”En haaveillut vanhemmuudesta, mutta uteliaisuus voitti” – äidit ja isät kertovat, miksi halusivat lapsia

Kuva: iStockphoto

Moni empii, haluaako tai uskaltaako perustaa perheen. Rohkeat kertovat, miten päätös syntyi.Lue koko juttu

Kommentit (2)

Vierailija

Itselläni kaksi lasta. Koskaan ei ole ollut erityisen polttavaa hinkua äidiksi. Miehen kanssa oltiin sitä mieltä, että jos ei lapsia yhdessä saataisikaan, niin olisimme varmasti ihan hyvä perhe ihan kahdestaankin.

No kaksi lasta tuli kertayrityksestä molemmat.

Koskaan en ole erityisemmin vauvoista nauttinut ja esimerkiksi muiden vauvat eivät kiinnosta minua ollenkaan. En halua pitää muiden vauvoja sylissä jos ei ole pakko.

Sen sijaa isommista lapsista ja niiden seurasta nautin.

Ja onhan se fakta, että vaikka varmasti ihan erilailla onnellisia oltaisiin miehen kanssa kahdestaan oltukin, niin kyllä nämä kaksi lasta ovat kuitenkin ihan mahdottoman rakkaita ja tämä vaihtoehto tuntuu nyt paremmalta kaikesta sitovuudestaan ja omien tarpeiden toiseksi jäämisestä huolimatta.

Silti; koska mitään polttavaa kutsumusta äitiyteen en ole koskaan kokenut ja kaksi tervettä lasta (jopa niin että toinen tyttö ja toinen poika) olen saanut, niin menin katkaisemaan piuhat. Sisimmässäni tiedän, että tämän isompaa perhettä en jaksaisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itselläni kaksi lasta. Koskaan ei ole ollut erityisen polttavaa hinkua äidiksi. Miehen kanssa oltiin sitä mieltä, että jos ei lapsia yhdessä saataisikaan, niin olisimme varmasti ihan hyvä perhe ihan kahdestaankin.

No kaksi lasta tuli kertayrityksestä molemmat.

Koskaan en ole erityisemmin vauvoista nauttinut ja esimerkiksi muiden vauvat eivät kiinnosta minua ollenkaan. En halua pitää muiden vauvoja sylissä jos ei ole pakko.

Sen sijaa isommista lapsista ja niiden seurasta nautin.

Ja onhan se fakta, että vaikka varmasti ihan erilailla onnellisia oltaisiin miehen kanssa kahdestaan oltukin, niin kyllä nämä kaksi lasta ovat kuitenkin ihan mahdottoman rakkaita ja tämä vaihtoehto tuntuu nyt paremmalta kaikesta sitovuudestaan ja omien tarpeiden toiseksi jäämisestä huolimatta.

Silti; koska mitään polttavaa kutsumusta äitiyteen en ole koskaan kokenut ja kaksi tervettä lasta (jopa niin että toinen tyttö ja toinen poika) olen saanut, niin menin katkaisemaan piuhat. Sisimmässäni tiedän, että tämän isompaa perhettä en jaksaisi.

Samat sanat. Ihan sanasta sanaan ja lauseesta toiseen kuin minun kirjoittamani teksti meidän elämästä. Onnellisia näin, onnellisia oltaisiin myös vaikkei lapsia olisi tullutkaan. Koko ajan paranee lasten kasvaessa. Oikeastaan siksi tehtiinkin lapset että on kiva kun on lapsia ja lastenlapsia sitten aikanaan, pikkulapsivaiheesta kyllä jotenkin selvitään ja onhan pikkulapsetkin ihania vaikkei koskaan ollakaan oltu mitään vauvahipelöijijä ja unelmoijia. Onneksi meillä oli helpot lapset.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat