Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua on aina kiinnostanut miten miehet sen tekee..

Vierailija
06.10.2017 |

Eli miten ihmeessä saatte valittua lapsille päälle sieltä kaapista ne kaikki ihmeellisimmät/ suurimmat/ pienimmät/ kauheimman väriset vaatteet päälle.
Vaikka olin katsonut valmiiksi vaatteet henkariin ja tietylle hyllylle ja asiasta infonnut, oli muksuilla päällä ihan ihme ryntteet ja ne paskaisimmat kengät joilla ei tod lähdetä ihmisten ilmoille.

Miten teette sen?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten muiden miehet sen tekee, mutta meidän perheessä ongelma on löytäminen, molemmilla miespuolisilla. Missä mun verkkarihousut on? Ne on siellä eteisen henkarilla. Ei ne oo täällä! --> Menen ja osoitan housut eteisen naulakossa, siinä voi olla vaikka joku takki päällä niin että näkyvät vain puoliksi. Lukemattomia kertoja on tätä yhdessä ihmetelty että miten asiat voivat jäädä löytymättä jääkaapista, vaatekaapista, naulakosta, laatikoista, repuista, laukuista....

Meillä on tämä sama juttu, niin miehellä kuin pojallakin. Siis se etsiminen on että aukaistaan kaappi/laatikko ja jos se tavara ei heti näy niin ei siellä voi olla.  Kaikki tavarat vaan ei voi olla siinä etummaisena/päällimmäisenä....mut nykyään toi vaan naurattaa, koska tuttava piiristä olen kuullut että on hyvin yleistä miespuolisilla henkilöillä.

Vierailija
62/73 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten naiset sen tekee? Oon aina ihmetellyt. Etukäteen huolehditaan, että ottaakohan mies vastuuta lapsesta. Sitten kun lapsi tulee, niin sillä on vääränvärinen paita miehen toimesta. Hehheh, sille on Tiina-bestiksen kanssa kiva hekotella julkisesti, tai sitten facessa "meiän ukko puki Pertille KELTAISEN siis KELTAISEN paidan hehhehheh oi voi sitä aijaij"

Sitte se antaa ruuan väärinpäin lautasella. Siitä puhutaan. Ja sitä kuvataan. Sitten se tekee sen ja sen väärin (väärin=eri tavalla kun äiti)

Sitte lopuksi mies istuu enää vaan pimeessä nurkassa nojatuolissa ja juo kaljaa. Ja on se maailman pskin mies.

Siinä oon ihmetellyt, että miten naiset sen tekee. Lähes kaikille miehille.

Terveisin ex-mies, isä

Tässä on paljon perääkin, tässä kommentissa. Ihmisten on monesti vaikeaa ymmärtää, että joku tekee asiat erilailla. kuin hän itse tekee. Eli jos tekee erilailla se on =väärin. Mutta tuo vaateasia , siinä taas ap on osittain oikeassa. Meillä se alkoi jo synnäriltä. En ollut pakannut vauvalle kassia kun lähdin synnyttämään, vaan ajattelin, että kyllähän se mies ne vaatteet osaa sille vauvalle kaapista ottaa ja tuoda. No osastolla muut äidit ihmetteli, miten olin uskaltanut jättää tuon "tärkeän"homman miehen hoidettavaksi.  Minä taas puolestani ihmettelin, mitä ihmeellistä siinä  on, jos mies ottaa ne vaatteet sieltä kaapista.  No, kun mies tuli meitä kotiin hakemaan, oli häneä todellakin sellaiset vaatteet mukana, että en olisi kehdannut niitä vauvalle pukea, kun hoitaja oli vieressä katsomassa, miten pukeminen sujuu. Hävetti aivan mielettömästi ja yritin siinä jotakin änkyttää naama punaisena. Mies oli jostain syystä kaivanut sieltä kaapin periltä(olikohan näyttänyt etäisesti tutuilta) minun siskon minulle antamat  70-luvun jo rispaantuneet ja kulahtaneet vauvan laamapaidat ym potkupuvut. Meillä on sisarusten kanssa paljon ikäeroa ja sisaret teki lapsensa nuorena, minä vanhana. Omat lapseni syntyivät siis 90-luvun jälkipuoliskolla. Vauvan vaatekaappi oli täynnä mitä ihanampia uusia vauvanvaatteita ja mies oli kaivanut jostain sieltä takavasemmalta nämä "piilotetut"retrokamppeet. Olin ajatellut kyllä heittää ne pois, heti silloin kun ne sain, mutta en hennonut, kun ajattelin, että olkoot muistona menneilta ajoilta :) No siellä minä sitten puin vauvalle laamapaitaa, jonka hihat oli kulahtaneet pitkiksi, ja joista roikkui purkaantuneita langanpätkiä ja saumat retkottivat rikki. 

