Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (574)

Vierailija

Tiedä onko tämä täyttä skeidaa, mutta olen kuullut että tämä kolmikymppinen Sonja Hakala olisi alunperin syntynyt mieheksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikös kirjan kirjoittaminen ole työtä vai voiko työkkärillä kirjoittaa ja sitten nostella myöhemmin kirjasta palkkiot?

Eihän suomessa kirjailija ole mitään muuta kuin työtön. Sama pätee myös kuvataiteilijoihin, keramiikkatyöskentelijöihin, kotiäiteihin ja isiin, mitä näitä nyt on. Olis kiva vaan kuulla ne perustelut että minkä vuoksi nämä eivät ole työtä. Sen sijaan eduskunnassa munkin syöminen, kalliissa ravintolassa syöminen ja istuminen ja paskanpuhuminen lasketaan työksi.

Shemale Sonja

"Tiedä onko tämä täyttä skeidaa, mutta olen kuullut että tämä kolmikymppinen Sonja Hakala olisi alunperin syntynyt mieheksi."

Pitää paikkansa. Voin vahvistaa tämän mutuilun vahvasta lähteestä, sillä olen tämä kyseinen Sonja Ellen Xenia Hakala. Synnyin poikana. Siis ulkoisesti.

Vastaan tähän ketjuun nyt sen takia, koska minua ihmetyttää suuresti se, että transidentiteettini otetaan esille erinäisissä keskusteluissa. Väitetään, että tyrkytän jatkuvasti transuuttani, vaikka todellisuus on se, että minulta kysellään jatkuvasti asiasta. Ja kun olen sadoille uteliaille ihmisille kertonut - heidän ensin kysyttyään - että olen transsu, niin sitten se on huomiohuoraamista ja aiheen tyrkyttämistä.

Eniten minua kuitenkin huvittaa, kun hyvin monet väittävät jopa erinäisillä keskustelufoorumeilla, että olen käynyt sukupuolenkorjausleikkauksessa. Se ei pidä paikkaansa. Olen ladyboy ja pidän pippelini, vaikka se Suomessa toki laitonta vielä toistaiseksi on. Toki minä noissa transaiheisissa iltalehden uutisissa jankutan tuosta asiasta, koska motiivini on nimenomaan saada Suomeenkin inhimilliset ihmisoikeuslait meikäläisillekin. Kaikissa muissa Pohjoismaissa ne ovat kunnossa.

Heh. Vielä tuli tuosta sukupuolen korjausleikkauksesta mieleen se, että eräs lääkärinikin on kirjoittanut, että olen käynyt leikkauksessa. Toiselle lääkärille asiasta mainitsin ja hän oikein kaksi kertaa kysyi, että "Etkö ole käynytkään leikkauksessa?" - melkein vastasin, että pitääkö housut laskea alas. Kyseessä oli mieslääkäri, joten varmasti olisin saanut loppupäivän naurut.

Kuviakin löytyy identiteetistäni, kunhan osaa etsiä oikeilla hakusanoilla. 8) En niitä tähän nyt silti linkitä...

Mutta tässä on ilmaiseksi luettava kp24 -artikkeli minusta, jossa asia myös kerrotaan. Vaatii rekisteröitymisen, mutta se on ilmaista eikä vaadi rekisteröityessä sähköpostin kanssa kikkailua.

Tässä:  https://www.kp24.fi/lehti/keskipohjanmaa/532110/kaksi-elinkautista-olen-...

Ps. Itse työaiheeseen kantani antaakseni totean, että menen heti töihin, kun siitä maksetaan kohtuullinen palkka. iltalehden uutisessa mainitsemani minimipalkasta alkuun 80% vaikka kolmen kuukauden ajan, jotta työnantaja näkisi sinä aikana onko työntekijä motivoitunut työhön yms. niin se ei ole mielestäni ollenkaan kohtuuton vaatimus! Ainoa mitä on tarjolla on yhdeksän euroa päivässä työttömyyspäivärahan päälle. Ja noitakin yhdeksän euron päivähommia saa tehdä vain neljänä päivänä viikossa. Luulen, että teistä kukaan ei tekisi omaa työtään yhdeksällä eurolla päivässä, mutta silti olette vaatimassa, että Ossien, Sonjien, Juusojen ja kymmenientuhansien muiden samalla periaatteella elävien olisi mentävä ilmaistöihin.

Minimipalkka ei ole suuri, vielä pienempi on 4/5 minimipalkasta. Silti sillä saataisiin oikeasti työttömiä töihin, mutta tehän tiesittekin jo, että työpaikkoja on tarjolla joitainkymmeniätuhansia ympäri Suomea. Omalla keskikokoisella kotikunnallani muutamia kymmeniä, joista suurimpaan osaan en täytä vaatimuksia. Työttömiä onkin sitten puoli miljoonaa ja tällä menolla kohta miljoona. Se millä osaa teistä pissataan silmään on se, että uuden aktiivimallin takia kaikki kerran kuukaudessa "töissä" pyörähtäneet, jotka eivät tienaa mitään, mutta lasketaan aktiivimallin vaatimah ehdon täyttämiksi lasketaan myös töissä käyviksi ihmisiksi, vaikka he vain sen 18 tuntia tekevät "töitä". Kuukaudessa. Onko hyvä suunta mielestänne? Jos vastaatte, että on, niin minua ihmetyttää suuresti maailmankuvanne.

Jatkakaa sukupuolista ja työttömyydestä keskustelua. =) Näistä aiheista keskustelenkin mielelläni. =P

Hyvää sunnuntaita kaikille!

- Shemale Sonja

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat