Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (1843)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Moi kaikki! En ole täällä varmaan viiteen kuukauteen käynyt, kun vauvaa ei alkanut kuulumaan ja päätin antaa itselleni rauhan täältä. Nyt siis jo yk10, ensimmäinen kierto jossa luget käytössä. Dpo 13. Eilen tein aamupissasta rfsu:n testin ja olin näkevinäni siinä aivan haaleaa hailuraa. Tänään tein apteekin oman testin mutten ekasta aamupissasta ja jälleen olin näkevinäni jotain. Sanokaa te nyt että olenko tullut hulluksi.

Doris kirjoitti:
Moi kaikki! En ole täällä varmaan viiteen kuukauteen käynyt, kun vauvaa ei alkanut kuulumaan ja päätin antaa itselleni rauhan täältä. Nyt siis jo yk10, ensimmäinen kierto jossa luget käytössä. Dpo 13. Eilen tein aamupissasta rfsu:n testin ja olin näkevinäni siinä aivan haaleaa hailuraa. Tänään tein apteekin oman testin mutten ekasta aamupissasta ja jälleen olin näkevinäni jotain. Sanokaa te nyt että olenko tullut hulluksi.

Plussahan toi on 😍

Tänään tuli 63kpl ovulaatiotestejä postista ja tarkotuksena olis alkaa 4pv päästä kp 14 tikuttaa. Hassua kuinka ens kuussa tulee maaginen lapsettomuusleima ottaan, enpä olis uskonu että kakskymppisinä semmonen saadaan..

Onnea plussista! :) ei voi edes kuvitella kuinka jännittävältä tuntuu kun se plussa pärähtää testiin. <3

Kp 105 tänään ja ensi viikolla on onneks gyne. Pyydän varmaankin ultrausta, niin näkisi onko kaikki ok ja toivottavasti terolut. Sitä vaan silti toivoisi, ettei mitään ylimääräisiä hormoneja tarvitsisi ottaa, ja että raskaus onnistuisi luomusti. Mutta ei vain jaksa odottaa enää, että kierto palautuu normaaliksi. Jos terot saa, niin sitten taas tietty se, että ovuloiko edes.. eihän niistä siihen ole apua.

2under2,  en olisi kanssa uskonut että näin 26 olisi kauheen vaikeaa tulla raskaaksi :D Väkisinkin on alkanut miettiä, että onko sitä nuorempana tehdyt hölmöilyt kuten sairastettu klamydia ja yksi kohtutulehdus (nyt tarkemmin kun mietin niin nää saattoi olla oikeasti vaan tosi kipeät menkat mutta kävin päivystyksessä) yms syypäänä siihen ettei plussaa ala kuulumaan. Toki, täytyy muistaa myös se että niiden asioiden vatvominen ei ainakaan edistä mahdollisuuksia. Lisäksi tässä on kova painonpudotus kuuri menossa (kun on reilusti ylipainoa) niin syö fiilistä aika reilusti, kun voisin kuvitella että johtuu myös siitä miksei plussaa ole saatu aikaiseksi.

Aloin tuossa miettiä, että eilen oli kyllä niin selkeät keltarauhashormoni oireet että ehkäpä se ovulaatio tapahtui siitä huolimatta että limoja ei juuri näkynyt. Olin siis aivan sekaisin kuin seinäkello. Koko päivän kiukutti ihan mitättömät asiat ja naama oli kuin pizzalaatikko. Alavatsaakin tuikki kummasti molemmin puolin koko päivän (ja oikeastaan nyt jo viikon verran). Illalla iski sitten täysi masennus päälle ja itkin täällä pitkin seiniä kun mistään ei tule mitään. Onneksi toi mies on jotenkin niin... noh, hellyyttävä otus kun se katsoo mun sekoilua ihan kiltisti ja ottaa sitten syliin ja yrittää lohduttaa. Tosin eilen myönsi kyllä ekan kerran että kyllä häntäkin hieman harmittaa että ei vielä olla raskaana. Nyt siis vasta Dpo 3-5 kun en nyt ole ihan varma mikä päivä se ovis sitten mahdollisesti oli. Eli tämän kierron tuloksista ei voida sanoa vielä yhtään mitään muutenkaan. 

Voisin väittää että omalla kohdalla stressi tästä vauvakuumeesta on tehnyt tehtävänsä, että eipä se varmaan tavatonta olisi että se jarruttaa raskautumista.  Onneksi on nyt tulossa paljon kaikkea kivaa puuhaa ja tekemistä rentoutumisen merkeissä, että ehkäpä sitä pääsee vähän arjesta ja kaikesta stressistä irti. Mut täytyy silti sanoa, että onnea on tollanen puoliso, joka tukee silloinkin kun oma mieli on maassa eikä mistään (ainakaan omasta mielestä) tule mitään. 

Ja Doris, kyllä tuossa ainakin haalea viiva näkyy ;) 

Plussatuulia kovasti kaikille! :) 

Hei taas!

Blue_jane: En usko, että joskus sairastetulla klamydialla olisi osuutta asiaan. Minäkin olen sen joskus saanut ja silti tullut raskaaksi. Mikä on reilu ylipaino? Suositeltu BMI raskaaksi haluavalle on 19-25. Eli ei välttämättä tarvitse laihduttaa niin paljon kuin luulet, jos ollenkaan.

Onnea Ariel_T ja Doris! Tarrasukkia matkaan!

Ikäneito; joo aika harvinaista se kai on että klamydia vaikuttaisi todella paljon siihen lapsen saantiin, varsinkin jos on hoidettu ajoissa ilman komplikaatioita.