Minä luin laitoksella vain itseni. Vauvan isällä oli sillä välin hyvin aikaa pukea ja valmistella vauva lähtö valmiiksi.

Minä olin pukenut omat vaatteet jo heti, kun kuulin pääsevämme kotiin. Eli siinä vaiheessa kun mies tuli hakemaan, oli aikaa pukea vauva. En tosin muista kumpi puki lapsen.... liittyy muuten aiheeseen tosi paljon tämä.

T. Uusi kommentoija

Kommentin pointi ei niinkään ollut se milloin minä luin vaatteet kuin se kuka puki vauvan. Lisätä siihen tietenkin olisi voinut vielä aiheeseen liittyen sen että en häpeä sitä että isä hoitaa lasta, pukee hänelle valitsemansa vaatteet. Jos valintoja jonkun pitää hävetä se on kyllä se joka vaatteet on valinnut. Jos tuossa tilanteessa joku olisi ihmetellyt tai arvostellut sitä että mies pukee lapsen tai mitä hänellä on päällä minä luultavasti olisin yhtä hölmistyneenä ihmetellyt miksi ei isä voisi lasta pukea tai valita hänelle vaatteita.

Ja mun pointti taas oli se, et enpä edes muista kumpi puki (ja mitä puki!) kun se on molemmille niin luonnollinen asia, et kumpi vaan sen voi tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään, että lapset osallistuvat mallien kykykilpailuun. Todella paljon on väliä joo onko punainen vai sinine paita päällä, kaikki pysäyttää tekemisensä ja pyörtyy kun huomaavat, että Petterillä tai Liisalla onkin nyt väärät sukat jalassa. Voi aikoja, voi päiviä.

Vierailija
64/73 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten naiset sen tekee? Oon aina ihmetellyt. Etukäteen huolehditaan, että ottaakohan mies vastuuta lapsesta. Sitten kun lapsi tulee, niin sillä on vääränvärinen paita miehen toimesta. Hehheh, sille on Tiina-bestiksen kanssa kiva hekotella julkisesti, tai sitten facessa "meiän ukko puki Pertille KELTAISEN siis KELTAISEN paidan hehhehheh oi voi sitä aijaij"

Sitte se antaa ruuan väärinpäin lautasella. Siitä puhutaan. Ja sitä kuvataan. Sitten se tekee sen ja sen väärin (väärin=eri tavalla kun äiti)

Sitte lopuksi mies istuu enää vaan pimeessä nurkassa nojatuolissa ja juo kaljaa. Ja on se maailman pskin mies.

Siinä oon ihmetellyt, että miten naiset sen tekee. Lähes kaikille miehille.

Terveisin ex-mies, isä

Joo, hyvin tutulta kuulostaa. Lisäksi meillä liittyi vielä nalkutus kaikkeen kotia koskeviin muihinkin asioihin.  Milloin oli jäänyt yksi kahvikuppi pesukoneesta, kaukosäädin oli väärässä paikassa, jääkaappi täytetty väärin jne. Jotain vallankäyttöä se kai on. Vähitellen koti ei enää tuntunut omalta kodilta.

t. myös ex-aviomies ja isä

Huhhuh, täysin samoja kokemuksia. Vuosien aikana osallistunut arjenpyöritykseen aktiivisesti ja lopulta en kuulemma saanut mitään aikaiseksi. Pyykkäystä, tiskaamista, siivoamista yms. ei exän mukaan lasketa.

T. Minäkin olen ex-mies ja isä. Luojan kiitos.

Vierailija
65/73 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehet, pläp pläp, plää!

Miksi naiset, päp pläp, plää!

Vierailija
66/73 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku suorana huutoa jonkun kuvausvaatteen takia...? o.O

En tule koskaan ymmärtämään tällaista elämää. Minä nauraisin jutulle joka kerta kun sen maalitahrakuvan näkisin. En yksinkertaisesti jaksa stressata näistä asioista.

Vierailija
67/73 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään, että lapset osallistuvat mallien kykykilpailuun. Todella paljon on väliä joo onko punainen vai sinine paita päällä, kaikki pysäyttää tekemisensä ja pyörtyy kun huomaavat, että Petterillä tai Liisalla onkin nyt väärät sukat jalassa. Voi aikoja, voi päiviä.

Juu, mutta sitten voi valitella kuinka lasten ( ja omat) vaatteet on niin hankalasti laitettu ja piilotettu ja järjestetty johonkin varaston laatikkoon ( et miten tää on näin hankalasti laitettu) vaikka olisin miehen kotiaamua varten laputtanut ja laittanut vaatteet henkariin ja etummaiseksi...

Niin että miten ne rönttävaatteet löytyykin sieltä piilostaan?

Ihan sitä vaan, naurattaa asia.

Ap

Vierailija
68/73 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maijan lapset on aina niin nätisti puettu, iiik!

Eskon lapset on aina ryysyläisiä, hähhäää!

Vierailija
69/73 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maijan lapset on aina niin nätisti puettu, iiik!

Eskon lapset on aina ryysyläisiä, hähhäää!

Joo, siitähän se onkin kiinni... Hohhoijakkaa.

Vierailija
70/73 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just noin nipottamalla saadaan ulkoistettua se mies pois lasten elämästä. Sitten itketään kun ei yh:na pärjätä murrosikäisen kanssa, ja miestä ei "kiinnosta" tehdä lastensa kanssa mitään. Kun on ensin opetettu, ettei mies vaan osaa eikä ole tarpeellinen.

Miksi ihmeessä säilyttää jotakin risoja vaatteita tavallisten vaatteiden seassa, laittaa korjattavat erikseen ompelukoriin tai muuten eri paikkaan, vai kaivaako se mies sieltäkin.

Joo mies pukee eritavalla, mutta niin kauan kun ei mennä uimapuvussa pakkaseen, pitäisi miettiä kokonaisuutta eikä nipottaa.

Vierailija
71/73 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, mutta sitten voi valitella kuinka lasten ( ja omat) vaatteet on niin hankalasti laitettu ja piilotettu ja järjestetty johonkin varaston laatikkoon ( et miten tää on näin hankalasti laitettu) vaikka olisin miehen kotiaamua varten laputtanut ja laittanut vaatteet henkariin ja etummaiseksi...

Ap

Kieltämättä tilanne vaikuttaa melko huvittavalta äiti piilottaa rönttö vaatteita jotta isä ei niitä löytäisi. Isä tuskassa etsii lapselle aamulla jotakin vaatteita jota hän haluaa lapselle pukea.

Meillä paremmin ongelma on se että niitä rönttövaatteita sen paremmin lapset kuin isänsäkään ei heille muista vaihtaa siinä vaiheessa kun ovat menossa ulos vaikkapa maalaamaan majaa. Sen takia rönttö vaatteita ei kannata piilottaa kovin syvälle kaappeihin. Toistaiseksi ne tosin ei vielä ole koskaan olleet lapsen päällä päiväkodissa tai koulussa, kauppa reissulla kyllä joskus.

Vierailija
72/73 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia en anna miehen koskaan valita lasten vaatteita. Tai ostaa. Tämä onneksi sopii miehelle hyvin.

Vierailija
73/73 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kieltämättä tilanne vaikuttaa melko huvittavalta äiti piilottaa rönttö vaatteita jotta isä ei niitä löytäisi. Isä tuskassa etsii lapselle aamulla jotakin vaatteita jota hän haluaa lapselle pukea.

Meillä paremmin ongelma on se että niitä rönttövaatteita sen paremmin lapset kuin isänsäkään ei heille muista vaihtaa siinä vaiheessa kun ovat menossa ulos vaikkapa maalaamaan majaa. Sen takia rönttö vaatteita ei kannata piilottaa kovin syvälle kaappeihin. Toistaiseksi ne tosin ei vielä ole koskaan olleet lapsen päällä päiväkodissa tai koulussa, kauppa reissulla kyllä joskus.

No joo, mut nyt kyse on ollut ihan muutamasta päivästä ja meilläkin puettavia neljä joten ei ole varsinkaan kiireessä mikään helppo juttu.

Siksi laitoin kasat valmiiksi ja nostin sopivat vaatteet henkareihin, kengät valmiiksi riviin jotta miehen EI tarvi etsiä mitään..

Kerroin että jos lähtevät ulos, on ulkovaatteet tässä ja tässä.

Silti oli onnistunut tekemään asiasta itselleen vaikean ja kirosi kuinka ei löytänyt lapsille vaatetta... Että tässä se taito.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän