Poiminta

Hypermarketissa suhaava "prismaperhe" ahdistaa lapsettomia – mutta sellaisessa perheessä on ihana elää

Kuva: Satu Kemppainen

Eikös silloin ole asiat aika hyvin, jos on mahdollista käydä ruokakaupassa rakkaimpiensa kanssa?Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (129)

Vierailija

Otsikko ei pidä paikkaansa. Prismaperhe ahdistaa myös perheellisiä. Kauhea ajatus kulkea Prismassa perheen kanssa. Mieluummin vaikka Lidlissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Useimmat?  Lienet siis objektiivisesti tutkinut asiaa ja tullut edelliseen johtopäätökseen tilastojen ja gallupien tukemana?

25 vuotta päiväkodissa töissä.

Vierailija

Ei taida ketään kiinnostaa vitun vertaa toisten ostokset, jos sit vaikka ostaakin maitoa viikoksi ja vessapaperia vuodeksi - perjantaina viiden aikaan iltapäivällä tottakai. Pe iltapäivisin "lähikaupassani" (citymarket) kireät perheelliset aikuiset ja heidän naama punaisena kiukuttelevat lapsensa ovat enemmistö.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onneks prisma ei kuulu kauppavalikoimiini...

No ei todellakaan minunkaan. Ehkä pari kertaa vuodessa tulee pyörähdettyä siellä jos etsii jotain isompaa juttua.

Niin iso hehtaarihalli, että siellä menee kävellessä koko päivä eikä siltikään meinaa löytää etsimäänsä.

Yleensä käyn lähi- K-Supermarketissa. Yksin.

Viikonloppuna sitten pyörähdetään pikaisesti koko perheen kanssa Lidlin kautta. 👍🏼

Vierailija

Prismasta löytyy ihan edullisesti tuotteita.
Perhehelvetti tulee kyllä muusta.
Mutta negatiivisesti tavallisuutta ihannoiva ja siihen pakottava perhe on karmea.

Vierailija

Kyllähän sitä tulee oltua tyytyväinen, että ei tarvitse huolehtia kenestäkään, kun katselee vanhempia, jotka koittavat pitää kurissa säntäileviä lapsia. Toki lapsiperheen arjesta näkyy yleensä nimenomaan negatiivinen puoli silloin, kun muut ihmiset sen näkevät. Kuuluu siihen myös mukavia hetkiä, eikä ainakaan tarvitse olla yksin. 

Siitäkin huolimatta kokonaisuus huomioon ottaen minulle sopii paremmin lapseton elämä. Minä tykkään pitää mahdollisuudet auki ja vapaus on minulle erittäin tärkeää. Tähän yhtälöön ei lapset kuulu, enkä usko, että saisin lapsista muutenkaan erityisemmin iloa, koska minua ei erityisemmin kiinnosta lasten kasvatus tai muut vanhemmuuteen liittyvät asiat. 

Vierailija

Niin. Yhtä lailla voi väittää, että lasten kesälomat ahdistaa lapsettomia. Tai jotain muuta yhtä hassua. Syy lapsettomuuteen se ei ole. Meillä kaikilla kun on ihan ensikäden kokemuksia perheestä; lapsuuden perheestämme. Jos se on ollut vähävarainen, ahdistava, lapsuus lyhyt ja täynnä ikävyyksiä, niin joku perhe prismassa on yksi hiton hailee. Sen pohjalta ei kukaan arvioi perhe-elämän arkea.

Minä en näe perhe-elämässä mitään hyvää. Lapsiin se ei sinänsä liity, lapsethan on ihmisiä siinä missä aikuisetkin.

Vierailija

Kirjoittaja ei taida tietää mitään useamman isomman lapsen äidin elämästä. Ei se kyllä oikeesti ole sitä että ”voit olla just sellainen äiti kuin haluat”.

Kyllä ne raamit on aoka ahtaat.

Vierailija

Minun omaa äitiäni, jolla kolme aikuista lasta, ahdistaa ja harmittaa pikkulapset. On mukava vanha rouva, muttei meinaa jaksaa kovia ääniä eikä säntäilyä. 

Ja kas, sitten taas on lapsettomia, joita lapsiperheet eivät ahdista yhtää. Voisitteko siis jättää yleistykset sikseen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat