Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mene ”saunomaan” ja 4 muuta keinoa, miten seksi pikkulapsiperheessä onnistuu varmimmin

Moi! Mitä te teette? Kuva: iStockphoto

”Kurkin seksin aikana ovelle, ettei kukaan lapsista vain seiso siellä”, kolmen lapsen äiti tunnustaa.Lue koko juttu

Kommentit (14)

Vierailija

Meillä on neljä lasta, nyt jo koululaisia ja teini-ikäisiä. Heidän ollessaan pieniä harrastimme mm. naapureiden kanssa "vaihtokauppoja" eli lähetimme lapset naapuriin tai he omansa vastavuoroisesti meille. Siinä tunnissa jolloin vauva ja taapero päiväunilla sekä isot lapset naapurissa ehti nauttia vähän pidemmälläkin kaavalla.

Toinen suosikki oli viikonloppuaamujen lastenohjelmat. Lapset istuivat kuin nakutettuna television äärellä puolisen tuntia. Siinä hiljaa peiton alla lusikka-asennossa toimi erinomaisen hyvin.

Kaksikerroksisessa talossa lapset yläkerrassa nukkumassa ja vanhemmat touhuamassa olkkarin sohvalla.

Paikkoja ja keinoja löytyy. Meillä ei seksielämä ole kärsinyt lapsista juurikaan, hiukan tiheys harventui kun lapset oli pieniä (ennen lapsia 5-7x viikossa, lasten ollessa pieniä 2-3x viikossa, nykyään 4-5 x viikossa)

Vierailija

Toivottavasti ei kovin pienten lasten kohdalla luoteta ruutuun lastenvahtina niin paljoa, että jätetään lapset puoleksikin tuntia keskenään ihan vaan naimisen vuoksi...

Nain kyllä

Kyllä vanhempien seksi silloin tällöin vaikuttaa terveellisesti myös lapsiin, ei tunnu yksinkatseltavan Pikku Kakkosen haitat missään. Taitaa todellisuus olla ihmettelijällä aika etäinen asia.

Vierailija

Vähemmän itsekkäät vanhemmat viettävät aikaa lastensa kanssa sen sijaan että heidät istutetaan televioruudun ääreen.

Seksiä viimeks ehkä vuos sitten?

Meillä ei ole seksiä ollenkaa, kun mies on laittanut stopille. Raskasta, hyvin raskasta! Ja ei, ei auta puhuminen.. Riita tulee, ja mä oon se negatiivinen valittaja. Saa nähdä kauan jaksan.

Mies77

Nämä ongelmat ovat täysin vanhempien heikkoutta ja saamattomuutta. Lapselle tehdään pienestä pitäen selväksi että aikuisten makuuhuone on aikuisten aluetta, eikä sinne tulla lupaa kysymättä. Kun lapset kunnioittavat vanhempiaan, ei makuuhuoneeseen tai suihkuun mitään lukkoja tarvita. Eikä lapsille selitellä aikuisten yhdessä viettämää ja tarvitsemaa aikaa, se on asia minkä lapset vain hyväksyvät. Ensin eivät välttämättä halua, mutta kun on pakko. Sanotaan vain että haluamme olla kahdestaan, eikä nyt häiritä ennen kuin toisin ilmoitetaan, jollei sanottua kunnioiteta, siitä annetaan sellainen palaute että ensikerralla kunnioitetaan. Silloin kun aikuiset ovat perheessä johtajia ja päättävät kaikista asioista, ei lasten kanssa eläminen olekaan enää hankalaa, eikä mitään "ruuhka"vuosia ole olemassakaan. 

Vierailija

Mies77 kirjoitti:
Nämä ongelmat ovat täysin vanhempien heikkoutta ja saamattomuutta. Lapselle tehdään pienestä pitäen selväksi että aikuisten makuuhuone on aikuisten aluetta, eikä sinne tulla lupaa kysymättä. Kun lapset kunnioittavat vanhempiaan, ei makuuhuoneeseen tai suihkuun mitään lukkoja tarvita. Eikä lapsille selitellä aikuisten yhdessä viettämää ja tarvitsemaa aikaa, se on asia minkä lapset vain hyväksyvät. Ensin eivät välttämättä halua, mutta kun on pakko. Sanotaan vain että haluamme olla kahdestaan, eikä nyt häiritä ennen kuin toisin ilmoitetaan, jollei sanottua kunnioiteta, siitä annetaan sellainen palaute että ensikerralla kunnioitetaan. Silloin kun aikuiset ovat perheessä johtajia ja päättävät kaikista asioista, ei lasten kanssa eläminen olekaan enää hankalaa, eikä mitään "ruuhka"vuosia ole olemassakaan. 

Eikä kohta vaimoakaan, eikä vanhana pappana läheisiä (niitä lapsia siis) jotka auttaisivat vanhustaan.

NannaMihatu

Mä olen ite niin ihmetelly näitä muiden onnistuneita keinoja seksiin. Meillä on täl hetkel 2 lasta. 6,5 vuotias ja 1 vuotias. Ei todellakaan tulis mieleenkään lukita ovia välissä tai pistää lapsia katselee piirrettyjä siks aikaa et sais vähän nusastua. Saati mennä yhdessä "saunaan". Lasten heitteillejättöä sellanen. 6 vuotias ku ei oo missää määrin kykenevä leikkimään lastenvahtia! Meillä harrastetaan sillon ku lapset nukkuu, JOS harrastetaan. Mä nukun yössä 6 tuntia 2-5 pätkässä joten seksi on aina pois mun yöunista. Me myös pidämme aikuisten lomia. Lapset ovat yötä mummulassa ja me käymme millon missäki. Viimeksi Tampereella syömässä ja leffassa sekä vietimme yön hotellissa.

Onhan noissa monia vinkkejä jotka varmasti toimii jos lapset ois 12 ja 8 tms mut tälläsessä perheessä missä oikeesti on PIENIÄ lapsia ni monet noista on oikeesti lähempänä heitteillejättöä ku aikuisten omaa aikaa

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä jätetään lapset viikoksi kotiin kun lähdetään mökille naimaan. Lapset 1v ja3v.

Pyrskähdin tälle.

Vierailija

NannaMihatu kirjoitti:
Mä olen ite niin ihmetelly näitä muiden onnistuneita keinoja seksiin. Meillä on täl hetkel 2 lasta. 6,5 vuotias ja 1 vuotias. Ei todellakaan tulis mieleenkään lukita ovia välissä tai pistää lapsia katselee piirrettyjä siks aikaa et sais vähän nusastua. Saati mennä yhdessä "saunaan". Lasten heitteillejättöä sellanen. 6 vuotias ku ei oo missää määrin kykenevä leikkimään lastenvahtia! Meillä harrastetaan sillon ku lapset nukkuu, JOS harrastetaan. Mä nukun yössä 6 tuntia 2-5 pätkässä joten seksi on aina pois mun yöunista. Me myös pidämme aikuisten lomia. Lapset ovat yötä mummulassa ja me käymme millon missäki. Viimeksi Tampereella syömässä ja leffassa sekä vietimme yön hotellissa.

Onhan noissa monia vinkkejä jotka varmasti toimii jos lapset ois 12 ja 8 tms mut tälläsessä perheessä missä oikeesti on PIENIÄ lapsia ni monet noista on oikeesti lähempänä heitteillejättöä ku aikuisten omaa aikaa

Meillä loppui suihkussa nussimiset siihen, kun ystäväni lapsi oli polttanut itsensä sillä aikaa kuumalla levyllä (oli taaperrellut keittiöön ja pannut levyn päälle ja iskenyt kätensä levylle) sillä aikaa, kun ystäväni oli miehensä kanssa ollut täysissä touhuissa yläkerran makkarissa ja jätetty lapset katsomaan piirrettyjä alakertaan.

En vain voinut enää rentoutua, kun mietin koko ajan, että mitä ne pienet tekee siellä olkkarissa, kun puuhataan saunassa lukkojen takana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vähemmän itsekkäät vanhemmat viettävät aikaa lastensa kanssa sen sijaan että heidät istutetaan televioruudun ääreen.

Tämä on hevonpaskaa. Tiedät sen varmaan itsekin. Että kysymyksessä on omien paskojesi purkaminen toisiin. Vanhempien hyvä ja lämmin suhde, mukaan lukien elinvoimainen seksielämä, ovat lasten hyvän elämän EDELLYTYS. Kun vanhemmilla on terve ja toimiva aikuisten välinen kiintymyssuhde, lapsilla on mahtava malli elämäänsä rakkaudesta ja parisuhteesta, + heillä on mahdollisuudet elää ehjässä, tasapainoisessa perheessä ihan toisin kuin tuollaisen passiivisaggressiivisen syyllistäjän perheessä. Tunti televisiota ei aiheuta lapsille yhtään mitään haittaa, mutta vanhempien onnettomat välit aiheuttavat sitä todella paljon. Ja seksi on kyllä terveelle aikuiselle tärkeä osa parisuhdetta. SE että aikuiset huolehtivat itsestään ja parisuhteestaan on tervettä itsekkyyttä, joka tarkoittaa mm sitä että aikuiset pitävät huolta jaksamisestaan, henkisesä ja fyysisestä hyvinvoinnista ja parisuhteesta- ja nämä kaikki tarkoittavat lapislle paitsi toimivaa perhettä ja elämää, myös mallia hänen oman elämänsä varalle. Hän oppii miten huolehtia itsestään.  MItäs iloa on lapselle siitä että joku "epäitsekäs" eli katkeroitunut paska vanhempi kököttää "epäitsekkäästi" hänen vieressään 24/7, ettei televisio vaan pilaa hänen elämäänsä? 

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat