Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnista lapsen stressi – oudot tavat voivat kertoa jännityksestä tai huolesta

Voihan nenä! Joskus sijaispuuha voi auttaa lasta rauhoittumaan. Kuva: iStockphoto

Onko normaalia, miettii vanhempi, kun lapsi imee hiuksiaan, syö kynsiään tai ääntelee hassusti. Onko se pakko-oire?Lue koko juttu

Kommentit (3)

Vierailija

Aika paljon artikkelissa kuvailtiin niitä rauhoittumisen keinoja, mitä myös autisteilla on käytössä eikä silloin syli auta (jopa pahentaa). Räpyttelee käsiää, toistaa jotain esim. laskee, huojuttaa itseään jne. Kaikkeen ei auta syli eikä lapsi kaipaa välttämättä silloin läheisyyttä vaan rauhaa jos lapsi on kuormittunut aistien osalta yli.

kahen lapsen yh

itse annan lasteni hoitaa raivot tai muut itse pois alta että saavat itse käsitellä tunteitaan ja sen jälkeen otan syliin ja kerron että ei haittaa jos joskus suututtaa. joskus menee aika kauvan käydä tää prosessi läpi mutta sit on vaan otettava aikaa siihen. koitin kans sitä että kieltää lasta tekemästä näitä juttuja mutta se aiheutti vaan homman uujsinnan hetken päästä. tää saattaa kuulostaa oudolta mutta kun kohtelee lasta ku jotain sun aikuista kaveria niin asioista pystyy puhuun ja koko tää "uhmaikä" homma lakkaa vaan olemasta.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat