Minkä ikäiset teillä vielä nuutittaa?
Kommentit (65)
Nuutittaa? Mitä se on? Ja missä päin Suomea tuollainen on tapana?
Olisi hauskaa, kun täälläkin olisi tuo perinne olemassa.
Missäpäin ap. asutte?
Niin mitä sillon tehään kun nuutitetaan?
Vierailija kirjoitti:
Nuutin päivä tänään, haloo!
Haloo haloo, kyllä tiedetään, mutta ei vastaa kysymykseen että mitä se nuutittaminen oikein on? Ei ole täällä ainakaan tapana.
Meillä kuutosluokkalainen unnuttaa jo.
Liittyy kai jotenkin itsetyydytykseen. Yök.
En ole ikinä edes kuullut moisesta toiminnasta, luulin otsikon perusteella että kyseessä on joku pikkulapsivaiheen nukahtamis- tai itsetyydytystapa.
Nuutinpäivänä on syntymäpäiväni. Meillä on käynyt vieraita, olen saanut kortteja, kukkia, lahjoja ja onnitteluja. Kakku ostettiin kaupasta 🤔. En millään jaksanut väsyneenä tehdä itse pitkän työhukin jälkeen 🙈
Ensi viikon olen lomalla ja tahdon nukkua. Ja leipoa raakasuklaakakun 😄 Parempi vaikka myöhään, kun ei ollenkaan 😊
Vierailija kirjoitti:
Nuutin päivä tänään, haloo!
Joo, mutta mitä on nuutittaminen?
Se vähän kuin virpomista. Palkkaa vastaa esiinnytään nuuttipukkeina. Sitä tässä kai tarkoitettiin.
Nuutinpäivänä lapset pukeutuvat vaikka turtlesiksi tai miksi ikinä haluavatkaan ja lähtevät kiertelemään ovelta ovelle kysyen saako laulaa. Jos saa, lurauttavat laulun ja saavat pienen palkan. Tällä suunnalla ei ole virpominen tapana vaan nuuttaaminen.
Meillä lapset eivät halunneet lähteä kierrokselle mikä on harmi. On kuolemassa oleva perinne. Vielä omassa lapsuudessani lähes tulkoon kaikki lapset lähtivät nuuttauskierokselle.
terv. yksi porilainen
Nuuttipukki on perinteisesti ollut aikuinen, joten en usko tätä aloitusta.
Kierretään joksikin pukeuteneena ( keiju, noita, prinsessa, dart wader tms) ovelta ovelle ja kysytään saako laulaa. Ja kun saa luvan, vedetään joku biisi (tuiki tuiki tähtönen, rati riti rallaa tms) ja palkaksi saa karkkia. Meiltä saa paperipäällysteisiä joulusuklaita, moni antaa lakupötköjä ja tikkareita joita tänään myyty jättilaatikoissa tarjouksessa.
Nykylapset panostaa pukeutumiseen ja esityksiin. Omassa lapsuudessani laitettiin vain mummon huivi ja vähän poskipunaa ja laulettiin ukko nooa. Palkaksi sai appelsiinin, piparin ja joskus karkkia.
Ap.
Anteeksi, mitä vittua.