Mun BMI on jotain 35 että kyllä tässä riittää työsarkaa 🙈 en mä halua puolustella ylipainoani mutta viimeiset 10kg tulivat ihan oikeasti 3kuukaudessa sen jälkeen kun lopetin viime kesänä polttamisen. Pidin silloinkin tiukkaa dieettiä enkä herkutellut mutta silti paino vaan nousi. Aina on ollut painon kanssa ongelmia, ihan nuoresta asti. Mutta nyt mä haluan pysyvää muutosta elämääni, juurikin sen takia että voisin sitten tulevaisuudessa olla hyvä ja esimerkillinen äiti omille lapsille niin ravitsemuksen kuin liikunnankin kohdalla. Eilinen itku kai lähtikin siitä että tunnen olevani epäonnistuja näissä paino asioissa ja se on syy siihen miksen tule raskaaksi. Mies kuitenkin muistutti että on se iso temppu sekin että olen nyt oikeasti ollut orjallisesti dieetillä ja jättänyt kaikki herkut pois sen lisäksi että lopetin polttamisenkin tuosta vaan.

Laiha lohtu se silti on vauvakuumeiselle, vaikka oikeastihan nuokin ovat jo isoja muutoksia elämässä ja pelkästään hyvään suuntaan.

Kiitos onnitteluista! En ole saanut aikaiseksi ostaa uutta testiä, ja jännitän joka vessakäyntiä ja kyttään tuntemuksia, että alkaako menkat :D aivan naurettavaa. Mies halusi että tehdään uusi testi lauantaiaamuna, kun hälle puhuin tuosta aamupissasta - ilmeisesti siinä näkyy tulos selkeämmin? Ravaan päivisin koko ajan pissalla niin en tiedä oliko sillä osasyynsä edellisen testin hailakkuuteen. Hermostuttaa, mutten halua mieheltä viedä tätä kokemusta testin yhdessä tekemisestä. Menkat on kyllä jo ihan selvästi myöhässä jajaja aika selkeä tuo edellinen taisi olla - tuntuu niin typerältä tämä jännäily kun voisi vaan tehdä sen testin! Tai useamman :D

Blue_jane, oletko tutustunut kehopositiivisuuteen? Sitä voi harjoittaa myös fake it 'till you make it -periaatteella :) Oot tehty aivan mielettömän työn, onnistunu lopettamaan tupakoinnin ja laihduttamaan, aivan upeeta! Ootko muistanu juhlia sitä? Kehua itseäsi, kiittää itseäsi? Sulla on upea, voimakas, vahva, sinnikäs kroppa, joka mahdollistaa vaikka ja mitä ja kykenee vaikka ja mihin. Sinä oot onnistuja, sun kroppa myös <3 Mä itse oon nimittäin huomannu, että kun suhtaudun kroppaani lempeydellä ja rakkaudella, kiitän sitä jne voin paljon paremmin <3 kunnon hihhulitouhuja mutta ihan sitä samaa hyväksyntää mitä ihminen kaipaa muilta, ihminen kaipaa myös itseltään. Sillä miten itselle puhuu on valtava vaikutus. Mutta voi pojat että se on vaikeeta... mullaki on muuten näköjään bmi 35.

Mä lähen tästä nyt teeskentelemään töiden tekoa... keskittymiskyky ihan huipussaan. En ole ikinä ollut näin onnellinen, ja kävi tässä nyt miten kävi, sallitaan se. Tuntuu hurjalta miten monet on yrittänyt tosi pitkään ja itsellä kävi näin sen jälkeen kun on vuosikausia ajatellut, ettei välttämättä voi edes hedelmöittyä.

Hei taas!

Blue_jane: Tupakanpolton lopettaminen ei todellakaan ole helppoa. Mahtavaa, että onnistuit. En muista mistä kirjasta luin tämän, mutta tutkimusten mukaan jo 5% painonpudotus parantaa hedelmällisyyttä huomattavasti. Eli ei ole monesta kilosta kiinni. Tsemppiä!

2under2 jep täälläkin pian sama leima. 10kk takana ja 21.v 🙄 2vkon päästä lääkäri epäsäännöllisistä menkoista.
Ovulaatio tikutettu eilen ja hyödynnetty.
Toivotaan että tästä kierrosta nyt kun on vehnänalkioöljyt ja muut mukana.
Onnittellut plussanneille ja tsempit meille muille❤️

Täällä myös yksi bmi35, joka vannoi, että esikoisen syntymän jälkeen kilot karisee ennen seuraavaa raskautta. Noh, refluksilapsen kanssa valvominen ja eläminen kieltämättä vei kaiken motivaation yhtään mihinkään. Nyt olen vihdoin saanut taas omaa aikaa ja innostusta, mutta pyrin etenemään hitaasti. Mulla on paha tapa yrittää liikaa ja sitten pettyä epäonnistumisiin ja lopettaa.

Olin suurinpiirtein saman painoinen kun jäin ensimmäistä kertaa raskaaksi. Jostain syystä olen nyt kuitenkin varma, että paino on raskautumisen esteenä. Lisäksi olen ristiriitaisissa fiiliksissä, jos jäänkin raskaaksi, niin taas pitää mennä neuvolaan häpeämään näiden läskien kanssa.

Mä rupesinki nyt jo tikuttelee ja sieltähän tuli selkee nousu näkyviin. Ovisplussaa siis odotellaanki jo muutaman päivän sisään. Käytiin tossa miehen kanssa siis niin ”hauska” keskustelu että ei parhaammin vois pitkään yritystä kuvailla:

Minä: Hei haluuks talletella nytku lapsi nukkuu ja silleen, ettei sit myöhemmin tarvii stressata jos ei oo fiiliksii.

Mies: Onpa oikee romanttista.

Minä: Niinii mutku koht on ovulaatio kuitenki.

Mies: Aah, joo. Soitan tän puhelun vaan ensin.

Jepjep, tsemppiä kaikille!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat