käytetään makuuhuoneessa, keittiössä ja kylppärissä. Vauvan iholle ihan parasta ja itselle myös iholle. Viemäriin emme sitä käytä..
Jos hierot öljyä ihollesi tai hiuksiisi ja käyt joskus suihkussa, niin silloin sinä nimenomaan laitat kookosöljyä viemäriin...
Ei kai kukaan nyt tosissaan ajattele, että viemärit tukkeentuisivat kookosöljystä, kun joku lusikoi sitä suoraan purkista viemäriin..?!?
Kyse on nimenomaan siitä, että kyseistä tuotetta käytetään ihonhoitoon, ja suihkussa lämmin vesi sitten sulattaa sen ja valuttaa sen viemäriin, jossa rasva taas kiinteytyy ja pikkuhiljaa ajan kuluessa muodostaa suuremman ja suuremman tukoksen.
Minä sekoitan aina suihkussa ollessani kämmenellä kookosöljyä ja ruokasoodaa ja kuorin sillä seoksella kasvot, kaulan ja hartiat. Viemäriinhän se huuhdeltaessa menee. Lisäksi silloin tällöin levitän kookosöljyä kauttaaltaan hiuksiin, annan vaikuttaa pari tuntia ja sitten huuhdon pois.
Tätä olen tehnyt yli vuoden ajan. En ainakaan ole huomannut että viemäri ei vetäisi. Mutta tottakai kookosöljy on pahasta, sen ja soodan sekoitus kun on ainoa kokeilemani konsti mikä on parantanut akneni ja pitää sen poissa...
Kookosöljy tukkii myös verisuonet...