Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Kiitos,

nämä on kiinnostavia lukea.

Huomaan, että eri ihmisten kokemukset on hyvin erilaisia. Mutta on meidän elämät, koostumukset ja harrastuksetkin ilmeisesti erilaisia.

Omia kokemuksia: Vichyn tuoksuton stick: lapsen käytössä ollut, valinta alumiinittomuuden ja tuoksuttomuuden takia. Ei toiminut: päivittäin kainalonsa pesevä lapsi haisi hieltä oikein kunnolla varsinkin, jos liikkui. Ja kyllä ne lapset edelleen liikkuukin. Eli ei toiminut edes siistillä alle 10-vuotiaalla tytöllä. Ehkä ihmisellä, joka ei liiku, mutta tarvitseeko sitten deodoranttia ollenkaan? Tämä deodorantti on lapsen kertoman mukaan myös sellainen, joka jättää kainalot hieman tahmeiksi, ei siis täysin kuivan tuntuinen koskaan. Itse en siedä sitä tunnetta kainaloissa.

Itsellä ollut Nivean alumiinittomia deodorantteja: kuivuvat todella hitaasti. Muuten hyviä. Toimii, jos on aikaa kuivatella. Lapsi nukkuu lähelle koulun alkua, tätä en hänelle osta ettei myöhästy. Tuskin malttaisi odotella viileässä asunnossa muutenkaan kuivumista monta minuuttia.  Teho oli mielestäni oikein ok, tuoksu jossain todella hyvä. Painava lasipullo vähän huono, jos pitää kuljetella mukana tai on vaarassa pudota kaakelilattialle.

Yksi alumiiniton versio on myös muuten Adidaksella, ihan marketeista saa. Haisee vähän hyttysmyrkyltä minun nenääni, mutta toimii.

Oma suosikki on Bottega Verdeltä, joku alumiinittomista tuoksui hyvältä, joku pahalta ja joku oli aina loppu kaupasta. Muita sai muuten marketista, samoin Adidasta. Siitä jos olisi tuoksuton tai paremman tuoksuinen malli!

Deodorantti, joka ei kestä liikkumista tai pientä stressiä, ei ole kyllä mikään vaihtoehto minulle tai lapsellekaan. Liikkuminen kuuluu joka päivään, lapsillakin on nyt liikuntaa 3 kertaa viikossa ja harrastukset lisäksi. Itse kuljen työmatkat pyörällä tai lujaa kävellen ja se on vasta alku.

Pieni hienhaju illalla ei niin haittaa, kun pääsee pesulle. Mutta on inhottavaa, jos vaatteet kastuvat hikeen monta kertaa päivässä ja alkavat haista. oma valintani on ollut loppujen lopuksi antiperspirantti, joka tosiaan mainostaa olevansa alumiinisuolaton. Lapselle alumiinitonta, kunnes ostaa itse omansa.

Tintukka

Itse käytän Prismassa myytävää Laveraa n.12€ purkki. Erittäin hyvin pitää hintaansa nähden kuntoillessakin hien hajun loitolla. Mieto ja miellyttävä tuoksu eikä pidä kainaloita märkänä. Toinen Hittituote tosin ei varsinainen dödö ja suosittu terveydenhoitoalan ihmisillä on tadaa! Ruokasooda! Purkki maksaa about 0.70€ ja pitää kuivana, pitää 48h putkeen hien hajun pois. Aivan loistava! Ainoa miinus on että tietenkin kun jauhetta hierot varovasti kainaloon, kannattaa paita "kopsauttaa/ ravistaa sen verran että kylppärin lattialle ( mielellään suihkupuolelle) tippuu ylimääräiset.

Luomuäiti

Käytän myös Laveraa. Paras alumiiniton deodorantti, jota olen kokeillut. Pitää normiarjessa kaikki hajut loitolla. Ihme, ettei ollut testissä mukana, kun kuuluu nykyään sekä S- että K- markettien valikoimaan.

Vierailija

Kaikkein tehokkain (pitää jopa 48h hajuttomana & kuivana) on kookosöljyn ja ruokasoodan sekoitus. Ruokasoodaan sekoitetaan sen verran neitsytpuristettua kookosrasvaa että siitä tulee helposti levitettävä tahna.
Aivan pettämätön.

huonokuuloinen

Luomuäiti kirjoitti:
Käytän myös Laveraa. Paras alumiiniton deodorantti, jota olen kokeillut. Pitää normiarjessa kaikki hajut loitolla. Ihme, ettei ollut testissä mukana, kun kuuluu nykyään sekä S- että K- markettien valikoimaan.

Jaa Lavetraa?

Vierailija

Mikään ei tehonnut. Kokeilutin tytölläni ensin marketin alumiinittomia ja sitten monta apteekin tuotetta. Haju hiestä silti. Paras teho oli Serba medilla.

Siis aamuisin pesi kainalot saippualla ja sitten laittoi deodoranttia. Minä valvoin touhua sivusilmällä ja oli huolellinen. Luokkakaverit sitten sanoivat hänelle nätisti, että aina haisee hiki. Siihen loppui alumiinittomien kokeilut.

Nyt on käyttänyt alumiinideodoranttia jo 3 vuotta. Ei enää ole haissut yhtään.

Kirsi

Tea tree -saippua ja Lovefresh-dödö. Lyömätön yhdistelmä, ja kokemusta todellakin on vaikka kuinka monesta alumiinittomasta. Tea tree -saippua on antiseptinen ja tappaa hien hajua aiheuttavia bakteereja, joten siksi ei ole samantekevää mitä saippuaa käyttää.

Vierailija

Ainoa alumiiniton mikä mulla on toiminut on Lovefreshin dödöt. Minulla ei ole ongelma määrällisesti runsas hikoilu, mutta se hiki mitä tulee on ihan tappavan pahanhajuista, sellaista vinkeää ja metallista. Useimmat alumiinideot ei auta kuin tunniksi-pariksi mutta Lovefresh (tuoksu Sweet Orange Patchouli) toimii koko päivän.

Ainoa miinus on että alkuun ärsytti kainaloiden ihoa pahasti, ilmeisesti ruokasoodan takia. Mutta noin kuukaudessa ärsytys meni ohi.

Vierailija

Itse etsinyt pitkään alumiinitonta ja kuitenkin tehokasta deodoranttia/antiperspirantia. Viime kesästä asti käytössä olleet Schmidt's sekä Ben&Anna voidemaiset deodorantit sekä Ohm Collectionin deodoranttijauhe toimivat voimakkaampaankin hikoiluun.

hikitaneli

Deodorantit ei estä hikoiua vaan ainoastaan peittää hajun, jos sitäkään valitettavasti. Jos haluaa pitää kainalot kuivina täytyy valita antiperspirantti, joka oikeasti estää hikoilun ja hajut. Antiperspirantti sisältää alumiinisuoloja, jotka on todettu jo mensti turvallisiksi, koska ne ei imeydy verenkiertoon vaan vaikuttaa paikallisesti hikirauhasiin. Itse saan parhaan avun apteekin antiperspiranteista kuten Triple Dry ja Bats.

Vierailija

Ihmettelen tuota, että joku sopisi teinille muttei teho riitä aikuiselle. Kyllähän se teinihiki vaatii paljon tehokkaammat tökötit kuin keskivertoaikuisen. Miksei laveraa testattu?

Alum sulfate

Alumiini ei ole mutta monessa noista on alumiini suolaa jota on kätevästi lyhennetty niin että alumiini sana on vain ”alum.” (Jos muistan oikein. Löytyy melkein kaikista noista mainituista koska olen henkilökohtaisesti käynyt dödö hyllyn läpi tuote tuotteelta.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat