Poiminta

Ensimmäiset raskausoireet – nämä merkit voivat ennustaa plussatestiä

Voisikohan se olla totta? Kuva: iStockphoto

8 ensioiretta, jotka saattavat viitata raskauteen jo ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa.Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (32)

Alias
Seuraa 
Liittynyt25.12.2017

Mä luulin kokoajan alavatsankipujen ja rintojen arkuuden takia, että mulla ihan normaalisti alkaa menkat. Eipä sit alkaneetkaan laskettuun aikaan. Tein raskaustestin noin viikon jälkeen ja se oli negatiivinen. Mutta kolme päivää sen jälkeen tein kaksi ja molemmat positiivisia. Että kai se näinkin voi mennä.

Vierailija

Mulle oli heti selvää, että olen raskaana kun oireet olivat hyvinkin rajut silloin kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Aamulla hammastahnan maku sai aikaan yökkäysrefleksin, alavatsa ja alaselkä olivat todella kipeät, oli kuumeinen ja flunssainen olo, kokoajan väsytti. Tosin olen yleensä muutenkin hyvä kuuntelemaan kehoani ja tunnistamaan muutoksia olotilassani.

Vierailija

Mulla ihan eka oire molemmissa raskauksissa ollut verinen räkä alkaen rv3-4 ..eli paha tukkoisuus nenässä, joka jatkunut läpi raskauden.
Tämän lisäksi oireiden määrä on ollut todella kirjava pitkin raskautta :D

Vierailija

Päänsärky päivästä toiseen. Molemmissa raskauksissa se oli eka alkuoire. Toisessa raskaudessa uumoilinkin jo plussaa tämän takia.

Vierailija

Sinä päivänä, kun tein raskaustestin, mulla oli voimakkaita makuaistiin liittyviä kokemuksia. Olin aiemmin ottanut pureskeltavan vitamiinin, josta oli jäänyt murunen suupieleen. Nuolaisin murun pois. Murusta levisi suuhuni aivan älyttömän intensiivinen makukokemus. Siitä arvasin olevani raskaana, kokemus oli niin poikkeuksellinen. Mulla terästynyt hajuaisti on normaali PMS-oireisiin liittyvä oire, mutta tuo makuaistin kikkailu on liittynyt vain raskauteen.

Mitään muita raskauteen viittaavia oireita ei ollut. Toisen lapsen kohdalla tiesin kyllä heti olevani raskaana, mutta en jonkin yksittäisen oireen perusteella.

Vierailija

Voimakkaat repäisykivut alavatsalla noustessa/aivastaessa, jälkikäteen ajateltuna selkeästi erilaisempia tuntemuksia kuin kuukautiskivuissa.

Sydämen lisälyönnit etenkin iltaisin. Vko 4-7. Pelästyin näitä ihan hirveästi koska en vielä tiennyt raskaudesta. Lisäksi poikkeuksellinen hengästyminen ja raskas hengitys.

Vierailija

Ensimmäinen oire minulla on aina voimakas raudanmaku suussa. Ei lähde pois vaikka kuinka söisi kurkkupastilleja tai pesisi hampaita. Lisäksi kylmä hiki & huono-olo aamupalasta.

Vierailija

Lasta yritettiin yli vuosi ja ensimmäiset oireet raskaudesta olivat menkkamaiset alavatsakivut. Reilun viikon ajan tuntui, että kuukautiset alkaa pian, mutta eivät missään vaiheessa alkaneet vaikka vatsakivut jatkuivat. Kuukautiskierto minulla oli todella epäsäännöllinen niin niistä en voinut oikeasti mitään päätellä. Seksin yhteydessä oli myös veristä vuotoa ja aina ajattelin, että nyt ne menkat sitten alkoi. No ei alkanut millään ja mies patisti tekemään raskaustestin. Itse en halunnut tehdä monien pettymysten jälkeen, mutta tein kuitenkin ja vahvat kaksi viivaa oli testissä<3

Vierailija

1. Suojaamaton yhdyntä ovulaation aikaan
2. Arat rinnat viikolla jolloin kuukautisten pitäisi alkaa
3. Viikko siitä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa positiivinen raskaustesti

Tämä vaatii kierron seuraamista ja aika säännöllisen kierron. Ei tuossa mitään ensimerkkejä tarvinut, vain kärsivällisyyttä sen kaksi viikkoa. Sinänsä lohdullinen tilanne, että ei voi muuta tehdä kuin harrastaa suojaamatonta seksiä.

Vierailija

Ihan ekat oireet ennen kuin testi näyttää plussaa ovat mulla kuivat rohtuneet ja jopa haavaiset huulet (en tiedä mistä johtuu mutta näin on ollut molemmissa raskauksissa) ja painajaisunet, vaikken normaalisti ikinä näe painajaisia.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat