Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuore tutkimus: Väkivaltaa kokenut lapsi piilottaa helposti tunteensa

Perheväkivallasta kertominen voi olla lapselle vaikeaa, sillä hän ei haluaisi saattaa vanhempiaan vaikeuksiin. Kuva: iStockphoto

Väkivaltainen lapsuus voi johtaa siihen, että lapsi kasvaa muita mukailevaksi miellyttäjäksi tai ylikiltiksi yksin pärjääjäksi.Lue koko juttu

Kommentit (9)

Vierailija

Willy Loman kirjoitti:
Samoja seurauksia tulee lapselle myös silloin, kun vanhempi uhkaa tehdä itsemurhan.

Koska se on myös väkivaltaa, henkistä sellaista.

Vierailija

Mitä tehdä, kun on jo aikuinen ja nyt vasta oivaltaa miksi elämä on niin vaikeaa? Mä olen tuo helppo. Nyt on koko elämä solmussa, kun ei vieläkään osaa ilmaista halujaan ja tunteitaan :(

Mistä apua aikuiselle lapsuudessaan traumatisoituneelle?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä tehdä, kun on jo aikuinen ja nyt vasta oivaltaa miksi elämä on niin vaikeaa? Mä olen tuo helppo. Nyt on koko elämä solmussa, kun ei vieläkään osaa ilmaista halujaan ja tunteitaan :(

Tämä sinun sukupolvesi unohdettiin kokonaan . Ikinä ei kenenkään tarvinnut ymmärtää eikä sinunikäisille lyöty mitään muuta kuin vaatimuksia selvitä. Tämä loi hirmuisen vääryyden tunteitten kokekusilmapiirin tähän maahan. Se on ollut kallis ratkaisu!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Terapia voisi auttaa. Tulisit vihdoinkin kuulluksi ja oppisit terveitä ajatusmalleja lapsuudessa oppimiesi traumoja ylläpitävien tilalle. Terveisin toinen samanlainen

Vieraannutettu

Onko henkistäväkivaltaa jos lapsi kadottaa isänsä erotilaanteessa jota ei ikänsä puolesta ymmärrä? Miten vanhempi voi suojella lasta jos ei viranomaisilla ole keinoja päästä heidän lähelle kysyäkseen lasten syvällisiä tuntemuksia.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat