Näin rinnat palautuvat raskaudesta – imetyksellä tai sen kestolla ei juurikaan vaikutusta

Rintojen muuttumiseen vaikuttaa eniten se, minkä ikäisenä saa lapsen. Kuva: iStockphoto

Äidiksi tuleminen muuttaa rintojen ulkonäköä, mutta ei aina pysyvästi. Muutos on helpompi hyväksyä, kun arvostaa kehonsa saavutuksia.Lue koko juttu

Kommentit (4)

Vierailija

"tuoreen äidin kannattaa laittaa paukkuja myös parisuhteeseen ja järjestää aikaa läheisyydelle." Öööh, eiköhän tämä ole suhteessa kummankin vastuulla, ei vain äidin...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
"tuoreen äidin kannattaa laittaa paukkuja myös parisuhteeseen ja järjestää aikaa läheisyydelle." Öööh, eiköhän tämä ole suhteessa kummankin vastuulla, ei vain äidin...

Kuulepas dorka. Tuolla tarkoitetaan sitä, että yleensähän mamma keskittyy vain siihen sinappitykkiin ja mies on KORKEINTAAN apulaisena lapsen hoidossa jos sitäkään. Siksi suomalaisille mammoille pitää erikseen mainita, että sitä ukkoakin olisi hyvä välillä huomioida tai se voi lähteä helposti etsimään naista, jolta saa läheisyyttä ja rakkautta.

Vierailija

Imetyksellä ja sen kestolla ei merkitystä tisseihin? Kyllä meitä on paljon niitäkin joilla rintojen koko pysyy samana läpi koko raskauden mutta synnytyksen ja maidon nousun jälkeen(!) rinnan koko on kasvanut raskaus- ja ns normiajasta pari kuppia ja on tätä kokoa läpi koko imetyksen ( esim. 1,5v) , ja palautuvat vasta normaaliin kokoon imetyksen loputtua täysin. Itselläni näin neljän pitkän imetystaipaleen ajan. Olen yhteensä imettänyt 5,5 vuotta. Minun tapauksessani raskaus ei siis tehnyt "tuhoja" tisseihin, vaan kyllä se oli se itse imetys. Tissini ovat olleet jo pitkään mallia kutistunut rusina/patalappu, kolmekymppinekin "vain" olen (että ikääkään ei ole niin iso tekijä), enkä usko että ne maagisesti enää keräävät takaisin menetettyä rasvaa tämän kaiken jälkeen niin kuin artikkelissa väitetään.

Puoliksinainen

Ei se välttämättä pelasta itsetunto kriiseiltä että keskittyy toiminnallisuuteen. Kaikki äidit eivät pysty imettämään, vaikka kuinka haluaisivat, koska rinnat ovat esim. alikehittyneet. Omat rintani eivät muuttuneet raskauden aikana ollenkaan, synnytyksen jälkeen turposivat kyllä, mutta imetys ei sujunut ollenkaan vaikka ihan loppuun palamiseen asti sitä yritin. Itseasiassa rintani eivät ole koskaan muuttuneet, murrosiässäkään niille ei tapahtunut oikeastaan yhtään mitään. Olen aina inhonnut keskenkasvuisia, omituisia rintojani ja se, ettei niistä ollut edes siihen mihin ne on tarkoitettu, vain pahensi inhoa niitä kohtaan. Biologisessa mielessä olen surkea emo, koska en kykene ruokkimaan lastani. Rinnoissani on kehityshäiriö, joka tekee sen lisäksi että ne ovat olemattomat ja rumat, myös toimimattomat. Miksiköhän transseksuaaleilla rintaoperaatiot ovat niitä jotka tehdään etunenässä.....

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat