Miksi koululainen pelkää, että vanhemmille tapahtuu jotain kamalaa? Näin käsittelette pelkoa yhdessä

Vanhemmilla on tärkeä rooli lapsen pelkojen selättämisessä. Kuva: iStockphoto

Jos lapsi ei halua keskustella peloistaan, niistä voi tehdä vaikka laulun. Tärkeintä kuitenkin on, että vanhempi välittää ja antaa lapselle luvan pelätä. Lue koko juttu

Kommentit (2)

Rakastan häntä

Ihania vinkkejä! Mun nelosluokkalainen neiti vaan.... ....no..... ajattelee hyvin syvällisesti verrattuina useimpiin ikäisiinsä. Hyvä juttu, mutta ongelmia joita kohtaan vinkkien kanssa auttamassa lasta:
1. "Äiti ei mikää hali estä meiän kaikkien kuolemaa/maailmanloppua saasteitten takii!!" Huutoitkua, hyvin ahdistavaa kuunnelakin :(
2."Emmä pysty!! Oon ihan sairas ääliö!!!!!!) Pakenee peiton alle tai päivisin vessaan.
3.Piirtää realistisen kuvan saasteisiin kuolevista ihmisistä tai hänestä kuolleena. "Valmis. (Itkua)"
4.pelokasta huutoa tai toteaa "ai mennääks me kattoo mädäntyneit ihmisii?"

Ei muut perheen henkilöt noin. Mikä avuksi?
Tyttömme paljon pohtiva, turha alkaa selittää mitään lastenversiota eläintuotannosta, hän kyllä tietää kuinka jollain tiloilla elämiä hakataan muoviesineillä kuoliaaksi, ja kuinka monilla tiloilla eläimet elävät epäeettisen ahtaissa oloissa. Menetät vain luottamuksensa. Poliittisista asioista voin keskustella kuin aikuisen kanssa, hänellä olisi yllättävän hyviä ratkaisuja, ideoita ja mielipiteitä! Alkoi 3kk sitten vapaaehtoisesti kasvissyöjäksi, ja on tulinen feministi <3
Että vinkkejä? Ollaan käyty terapiassa kerran tokaluokalla.

P.s näin tunnettujen kasvatustieteilijöiden vinkit kuolema keskusteluista toteutuu:
T: "äiti, onko kuolemaani pitkä aika?" Ä: "on, odotteen mukaan 80 vuotta" T: "Onko se pitkä aika muka?" Ä: "mitä mieltä sinä olet?" T: "no ei oo. Joskus mä vaan mätänen maanalla ilma tunteita tai mitään. Sit vaa kaikki loppuu. Ja lopulta mun kehoo ei oo eikä ketää kiinnosta mun elämä"

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat