Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö teillä ole märkä ja kylmä olo välikausivaatteissa?

Vierailija
04.01.2018 |

Etelä-Suomen talvessa tosi moni näyttää ulkoilevan samoissa ulkoilupuvuissa joissa ovat ulkona leutona ja aurinkoisena syyspäivänä. Nyt on kuitenkin vain pari astetta lämmintä ja tuuli on todella hyinen ja vaatteista läpitunkeva. Viimeistään siinä vaiheessa luulisi olon muuttuvan märäksi ja kylmäksi kun niskaan sataa jääkylmää rännänsekaista vettä niin että huppu ja takki oikein valuvat vettä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ne välikausivaatteet pitää vettä ja tuulta. Se on niiden idea. Eli ei ole märkä olo eikä kylmäkään, kun sinne alle laitetaan tietysti joku fleece tai villapaita näillä säillä. Syyskuussa alla on t-paita.

Vierailija
2/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Jos on liikaa päällä, tulee hiki ja kuuma ja inhottava olo . Välikausivaatteet on just parhaat etelän leutoihin mutta tuulisiin talviin. Kotiseudulla pohjoisessa käytän sitten talvivaatteita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen tiedä itse, miten pukeutua sopivasti.

Mistäs sä kuvittelet tietäväsi, mitä päällysvaatteiden alla on?

Vierailija
4/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän aikaa sinäkin elät kun elämässäsi on välikausia. Suoritatko elämää?

Vierailija
5/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä eb ainakaan lähtisi ulos välikausivaatteissa. Marraskuussa ulkoilin tunnin verran kun satoi reippaasti veden sekaista räntää. En voinut ottaa edes sateenvarjoa koska tuuli aivan julmetusti. Vastatuuleen kävellessä räntä satoi vasten tuulipuvun edustaa ja suli vaatteiden pintaan niin että takki oli rinnuksilta kuin uitettuna. Jonkun aikaa tuulipuku hylki kosteutta mutta aika pian meni läpi niin että takin yläosa ja huppu ja pian myös alaosa ja housut polvien päältä olivat sisävaatteita myöten läpimärkinä. Kun vielä tuuli vihmoi puuskissa läpi niin kyllä siinä vilu tuli.

Vierailija
6/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Oulun eteläpuolella. Ulkona mulla on joko farkut tai verkkarit, kevyttoppatakki tai tuulipuvun takki. Housujen alla ehkä pitkikset, takin alla normaalit sisäpaidat. Ohut pipo ja sormikkaat. Lämpötila nollan kieppeillä. En todellakaan laita vielä naparetkeilijän vaatetusta, sillä muuten loppuu vaatteet kun alkaa ne oikeat pakkaset. Ei ole näissä vaatteissa ulkona kylmä.

Vierailija
7/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Oulun eteläpuolella. Ulkona mulla on joko farkut tai verkkarit, kevyttoppatakki tai tuulipuvun takki. Housujen alla ehkä pitkikset, takin alla normaalit sisäpaidat. Ohut pipo ja sormikkaat. Lämpötila nollan kieppeillä. En todellakaan laita vielä naparetkeilijän vaatetusta, sillä muuten loppuu vaatteet kun alkaa ne oikeat pakkaset. Ei ole näissä vaatteissa ulkona kylmä.

Niin ja sateella tietysti tuohon päälle vedetään sadetakki ja tarvittaessa sadehousut.

Vierailija
8/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin joku olisi väittänyt tietävänsä. Tuo päällään seisova koukero otsikon perässä on kysymysmerkki.

Vierailija
9/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ulkoilupuvun alla olisi paksu huppari ja pitkikset niin kyllä tuuli ja vesi menee paksunkin vaatekerroksen läpi jos päälimmäinen kerros on joku ohut syksyyn tarkoitettu tuuliasu.

Vierailija
10/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän aikaa sinäkin elät kun elämässäsi on välikausia. Suoritatko elämää?

Välikaudella tarkoitetaan talven ja kesän väliin sijoittuvia vuodenaikoja joista voitaisiin käyttää myös nimityksiä syksy, alkutalvi, lopputalvi ja kevät. Koska Etelä-Suomessa vuodenajoilla ei ole selviä kalenterin mukaan toimivia rajoja ja samankaltaiset kelit toistuvat sekä syksyllä että keväällä niin on yksinkertaisempaa puhua vain välikaudesta kuin alkaa erittelemään vaatetusta eri vuodenaikojen ja kuukausien mukaan.

