Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perheväkivaltaa kokenut kahden lapsen äiti: ”Turvakodin ansiosta seison nyt omilla jaloillani”

Turvakoti Sophiessa vaalitaan kodinomaista tunnelmaa. Kuva: Juha Salminen

– Tästä alkaa uusi, parempi elämä, sanoo turvakoti Sophiessa kuukauden asunut kahden koululaisen äiti. Lue koko juttu

Kommentit (11)

Vierailija

Mä olen nähnyt että kyseisessä turvakodissa ne raaimpaa väkivaltaa läpikäyneet ja epätoivoisemmassa tilanteessa olevat saavat huonointa palvelua.

Vierailija

ÄÄnestäkää Tuula Haataista jos haluatte että turvakoti-resursseja on mahdollisuus lisätä tulevaisuudessa.

Vierailija

Aivan silmät iskuista muurautuneena ollut nuori nainen sai lähteä.

Helsingin turvakodit ry:n turvakodit toimivat ammattimaisemmin.

Vierailija

Virheidenetsiminen kirjoitti:
Kyllähän viranomaiset yleensä alkuun kuuntelevat ja tukevat mutta melko pian alkaa noissa laitoksissa Simputus ja tai asiakkaan painostaminen ottamaan sosiaalista kaiken mahdollisen tuen ja jos siihen ei suostu vaan pääsee muuten nopeasti uuteen alkuun asenne muuttuu.
Meillä Suomessa ei ole mitään virallista turvajärjestelmää esimerkiksi entisten kumppanien varalle vaan mielellään katsotaan asiaa yksisilmöisesti siten että ollaan kiinnostuneita vaan lapsesta ja siitä onhan hänellä tarpeeksi hyvä hoitaja. Turvakodit kyllä ottavat sisään mutta muuta kuin keskusteluapua ei saa. Laitokset on laitoksia mutta onneksi kaikki työntekijät ei laitostu.

Mitä tarkoitat simputuksella ja painostamisella? En mitä tarkoitat tuolla, että ei saa muuta kuin keskusteluapua?

Kyllähän siellä käytännönasioissa ohjataan eli neuvotaan eri hakemusten täyttämisistä ym, mutta eihän heilläkään ole mahdollisuutta kovin ihmeellisiin asioihin.

Voin kuvitella, että heidän työ on usein turhauttavaa. Kaikki apu annetaan ja silti palataan kotiin hellan ja nyrkin välein. Kun sitten taas tullaan turvakotiin niin kyllä se varmaan näkyy työntejän toiminnassa ja asenteessa.

Vierailija

Aivan järkyttävää, että naiset saavat tällä tavalla halventaa miehiä. Häntä koipien välissä karkuun vai? Heikko biomateriaali ei kuulu olemassaolon sykliin. Ja näitähän riittää kun katselee kaupungissa pyörivää porukkaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aivan silmät iskuista muurautuneena ollut nuori nainen sai lähteä.

Helsingin turvakodit ry:n turvakodit toimivat ammattimaisemmin.

Siis pääkaupunkiseuden turvakodit ry; Helsingissä Etelä-Haagassa ja Toukolassa. Työntekijät antavat oikeasti kriisiapua siellä. Sofia Marjaniemessä taitaa olla yksityinen eikä vielä omaksunut tiettyjä asioita. Hieman epäammattimainen kuva tuli mulle ainakin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä olen nähnyt että kyseisessä turvakodissa ne raaimpaa väkivaltaa läpikäyneet ja epätoivoisemmassa tilanteessa olevat saavat huonointa palvelua.

Jos resurssit menevät ammattilaisille eikä yksityisille puoskareille.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat