Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kuulee ääniä

Vierailija
25.12.2017 |

Onko silloin automaattisesti hullu? Vaikka tietäisi että ne eivät ole todellisia eikä niihin tarvitse reagoida.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä höpinöitä kuulet? Millaisia ääniä ne on?

Vierailija
2/23 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia ääniä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään joskus öisin kun kuulen äitini kutsuvan minua nimeltä, (äitini on kuollut vuosia sitten) joskus nimeäni huutavat linnut ulkona.

Kuulostaa ihan tärähtäneeltä, tiedän. Mihinkään yliluonnolliseen hömppään en usko, joten minun kai sitten täytyy olla mieletäni sairas?

Ap

Vierailija
4/23 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole kovin harvinaista.

Vierailija
5/23 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Muutenkin vierastan nimitystä hullu.

Ääniä voi kuulla monista syistä. Paha masennus, stressi, iso ja traumaattinen elämän kriisi. Skitsofrenia.

Kannattaa silti vähän jutella jonkun ammattilaisen kanssa. Kyllä skitsotkin tietää, että äänet eivät ole todellisia, mutta silti he hyötyvät lääkityksestä.

Vierailija
6/23 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnut huutavat nimeäsi...😂 Joo, ehkäpä kannattaa hakeutua hoitoon.

Vierailija
7/23 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

moniaaniset.fi

Vierailija
8/23 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joskus mietin miksi joku kuuntelee uutisia todella kovalla kahdeltatoista yöllä, mutta sitten tajuankin ettei kukaan edes katso televisiota. Asun siis omakotitalossa, että ei ole edes naapurit. Oiskohan väsymys..

Vierailija
9/23 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen jos joku loukkaantui nimityksestä hullu, en sitä leimaavasti tarkoittanut.

Eräs iso elämänmuutos on käyty juuri läpi, mutten koe olevani stressaantunut tai henkisesti rasittunut.

Masentunut olin vuosia sitten eikä nykyinen olotila muistuta sitä laisinkaan.

Ap

Vierailija
10/23 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linnut huutavat nimeäsi...😂 Joo, ehkäpä kannattaa hakeutua hoitoon.

Kyllä, itseänikin se huvittaa.

Ap

Vierailija
11/23 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herääminen äidin ääneen voi mennä unen pikkiin, mutta nimeäsi huutavat linnut eivät ole ihan normaali juttu. Kävisin kyllä lääkärillä, jos olisin sinä.

Vierailija
12/23 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan kun käytin (runsaasti) alkoholia - äänien kuuleminen ja harhojen näkeminen muutaman oluen jälkeen oli enemmän sääntö kuin poikkeus - tavallan sitä eli kahdessa päällekkäisessä maailmassa samaan aikaan. Kumpaakaan kun ei oikein ottanut mitään kantaa niin pärjäsi miten pärjäsi.

Korkki on ollut kiinni jo jonkun tovin ja rinnakkaistodellisuudet ovat muuttuneet harhattomaksi eloksi.

Vierailija
13/23 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni kuulee ääniä ilman, että siihen liittyy muita, esim. skitsofreniaan viittaavia oireita. Huolestua ei tarvitse, jos äänet eivät sinällään sisällä mitään, mistä olla huolissaan. Suomessa on ääniä kuulevien yhdistys, heidän sivuiltaan voisi löytyä lisää tietoa: http://www.moniaaniset.fi/

Vierailija
14/23 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärille tämän asian takia menemiseen on melko korkea kynnys, masennukseen en saanut apua vaikka yritin sitä hakea, toivuin lopulta hiljalleen ajan kanssa sekä olosuhteiden muututtua. Kykenen kuitenkin toimimaan ihan tavallisesti enkä ole päihteiden käyttäjä.

Kiitoksia tuosta linkistä, täytyy tutkia tarkemmin.

Ap

Vierailija
15/23 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus väsyneenä voi kuulla kaikenlaista

Vierailija
16/23 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyneenä, esim. Yövuoron jälkeen näitä ääniä kuuluu, mutta myös usein muutenkin. Öisin kuulen myös huokaisuja ja askelia mutta nämä kuuluu vain öisin, ei koskaan muulloin. Perheelleni en ole näistä koskaan kertonut.

Ap

Vierailija
17/23 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo normaalia. Mua kyllä pelottais jos pihan linnut ja oravat alkais mulle puhumaan. Ei hyvältä kuulosta.

Vierailija
18/23 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintujen "huudot" eivät pelota vaan ennemminkin huvittavat, niillä on aika erikoinen ääni. Äitini ääni säikäytti alkuun.

Nyt kaikki äänet tuntuvat melko neutraaleilta, huomaan ne ja tiedän olevani ainut joka ne kuulee.

Ap

Vierailija
19/23 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sinusta hullua tee. Minäkin kuulen kaikenlaistamarssilaisten käskytystä ja olen silti pystynyt jatkamaan työssäni pääministerinä.

Vierailija
20/23 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärille tämän asian takia menemiseen on melko korkea kynnys, masennukseen en saanut apua vaikka yritin sitä hakea, toivuin lopulta hiljalleen ajan kanssa sekä olosuhteiden muututtua. Kykenen kuitenkin toimimaan ihan tavallisesti enkä ole päihteiden käyttäjä.

Kiitoksia tuosta linkistä, täytyy tutkia tarkemmin.

Ap

Sulle on sattunut huono lääkäri kohdalle, mutta ei siitä pidä lannistua. Itse olen saanut aina asiallista kohtelua masennusjaksoihini liittyen usealta eri lääkäriltä, niin terveyskeskuksessa kuin yksityisellä lääkäriasemallakin. Suosittelisin kyllä kaaiken varalta hakeutumaan lääkärille. Ei välttämättä mitään vakavaa, mutta voihan se toisaalta olla vaikkapa aivokasvaimen aiheuttamaa oireilua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän