Rahastuksen makua kirppareilla!!!
Olin aivan yllättynyt, kun kävin eilen paikallisella kirpparilla. Toki tiedän sen, että pöydät eivät ole ilmaisia, mutta silti en voi kuin ihmetellä.
Äitiyspakkauksen vanhoista, kulahtaneista ja useasti pestyistä toppahaalareista pyydettiin 5-7e... siis kun kyseisen haalarin SAA ilmaiseksi, miksi hinta tuollainen? Käyttämätön tai siisti olisi eri juttu. Bodeja, paitoja yms... hinta 3e ylöspäin... kun henkasta jo uusia voi ostaa 5e. Oli aivan tavallista että keväthaalarit (kuluneet) maksoivat 20 tai yli.
Nyt tietysti joku ajattelee, että menisi ja ostaisi sieltä henkasta;) Mielestäni vaan hyvä, ekologinen ajatus menee hukkaan, kun kulahtaneista lastenvaatteista pyydetään tuollaisia hintoja. Toki ovathan ne joskus jotain maksaneet, mutta kun ajatuksena on päästä tavarasta eroon niin miksi silloin iskee rahastushimo??? Kysymys kuuluu maksaisiko myyjä omasta tuotteestaan sitä mitä pyytää??
Mitä kokemuksia teillä muilla on hinnoittelusta? Entä kirppareista yleensä?
Itse en ole kirppis-fani, ja tätä menoa menee vähäisetkin kirppisfiilarit..
Kommentit (9)
Voi olla, että sen äp:n haalarin alkuperäinen omistaja on myynyt haalarinsa juuri sillä mentaliteetillä, että kiva että sen saa halvalla joku tarvitseva... Ja sitten sen on käynyt joku jobbari ostamassa ja laittanut omaan pöytäänsä myyntiin, lätkäissyt vain 5 euroa lisää hintaa :o/
Itse aion lahjoittaa vaatteet tutuille jos suinkin löytyy ottajia, en halua että nimellisellä hinnalla myymäni vaatteet päätyvät jobbareiden pöytiin.
Nuo hinnat kyllä kuulostaa todella korkeilta, mutta minä vien tavaroita/vaatteita kirpparille aikamoisessa rahapulassa myymään. En siis myy 10-10snt (en kyllä 20eurollakaan,joku roti) mutta hinnalla josta on itsellekkin vähän iloa.
Sitä en ymmärrä, että miksi äitiyspakkauksen vaatteista ajatellaan niin, ettei niistä saa rahaa pyytää koska ne on ilmaiseksi saatu? Suuri ylihinnoittelu sitten erikseen. Mutta jos ottaakin sen 140e, ostaa haalarit ja muita vaatteita niin eihän niitäkään periaatteessa saisi myydä koska se raha on saatu valtiolta,eli vaatteet/tavarat on saatu ilmaiseksi? Ihan en pysy tässä ajattelussa kärryillä.. Minä en ainakaan ottaisi pakettiä enää, ottaisin rahan ja ostaisin kirpparilta niitä vaatteita mitä haluan. Täällä tosi lastenvaatehinnat on paljon alempia kuin ap:n paikkakunnalla.
ja itse en käy Turun kirppareilla, vaan nimen omaan lähikuntien pikkukirppareilla ja työttömien kirppareilla. Sieltä olen tehnyt aivan mahtavia löytöjä, jotkut olleet puol ilmaisia, joistakin olen maksanut mielelläni 2-3 e. Tottahan joka kirppikseltä löytyy paikkoja, joissa ihan sikakalliit hinnat ja tavara on todellla huonoa, vaatteet nukkaisia ja tunkkaisia, tavarat rikkinäisiä. Tällaiset kojut kierrän kaukaa. Heti näkee ensi silmäyksellä, missä on hyvää tavaraa, pestyjä vaatteita ja nätisti laitettu. Välillä olen kassillisen saanut alta 10 eurolla, mutta ei ois puhettakaan että saman määrän ja laatuset vaatteet lähtis samaan hintaan jos ne ois Turun suosikkikirppareilla. Joka kerta on jotain tarttunut mukaan, viimeks löysin lähes uuden tyttöjen talvitakin, kylläkin vasta 3 vuotiaalle (oma 3 kk) ja maksoin 5 euroa. En voinu jättää sitä ostamatta, vaikka joudunkin odottamaan 2,5 vuotta että sen tytölleni saan pukea. Oottaa siellä kaapissa muitakin isompia vaatteita kirppikseltä ostettuina, joita en yksinkertasesti ole voinut ohittaa :)
Kannattaa siis mennä kurkkimaan niihin pienempiin kirppareihin että millasta tarjontaa niissä on. Yleensä hinnottelu tällasissa paikoissa on ihan eri luokkaa kuin suosituissa kirppareissa.
Siis mä en kanssa noista kirppareista oikein perusta. Olen pari-kolme kertaa käynyt vaatteita etsimässä ja on tosi vaikea löytää. Mä en itse halua ostaa mitään nuhjuisia, pinttyneen likaisia tms. vaatteita ja mietinkin, että missä luuraavat siistit ja hyvin pidetyt vaatteet?
Siis on meilläkin nyt jäämässä vaatteita pieneksi kovan käytön jälkeen, mutta kaikki ovat siistejä, puhtaita, ei pinttymiä tms. likaläiskiä ja värit kirkkaat -sellaisia vaatteita minä kehtaisin mennä kirpparille myymään. Mun kirpparilöydöt ovatkin toistaiseksi 1 potkuhousut (20snt) ja 1 keväthaalari (20snt) -siinä kohtaa ihmettelin kun myi niin halvalla, mutta kiitollisena otin edulliset vaatteet matkaani.
Jos olen itse bodysta, potkareista tms. maksanut 8-9 euroa niin pyytäisin niistä kirpparilla varmaan 1-2 euroa. Vaatteita kun ei kuitenkaan ole kuukautta tai kahta kauempaa vauvalla pidetty niin itse hinnoittelisin tuohon luokkaan.
Minä olen aika nipottaja pyykin pesijä, eli värit erottelen vähän liiankin tarkasti ja tahrat yritän aina esikäsitellä heti alkuun. Suosin bodeissa valkoista jonka voi mössöjen syötön alettua vaikka valkaista jos menee tahraiseksi. Kerran vuodessa olen käynyt myymässä satsin lasten vaatteita kirpparilla ja myyntiin olen kelpuuttanut vain tahrattomia vaatteita jotka yleensä aina silitän ja laitan muuten nätisti. Tahraiset ja kulahtaneet t-paidat sun muut menee siivousräteiksi tai anopille matonkuteiksi.
Hintaa olen pitänyt bodeilla, potkareilla ja T-paidoilla 20-50 snt ja collegeilla, neuleilla, housuilla jne. 2-7 e. Kaikki on yleensä mennyt parissa tunnissa ja välillä kamppeista on suorastaan tapeltu. Mulla on motiivina kirppikselle menossa kamoista eroon pääseminen, en jaksa enkä halua raahata tavaraa takaisin enkä säilöä taas vuotta kunnes saan aikaiseksi uuden kirppisvisiitin.
Asiakkaana kirppiksellä voin maksaa suunnilleen tuon verran jos tavara on hyvää. Ehkä juuri tästä syystä en juuri vaatteita kirppikseltä löydä...Mulle on sinänsä sama onko joku body äitiyspakkauksesta vai H&M sta jos se läpäisee kuntoseulani :) Välillä kyllä ihmetyttää porukka joka pyytää jostain 80-luvun kulahtaneista, pilalle pestyistä ja ilmeisen selvästi jossain kosteassa ulkovarastossa säilötyistä vaatteista hirveitä hintoja ja kasaa päivän päätteeksi lähes kaikki tavarat taas säilöttäväksi seuraavaa kertaa varten ja valittavat kun eivät saaneet myyntipaikan 3 euron maksua kasaan. Sitten on vielä trokarimummot erikseen.
Hyvinpidetyistä kosteussuojatuista haalareista olen maksanut 20-30 euroa ja myynyt omiani samalla hintaluokalla. Tähänkin on ilmaantunut uusi alalajinsa joka ostaa Reimateciä - 50 % ja pyytää sitten samoista haalareista 70-80 euroa tuolla osta&myy palstalla.
itse vanhoja tavaroita myydessäni, että vanhat vaatteet myyn noin 25 % hinnalla siitä mitä itse olen maksanut, ja muut tavarat 50 %. Siis jos olen pitänyt niitä vain yhdellä lapsella, eli eivät kauhean vanhoja. (Ja tietysti siistejä, ei tahraisia tms.)
Mutta vissiin sekin on vähän liikaa noiden hintojen mukaan mistä monet kirjoitti - tosin en ole pitkään aikaan nyt lastenvaatteita myynytkään kun ei ole ollut, ne vähät mitä isommilta lapsilta jäänyt olen antanut suoraan pois.
Täytyisi kai alkaa kiertää kirppareita jos niistä tosiaan löytää noin edullisesti.
Itse huomasin että äitini oli ostanut jotain käytettyä vauvalle, ja joihinkin oli piiloon jäänyt hintalappu, ja olin pöyristynyt kun vanhoista nuhjuisista vauvan sukista oli pyydetty 1 euro! Silloin ajattelin että enpä taida paljon vaivaa nähdä kirppareilla kiertelyyn.
Ehkä nuo eurot vieläkin vähän sumentaa joidenkin ajattelua?
Jos minä menisin kirpparille myymään, en menisi sinne hyväntekeväisyys- tai kierrätystarkoituksessa vaan tekemään rahaa. Eihän ne myyntipöytien vuokratkaan ilmaisia ole. Olipa vauvan vaatteet aikanaan sitten ilmaiseksi saatu tai omasta pussista maksettu, en minä niitä (puoli-)ilmaiseksi poiskaan antaisi...
myydä 20sentillä jotain bodya josta itse olet maksanut 7¿ ja sitä on viisi kertaa pidetty... sen takia ne hinnat on joskus ihan älyttömiä. ja jos hinta on kohtuullinen, vaatteiden kunto on ihan järkyttävää, värit kulahtaneet ja stretch-vaatteet pilalla. en ymmärrä kuinka joku kehtaa edes kaupata sellaisia vaatteita, ihan roskiskamaa. ja joku kysyi, missä ne hyväkuntoiset vaatteet ovat, niin meillä ne on ainakin kaikki laatikoihin pakattuna varaston hyllyllä odottamassa. itse olen säästänyt joka ikisen ostamani lastenvaatteen ja käytän niitä jokaisella lapsellani ja heitän sitten roskiin.
Oon huomannut ihan saman asian kirppareilla, ja munkin mielestä todella menee koko idea siitä kierrätyksestä pilalle kun ylihinnotellaan tavarat. Itse oon aina kerran vuodessa raahannut ylimääräiset tavarat kirpparille ja tarkoituksella laittanut kaikille hinnaksi 10-50 senttiä. :) Mulle pääasia on aina ollut päästä niistä tavaroista eroon, joita en itse enää käytä, ja hyvä vaan jos joku löytää niistä itselleen jotakin.
Ja just tolla perusteella oon tavarat hinnotellut, että suostuisinko itse maksamaan saman. Oon aina saanut kaiken myytyä ja jäänyt hyvin voitollekin, vaikka oikeastaan päämäärä on mulle ollut se, että saan pöytävuokran takasin ja pääsen tavarasta eroon. :)