Oksettaa asua Suomessa. Onnea vaan 100vuotiaalle.
Kommentit (30)
Maa on niin kaunis. Ihmiset vähemmän kauniita, henkisesti.
Minua ei hävetä, vituttaa vaan.
Olin kyllä onnellisempi suomalainen (ja isänmaallisenpi) ulkomailla asuessa. Nyt en viitsi suomipaita päällä lätkää katsoa, luuleevat vielä rasistiksi.
Katsokaa ikkunasta ulos. Onko kaunista?
Asuin Italiassa ja joka ikinen päivä kiitin Luojaa siitä uskomattomasta onnesta mitä se oli. Sitten jouduin takaisin Suomeen...
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kaunis lumipeite :)
Perusteluja?
Suomessa kuitenkin moni asia on vielä hyvin, kansainvälisestikin mitattuna. Asukaa vaikka vuosi jossakin kehitysmaassa, niin huomaatte kuinka hyvin täällä on asiat. Suomen suurin ongelma on tyytymättömät, kaikesta valittavat ja omaan napaansa tuijottavat kansalaiset.
Vierailija kirjoitti:
On, lumipeite ja kauniit pihavalot
Mikä estää muuttamasta muualle ja hakemalla jonkun muun maan kansalaisuutta?
Vai oletko sinäkin niitä vätyksiä, jotka vain valittavat, eivätkä tee mitään?
Vierailija kirjoitti:
Asuin Italiassa ja joka ikinen päivä kiitin Luojaa siitä uskomattomasta onnesta mitä se oli. Sitten jouduin takaisin Suomeen...
Italiassahan asiat vasta hyvin ovatkin. Korkea työttömyysaste, nuorilla ei tulevaisuutta eikä työtä. Väestö vanhenee, valtion velka hälyttävällä tasolla ja syntyvyys Euroopan alhaisimpia. Kolmekymppiset aikuiset asuvat mamman nurkassa, kun ei ole puolisoa eikä työtä. Lisäksi valtio on korruptoitunut, byrokraattinen ja teknologisesti jälkeenjäänyt.
Suomi on hyvä maa. On sitä tullut asuttua muuallakin. Pääseehän aina Suomesta koneella lomailemaan. Tänäänkin satoi Hgissäkin lunta. Ens vuonna taas johonkin viikon parin matkalle.
Itse muutin pois, kuten moni muukin. Ainahan Suomessavoi käydä vaikkapa lomalla.
Vierailija kirjoitti:
Itse muutin pois, kuten moni muukin. Ainahan Suomessavoi käydä vaikkapa lomalla.
Olen ajatellut myös muuttoa. Vinkkejä minne kannattaisi lähteä... Olen jo pois työelämästä ja asunto on jo maksettu.
Lämpö olisi tietty kivaa ja ystävälliset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italiassahan asiat vasta hyvin ovatkin. Korkea työttömyysaste, nuorilla ei tulevaisuutta eikä työtä. Väestö vanhenee, valtion velka hälyttävällä tasolla ja syntyvyys Euroopan alhaisimpia. Kolmekymppiset aikuiset asuvat mamman nurkassa, kun ei ole puolisoa eikä työtä. Lisäksi valtio on korruptoitunut, byrokraattinen ja teknologisesti jälkeenjäänyt.
Italiassa on ainakin yhteisöllisyys ja ystävällisyys varmasti paremmalla tasolla, kuin Suomessa. Ei pidä katsoa pelkkiä numeroilla mitattavia asioita, kun arvioidaan paikan hyvyyttä, vaan myös sosiaalisia seikkoja ja sen tuottamaa onnellisuutta. Bhutan ensimmäisenä valtiona mm. mittaa bruttokansanonnellisuutta.
Wikissä:
"Bhutanin hallituksen mukaan kansakunnan hyvinvointi riippuu taloudellisen kasvun lisäksi kolmesta muusta peruspilarista: monimuotoisesta ekosysteemistä sekä sosiaalisista ja poliittisista olosuhteista. Siksi bruttokansanonnellisuus ottaa kansakunnan kehityksen mittaamisessa huomioon bruttokansantuotetta inhimillisempiä ja kokonaisvaltaisempia kehityksen mittareita, kuten kestävän taloudellisen kasvun, ympäristönsuojelun, perinteisen kulttuurin varjelemisen, hyvän hallinnon kehittämisen ja niiden kautta saavutetun tyytyväisyyden ja henkisen kasvun."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italiassa on ainakin yhteisöllisyys ja ystävällisyys varmasti paremmalla tasolla, kuin Suomessa. Ei pidä katsoa pelkkiä numeroilla mitattavia asioita, kun arvioidaan paikan hyvyyttä, vaan myös sosiaalisia seikkoja ja sen tuottamaa onnellisuutta. Bhutan ensimmäisenä valtiona mm. mittaa bruttokansanonnellisuutta.
Wikissä:
"Bhutanin hallituksen mukaan kansakunnan hyvinvointi riippuu taloudellisen kasvun lisäksi kolmesta muusta peruspilarista: monimuotoisesta ekosysteemistä sekä sosiaalisista ja poliittisista olosuhteista. Siksi bruttokansanonnellisuus ottaa kansakunnan kehityksen mittaamisessa huomioon bruttokansantuotetta inhimillisempiä ja kokonaisvaltaisempia kehityksen mittareita, kuten kestävän taloudellisen kasvun, ympäristönsuojelun, perinteisen kulttuurin varjelemisen, hyvän hallinnon kehittämisen ja niiden kautta saavutetun tyytyväisyyden ja henkisen kasvun."
Varmaan riippuu paikasta missä asuu Italiassa. Ei ole kovinkaan ystävällisiä kaikkialla. Itsestäkin on tullut aika samanlainen ja tylyttäjä.
esim. kielitaidon puute on estänyt minua muuttamasta minnekään.
Vierailija kirjoitti:
esim. kielitaidon puute on estänyt minua muuttamasta minnekään.
Niin makaa kuin petaa.
Vierailija kirjoitti:
Hävettää olla suomalainen.
Noh, suksipa kuuseen ja muuta vaikka Venäjälle.
Eihän se maan vika ole, että uudet sukupolvet ovat niin paskoja. Älä syytä maata, syytä ihmisiä.