Vierailija
11/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla on ollut niin leuto talvi, että reippaasti kävellessä ei voi pitää enempää kuin välikausivaatteet päällä. Jos vetää jalkaan toppahousut ja paksun untuvatakin, niin on hiestä märkä. Ehkä eri asia, jos ulkoilee seisomalla hiekkalaatikolla eikä liiku lainkaan. Itse kävelen reippaasti ja pitkään ja silloin ei voi pitää enempää vaatetta päällä. Ja mun välikausivaatteet on veden pitävät, joten ei niissä märkä olo ole.

Vierailija
12/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden tarkoitus ei olekaan se että hiki lentää jatkuvasti.

Vierailija
13/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ulkoilupuvun alla olisi paksu huppari ja pitkikset niin kyllä tuuli ja vesi menee paksunkin vaatekerroksen läpi jos päälimmäinen kerros on joku ohut syksyyn tarkoitettu tuuliasu.

Ei kai nyt syksylläkään ulkoilla missään vettä imevässä tuulipuvussa. Itsellä ulkoillessa soft shell housut ja joku Hellyn kuoritakki. Ei tule vesi läpi vaikka sataisi reippaamminkin. Plussakelillä jos puuhailen aktiivisemmin, niin alla ei välttämättä ole kuin tekninen kerrasto. Pikkupakkasella lisäksi fleece tai villapaita.

Vierailija
14/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap:lle kannata vastata. Tämä on se sama provoilija, jolta joka kerta menee tuulitakista vesi läpi. Eikä hänelle mene jakeluun, vaikka kuinka selittäisi, minkä vaatteiden on tarkoitus pitää vettä ja minkä ei.

Vierailija
15/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ap:lle kannata vastata. Tämä on se sama provoilija, jolta joka kerta menee tuulitakista vesi läpi. Eikä hänelle mene jakeluun, vaikka kuinka selittäisi, minkä vaatteiden on tarkoitus pitää vettä ja minkä ei.

Kyllä on kukkahattu tiukalla jos talvipukeutumisessakin näkee provon. Asiallinen kysymys ja asiallisia vastauksia. EIköhän jokainen itse osaa päättää mihin vastaa ja mihin ei. Niin minä ainakin teen.

Vierailija
16/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alasti vaatteideni sisällä. En tiedä miten pärjään.

Vierailija
17/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu siitäkin mitä tekee. Jos liikkuu reippaasti ja touhuaa lasten kanssa niin pysyy lämpimänä helpommin vaikka vähän kastuisikin.

Vierailija
18/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nyt syksylläkään ulkoilla missään vettä imevässä tuulipuvussa. Itsellä ulkoillessa soft shell housut ja joku Hellyn kuoritakki. Ei tule vesi läpi vaikka sataisi reippaamminkin. Plussakelillä jos puuhailen aktiivisemmin, niin alla ei välttämättä ole kuin tekninen kerrasto. Pikkupakkasella lisäksi fleece tai villapaita.

Eikö tuulipuku ole juurikin syys- ja kevätvaate? Milloin sitä sitten on sopivaa käyttää jos ei syksyllä?

Vierailija
19/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tärkeintä näin räntäisinä talvina, että päälimmäinen kerros vettäpitävä. Alle voi sitten laittaa villapaidan tai parikin tilanteen mukaan. Talvivaatteet on sitten jo reippaammalle pakkaselle eli kun on -5 tai kylmempää.

Vierailija
20/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kunnon välikausiasulla pärjää. The North Facen kuoritakki ja paksu huppari on todella hyvä suoja juuri tällaista sadetta ja tuulta vastaan. Vaikka sade ropisee tuulen kanssa ja huppu ja rinnukset valuvat vettä niin yhtään ei tule läpi ja huppari pysyy kuivana kuoritakin alla. Kun vielä sujauttaa hupparin hupun kuoritakin hupun alle niin se on ihanan lämmin ja on mukava kuunnella kuinka sade ropisee huppua vasten pääsemättä läpi. Jalkoihin kuorihousut sisähousujen päälle ja vedenpitävät lenkkarit jalkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme