Kommentit (6)

Vierailija

Kyllä itse käytän vauvan pyllyn pesuun hajusteetonta pesunestettä.
Samaa käytän hiusten pesuun. Ikinä ei ole karstaa ollut kenenkään päässä ja iho pysyy hyvänä kun sitä tarpeen mukaan rasvaa.

Kamalia takkupalloja olen nähnyt joiden sisällä pölyä ja roskaa ja ihan taaperoilla rasvaisia hiuksia. Takapuoli myös haisee kakalle vesipesun jäljiltä.

Ja meillä ei olla ikinä kipeinä. Joka päivä suihku ja pesuaineita käytetään. Vanhin lapsista teini, nuorin 4kk.

Vierailija

Mä kyllä kyseenalaistaisin tuon ettei muka mitään pesuainetta tarvitse hiustenpesuun. Kyllä sinne hiuspohjaan alkoi kertymään karstaa, kun vauvan tukka alkoi paksuuntumaan ja pidentymään. Vaikka yritin huolellisesti pestä veden kanssa, niin lopulta päätin kokeilla vauvalle tarkoitettua shampoota ja ei mennyt montaakaan pesua, niin kaikki karsta oli poissa. Myös kädet pesen lapselta miedolla saippualla. Noin pienet tahmaa niitä käsiään kaikkialle ja pistää sitten suuhun. Kakkapyllyn pesuun en ole juurikaan saippuaa käyttänyt. Ehkä pari kertaa, jos on ollut jostain syystä hirveän tahmaista kakkaa ettei tunnu vedellä irtoavan. Myöskään muuta vartaloa en saippuoi, vesipesu mielestäni riittää.

Vierailija

Käytettiin ainostaan öljyä. Karsta lähti helposti kun laittoi öljyä puoli tuntia ennen kylpyä.
Nykyään käytetään vain käsisaippuaa ja harvoin shampoota.

Vierailija

Minulla on kahdeksan vuotias poika joka ei tarvitse vieläkään shampoota. Pari kertaa elämän aika jotain kuraa pesty sillä pois.

Vierailija

Ei ole käytetty ennen varhaisteini-ikää meidän lapsilla shampoota ellei tukassa ole ollut jotain selkeää likaa kuten kastiketta tai kuraa. Tukat on tulleet puhtaiksi ihan vedellä. Myöa pitkät tukat.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat