Vierailija
Poiminta

Ajattelin aloittaa paastoamisen ihan sen takia että a) tarvitsisi laihtua b) terveyden kannalta myös pitäisi olla hyvä asia, veriarvot jne. Onko täällä av:ssä kokemuksia kyseisestä paastomuodosta? Olen itse asiassa tiedostamattani harrastanut tätä enemmän tai vähemmän joskus sinkkuaikoina. Usein viikonloppuisin söin ekan kerran vasta iltapäivällä ( en ole koskaan ollut aamupalaihmisiä, vasta nyt vanhemmiten lasten myötä tuo tapa on tullut ja tuntuu olevan vaikea päästä siitä eroon ), tai iltaisin menin nälkäisenä nukkumaan kun kaapissa ei ollut mitään syötävää :) ( juu, tosi järkevää mutta eipä ollut paino-ongelmiakaan ) ja usein söin vasta lounaan töissä klo 11. Eli useinkin tuli 16 tuntia paastoa tai ylikin.

Omalle elimistölle siis sopi(i) nuo pitkät ruokailuvälit, vaikka silloin aina tuputettiin että pitää syödä usein ja pieniä annoksia. Joo, toiset tarvitsee koko ajan ruokaa, minä en. Olen väkisin opetellut säännölliset ruokarytmit, mutta voisin hyvinkin opetella niistä taas pois koska en voi huonosti tms jos olen pitkään syömättä.

Onko täällä kokemusta kyseisestä paastotavasta? onko paino pudonnut?

Sivut

Kommentit (1005)

Vierailija

Mietin myös tuota paastoamista että 2 päivää viidestä olisin pienillä kaloreilla, mutta luulen että tuo toinen paastomuoto sopii paremmin ja sitä olen tietämättäni tosiaan aiemminkin harjoittanut. Lisää kokemuksia? :) ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mä syön päivän viimeisen aterian klo 18 ja sitten seuraavan kerran syön aamulla klo 9. Paino tippuu hitaasti mutta tippuu kuitenkin koko ajan tarkoitus olisi alkaa myös olemaan parina päivänä viikossa  24h paastolla eli vika ateria olisi klo 18 ja seuraava ateria olisi seuraavana päivänä klo 18. Itse olen huomannut unen parantuneen kun ei syö klo 18 jälkeen ja se on kanssa outoa kun ei syö iltapalaa niin aamulla ei ole kiljuva nälkä kun taas jos syö iltapalaa niin aamulla on nälkä.

Vierailija

Sain tästä idean kokeilla itsekin. Tänään olen syönyt aamulla 7.15 eli kolmen jälkeen saisi syödä viimeistä kertaa. Aika rankalta kuulostaa mutta katsotaan.

sielut Chiinaan

aion paastota jouluun saakka vedellä li n 40 päivää, tosin nyt flunssa joten juon vielä tuoremehua ja glögiä ja hunajaa tänään ainakin

Vierailija

Ruoka maistuu paremmalta, ja tulee syötyä paremmin ja terveellisemmin, kun ei koko ajan puputa. Ruokaa arvostaa enemmän. Omalle elimistölle sopii kans tuo pätkäpaasto paljon paremmin kuin säännöllisesti pitkin päivää syöminen, on paljon parempi olo. Pitäisikin taas aloittaa, nyt on tuo elämäntilanne vaan ollut sellainen, ettei ole voinut toteuttaa viime aikoina. Olen aiemmin laihtunut seitsemän kiloa nimenomaan tuon 16/8 avulla, 5/2 ei sopinut itselle.

Vierailija

Lisään vielä, että söin paaston aikana normaalia terveellistä ja simppeliä ruokaa, vihanneksia, kalaa ja kasviksia, kanamunia ja esim. juustoja. Kaikki höttö ja valmisruuat jäi pois, samoin sipsit ja muu sellainen epäterveellinen. Ei vaan tehnyt mieli. Kahvipullan saatoin syödä, mutta se yksi pieni riitti. Kun syön "normaalisti" pitkin päivää suositusten mukaisen ateriarytmin mukaan, tekee koko ajan mieli sokeria ja höttöhiilareita, ja vaatii kauheasti tahdonvoimaa ettei koko ajan mässytä jotain mässyä.

Vierailija

Oma arki. Herään, suoraan taloyhtiön salille pari kerrosta alemmaksi ja töihin klo 8. Salilla olen vajaa tunnin, ei mikään kunnon rääkki. Syön aamiaisen, tuorepuuroa, lounas klo 11.30-12, proteiinia 150 g, vihanneksia 250 e, riisiä 50 g. Välipala tuorepuuroa klo 14.30-15.
Sama välipala klo 17 ja dinneri, sama kuin lounas klo 19. Dinnerin ja välipalan pitäisi olla toisinpäin, mutta nälkä on järkyttävä.

Tätä vappuun asti ma-pe, pitäisi laihtua 500 g viikossa keskimäärin.

Nälkä on joka arki tuttua.

Sukujuhlat juhannuksena. Kuka sitä nyt itsensä vuoksi laihduttaisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommentoijille. Uskoisin että saan homman toimimaan. Suurin ongelma on aamukahvin puute mutta ehkä siitäkin selviää...
Tarkoittaako se paasto sitä että edes kalorittomia nesteitä ei saa juoda? Olin ajatellut kokeilla, mutta iltatee ja aamukahvi ovat kyllä vaikeita luopua. Lämmintä vettä sitten?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommentoijille. Uskoisin että saan homman toimimaan. Suurin ongelma on aamukahvin puute mutta ehkä siitäkin selviää...
Tarkoittaako se paasto sitä että edes kalorittomia nesteitä ei saa juoda? Olin ajatellut kokeilla, mutta iltatee ja aamukahvi ovat kyllä vaikeita luopua. Lämmintä vettä sitten?

Joo, tämä olisi kiva tietää. Ap

Vierailija

Siis tottakai mustaa kahvia saa juoda, ja muita kalorittomia tai makeutusaineettomia nesteitä...

Itse olen käytännössä koko aikuisikäni elänyt 16:8 tyyyliin ihan vaistomaisesti. Syön lounaan klo 13, välipalan klo 17, tukevan aterian klo 21, ja aamulla vain kupin tai pari mustaa kahvia. Ei tule nälkä missään vaiheessa, kun mun kroppani on aamu-uninen. Itse asiassa joskus kun rummutettiin aamupalan tärkeydestä yritin väkisin syödä 8-9 aikaan jotain mutta siitä tuli vain kuvottava olo.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Joo, tämä olisi kiva tietää. Ap

Saa juoda noita. Tarkoitus on, ettei käynnistele paaston aikana kropan insuliinineritystä ja ruoansulatusprosesseja, ja kaloriton neste ei niitä käynnistä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat