Miksi ihastun heti tulisesti jos joku osoittaa kiinnostusta?!
Siis ihastun jatkuvasti. Joskus lyhyeksi ajanjaksoksi ja joskus pitemmäksi. Ja ne on siis tosi intensiivisiä ihastumisia, täyttää ajatukset aivan täysin ja saatan kuolata jatkuvasto vapaa-ajallani ihastukseni instakuvia tms. Siis ei kai tämä oo tervettä :D nytkin, olen opiskelijana harjoittelussa ja huomasin että ohjaajani on ehkä ihastunut minuun. Nii tsädäääm, taas mennään. Ollaan juteltu vapaallakin nyt, ja olen alkanut laittautumaan enemmän työpäivinä. Ja kyseessä ei ole milläämän mittarilla edes mun makuinen tyyppi.. viimeksi ihastuin yhden yön juttuun, oikeesti kyttäsin päivät pitkät insta ja fb kuvia ja googlettelin ja ja ja.. se ihastuminen on oikeesti niin voimakasta, että sen ollessa päällä kuvittelen rakastuneeni. Ja kohta se menee ohi jos tyyppiä ei nää tms. Huh huh.. ja en ole teini, vaan kolmekymppinen.
Kommentit (24)
Millainen itsetunto sinulla muuten on?
Olet ihastunut ihastumisen tunteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Olet ihastunut ihastumisen tunteeseen.
Klisee. Ei pidä paikkaansa kaikissa tapauksissa.
Monet naiset ja tytöt ovat juuri sellaisia. Miehistä en osaa sanoa niinkään.
Vaarallista toisaalta jos on niin helposti vietävää sorttia. Varokaa pelimiehiä.
Vierailija kirjoitti:
No mä olen nelikymppinen. Oma tausta vaille jäämistä, hylkäämistä ja väheksyntää, seurauksena huono itsetunto ja seksiriippuvuus.
Tunnistan tämän
Olet narsisti ja ihastut siihen että sinuun ihastutaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis ihastun jatkuvasti. Joskus lyhyeksi ajanjaksoksi ja joskus pitemmäksi. Ja ne on siis tosi intensiivisiä ihastumisia, täyttää ajatukset aivan täysin ja saatan kuolata jatkuvasto vapaa-ajallani ihastukseni instakuvia tms. Siis ei kai tämä oo tervettä :D nytkin, olen opiskelijana harjoittelussa ja huomasin että ohjaajani on ehkä ihastunut minuun. Nii tsädäääm, taas mennään. Ollaan juteltu vapaallakin nyt, ja olen alkanut laittautumaan enemmän työpäivinä. Ja kyseessä ei ole milläämän mittarilla edes mun makuinen tyyppi.. viimeksi ihastuin yhden yön juttuun, oikeesti kyttäsin päivät pitkät insta ja fb kuvia ja googlettelin ja ja ja.. se ihastuminen on oikeesti niin voimakasta, että sen ollessa päällä kuvittelen rakastuneeni. Ja kohta se menee ohi jos tyyppiä ei nää tms. Huh huh.. ja en ole teini, vaan kolmekymppinen.
Mä tunnistan tuon. Taustalla lapsuudessa jäänyt puute hyväksymisestä ja läheisyydestä. Ei oo tervettä, etkä istu ihmiseen vaan hyväksytyksi tulemiseen.
Joo mä olen nuorempana oireillut samaan tyyliin, ja varmaan oireilisin vieläkin, jos en olisi ollut nyt vuosia samassa parisuhteessa. Tämänkin suhteen alussa tällaista esiintyi, kovaa hylätyksitulemisen pelkoa. Mullakin on traumaattinen yksinjäämistausta, ja noista tilanteista muistan hyvin sen, miten joskus oli toisaalta ihan tietoinen, että ei se mikään täydellinen ihminen ole - jotenkin vaan oli ihan koukussa siihen, että joku piti mua erityisenä, ja sitä oli tosi vaikea järkeillä pois. Petuyin monta kertaa kun jutut oli vain pinnallisia. Lapsena takerruin leluihin ja haaveisiin lemmikkieläimistä vähän samaan tyyliin. Ihmisellehän kelpaa ”pakkomielteen” kohteeksi mikä vain.
Uskon että mekanismissa on kyse jostakin omanarvontunnon ja tunne-elämän vammasta, että mielenkiinto kohdistuu ”helppoihin” kohteisiin, jotka herättää tunteita, ja jossain syvällä toivoo, että tuo toinen pelstaisi meidät itseltämme.
Ainoa kestävä ratkaisu on lisätä omaa itsetuntemustaan ja sitä kautta kyetä etsimään todellisia onnellisiksi tekeviä asioita kuvitelmien sijaan. Toivotan onnea <3
Aitoa rakkauttakin voi tuolla matkalla löytää.
Minä ihastun helposti. En sitten ole rakastanutkaan vielä kertaakaan. Ihastua voi vaikka tyttökaveriin. Kaikki ottavat ihastuksen liian sitovana asiana. Tottakai jos ihastuu on kiinnostunut toisesta ja haluaa viettää aikaa. Kyttäys sitten erikseen. En mä mun ihastuksia kyttäile päin vastoin juoksen karkuun kun ne vetää ku magneetit. Tosiaan olen mustasukkainen myös ihastuksista mutta en mä nyt lähde kyttäyslinjalle. jos minusta joku mies kiinnostuu voi laittaa viestiä ja katsoo mihin etenee. Kyttäys puolestaan johtaa ihan vain huonompaan suuntaan. T:n28
Joo samanlaista minulla! Se on varmaan juuri sitä että haluaa oikeasti hyväksyntää toiselta. Olen myös sitoutumiskammoinen. Ihastun ihmisiin joita en voi saada, koska silloin en joudu oikeaan arkiseen suhteeseen. En kylläkään katsele ihastukseni kuvia somessa tai googleta. Haaveilen vaan millaista meillä olisi, mistä puhuisimme ha miten se toinen vaan rakastaisi minua.
Olen alkoholisti perheestä jossa vanhemmat vähättelevät kaikkea mitä tein. Siitä on jäänyt huono itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
Olet narsisti ja ihastut siihen että sinuun ihastutaan.
Aijoo tsori, unohdin että kyseessä on nainen joten selitys on joku hienompi kun taas miehellä kyseessä olisi puhdas narsismi.
Mullakin oli tuota, mutta siitä jäi senverran traumaattiset kokemukset siitä omasta innostumisesta että nykyään iskee lähinnä ahdistusreaktio jos edes epäilen että joku olisi minuun ihastunut. Eihän se ole järkevää pyöritellä toista jatkuvasti päässään, stalkata netissä yms. ja lopulta päätyä siihen katkeraan loppuun.
Taitaa aplla biologinen kello tikittää ja kovaa? Vai saako noin sanoa...
Ap tässä. Mulla ei siis ole taustalla mitään hylkäämistä tai väheksyntää, mulla oli lämmin ja rakastettu lapsuus. Ehjä perhe. Tai ehkä mulla jotain sen sorttista on, etten koskaan oikeen luota siihen että minä itsenäni riittäisin. En tiedä mistä lie kumpuaa. Itsetunto seilaa aallonharjalta merenpohjaan, välillä koen olevani jotenkin erityinen ja todella hyvännäköinen ja välillä ruma ja tyhmä ja muihin verrattuna arvoton.
Ja biologinen kello ei tikitä kyllä, en usko koskaan haluavani lisääntyä. Ja tätä ihastumista tapahtuu myös parisuhteen aikana, silloin tokikaan en tee mitään pelinavauksia ihastuksen kohteeseen..
Mutta koska teitä on muitakin, niin kyseessä tuskin siis mikään mielenterveysongelma sinänsä? Esim persoonallisuushäiriö siis. Ihastuminenhan on toki ihanaa :)
Koska sulla on huono itsetunto ja olet imartelulle altis. Ihastut siihen tunteeseen että joku on susta kiinnostunut, et itse ihmiseen.
Mulla taas päinvastainen tilanne, aikuisiällä ollut 3 ihastusta! Eikä olo ole mitenkään masentunutkaan...
M35
Limerenssi
Missä tämmöisiä naisia voisi tavata? Ei satu kohdalleni... :(
No mä olen nelikymppinen. Oma tausta vaille jäämistä, hylkäämistä ja väheksyntää, seurauksena huono itsetunto ja seksiriippuvuus.