Sivut

Kommentit (117)

Vierailija

Myös kommentti " niin ei ollut tarkoitettu" on lapsettomalle erittäin julma. Samoin sukulaisten jatkuvat housunvyötärön tarkistukset ja kökköset kommentit "nythän voitte tehdä mitä haluatte ja  milloin haluatte" eivät tuntuneet hyvältä

Vierailija

Samoin melkoisen loukkaavia ovat AV:lla useinkin nähdyt kommentit siitä, että liian paskojen ihmisten ei luonto edes anna lisääntyä. Jos siitä olisi kyse, jokainen narkkari ja väkivaltainen narsisti olisi lapseton. Usein lapsettomuus johtuu nykypäivänä kaikenlaisista raskasmetalleista, jotka ovat kertyneet elimistöön äidinmaidosta lähtien ja heikentäneet sukusolujen terveyttä - sillä ei ole mitään tekemistä varsinaisesti ihmisten geeniperimän hyvyyden kanssa.

Vierailija

Nykyään ihmiset kuorruttautuu myrkyillä. On meikkiä, dödöä, lakkaa, rasvaa ja glitteriä. Tatuointeja ja hiusvärejä.. Homeenestoaineita ja tuholaistorjuntaan tarkoitetut sekä palon esto myrkyt.
Lisäksi moni meinaa luomuruoan olevan vain ylihinnoiteltua turhuutta ja samalla jatkaa myrkkyjen kyllästämän ruoan syömistä, koska onhan ne halvempia. Ja nauttii juomansa muovipullosta luultavasti turhan usein..
Sitten ihmetellään, että miksei lapsi tule... No koska olet rikkonut itsesi myrkyillä taitaa olla aika yleinen syy lapsettomuuteen. Mutta tätähän ei saisi ääneen sanoa, jollekki tulee vielä paha mieli.

Vierailija

Itsellä lähipiirissä useampia 40 kymppisiä pareja jotka pitkään yhdessä olleet ja ikinä ei ole edes tullut mieleen kysyä tai puuttua heidän lapsettomuuteensa.
Itse kertovat jos sille tarvetta, sillä miten se meille edes kuuluu kysellä.

Olin 27v ensimmäisen lapsen syntyessä ja kyllä monta kertaa pahoitin mieleni lapsi kyselystä ja toisen lapsen tein 10v myöhemmin ja siinäkin välissä niitä ikäviä sai kuulla.
Ja nyt lapset aikuisia ja naapurin ihminen vielä tuumasi, että olisi minunkin kannattanut lapseni tehdä peräkkäin jotta seuraa olisi heistä ollut toisilleen.
Eipä niitä lapsia meillä ihan niin vain tekemällä tehty vaan tulivat ajallaan ja siitä olen kiitollinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itsellä lähipiirissä useampia 40 kymppisiä pareja jotka pitkään yhdessä olleet ja ikinä ei ole edes tullut mieleen kysyä tai puuttua heidän lapsettomuuteensa.

Olin 27v ensimmäisen lapsen syntyessä ja kyllä monta kertaa pahoitin mieleni lapsi kyselystä ja toisen lapsen tein 10v myöhemmin ja siinäkin välissä niitä ikäviä sai kuulla.
Ja nyt lapset aikuisia ja naapurin ihminen vielä tuumasi, että olisi minunkin kannattanut lapseni tehdä peräkkäin jotta seuraa olisi heistä ollut toisilleen.
Eipä niitä lapsia meillä ihan niin vain tekemällä tehty vaan tulivat ajallaan ja siitä olen kiitollinen.

Ei yhden lapsen äiti ole lapseton...

Vierailija

Vierailija][quote=Vierailija kirjoitti:

Ei yhden lapsen äiti ole lapseton...[/
Luetun ymmärtäminen? Missä kohtaa tämä äiti väitti olleensa lapseton?

Vierailija

Mä loukkaannuin todella artikkelin kommentista, ettei koira voisi muka korvata "ihmisen paikkaa". Kyllä minulla aika helvetin tehokkaasti korvasi, kun jotain puoli vuotta abortistani satuin ottamaan koiran niin rakashan siitä tuli kuin oma lapsi ikään. Olisin voinut vaikka antaa henkeni kyseisen koiran puolesta. Etenkin tuommoiset ajattelemattomat heitot koirista satuttaa nyt, kun vietän suruaikaa, kun kyseinen karvalapsi nukkui hiljattain ikiuneen.

Se, että välitän koiristani ja kissoistani yhtä paljon kuin ihmisperheenjäsenistäni, luo väistämättä tilanteen, jossa ymmärtämättömät ihmiset (AV-palstan trolleja odotellessa) väistämättä puhuvat loukkaavasti rakkaudestani adoptiolapsen asemassa olevia lähimmäisiä kohtaan. Kai tämä on sitten kasvattanut paksua nahkaa ja en jaksa oikeasti tunnetasolla loukkaantua, jos joku random Marjatta-täti tölväisee jotain ikävää tähän, lapsettomuuteeni tai mihinkään muuhun minuun liittyvään asiaan nähden. Lähinnä tämä kertoo minulle tästä randomista Marjatta-tädistä sen, ettei hän ole ihminen, joka aidosti arvostaisi minua ja ettei minun tarvinne olla hänen kanssaan kauheasti tekemisissä.

Ja ennen kuin joku alkaa itkeä eläimen inhimillistämisestä, niin meillä koirat ja kissat kyllä koulutetaan, saavat lajityypillistä ruokaa, hoitoa, virikkeitä ja aktiviteetteja ihan samalla tavalla kuin niidenkin ihmisten kohdalla, joille koira on pelkkä elävä harrastusväline, josta luovutaan, jossei se enää toimikaan harrastuksessa tai kissa laitetaan uuteen kotiin, kun on ah-niin-pakko muuttaa asuntoon, johon ei saa ottaa eläimiä. Meillä ne eläimet vaan hoidetaan pennusta hautaan ja tulipalon iskiessä otetaan koira toiseen ja kissa toiseen ja naapurin lapsi kolmanteen kainaloon.

Mutta juu, näin lapsettomana ja lyhyesti, niin älkää jumalauta menkö vähättelemään lapsettoman ihmisen suhdetta lemmikeihinsä. Joku saattaa olla paljon herkkänahkaisempi kuin minä ja oikeasti ottaa sen väheksynnän aika raskaasti. Etenkin, kun taustalla on ne kipeät ajatukset siitä, ettei kykene lapsia saamaan ja ei ole resursseja lähteä kalliiseen ihmisen adoptioprosessiin.

Koiraton

"Mutta juu, näin lapsettomana ja lyhyesti, niin älkää jumalauta menkö vähättelemään lapsettoman ihmisen suhdetta lemmikeihinsä. Joku saattaa olla paljon herkkänahkaisempi kuin minä ja oikeasti ottaa sen väheksynnän aika raskaasti. Etenkin, kun taustalla on ne kipeät ajatukset siitä, ettei kykene lapsia saamaan ja ei ole resursseja lähteä kalliiseen ihmisen adoptioprosessiin".

Toki tunnen lapsettomia, jotka ovatkin ratkaisseet sen tyhjän sylin ottamalla rakkaan eläimen. Jollekin tämä neuvo " ottakaa koira" voi toimiakin.
Mutta jos vähän menee syvemmälle tuossa neuvossa, ettei ylipäätään ne neuvot ole se juttu.
Ihmisillä on hirmuinen tarve aina neuvoa, kun eivät tiedä mitä sanoa. Kun muistaisivat enempi olla läsnä ja kuunnella, eikä neuvoa pikaratkaisuilla. Eli jätäisi neuvot niille jotka sitä pyytävät ja olisivat tukena.

Yksiviidestä

Kyllä, voi olla lapseton lapsellinen. Sitä kutsutaan sekundääriseksi lapsettomuudeksi. Ja siitä kärsii yllättävän moni.
Ja vaikka lapsen olisikin saanut,lapsettomuuden kokemus jää kyllä taustalle ja nostaa välillä päätään.
#yksiviidestä

Vierailija

"Silti jokaisella on oikeus surra tapaa, jolla on vanhemmaksi tullut. Se jättää jälkensä." 

Periaatteessa ymmärrän kyllä, mitä tässä halutaan sanoa. Se tosin kääntyy hassuun valoon, jos suuren toiveen toteutuminen on suremisen paikka. Toisaalta itse emme ole geenien perään juurikaan itkeneet, vaan kaivanneet ja toivoneet lasta perheeseemme. Se vaikuttanee ajattelutapaan.

Vierailija

Mulla niin ärsyttää nämä "5 asiaa, joita ei saa sanoa lapsettomalle/raskaana olevalle/masentuneelle/sinkulle/vauvan äidille/läheisensä menettäneelle/lihavalle" jne.

Minusta asioita ei voi listata ja yleistää. Osallehan mikä tahansa voi olla oikeinkin vavisuttava ja kaiken mielen täyttävä mörkö. Osa ihmisistä taas osaa ottaa kylmän asiallisesti etäisyyttä ja näkökulmaa ongelmaansa, olipa se miten kipeä tahansa.

Minulla on edelleen lapseton kaveri, joka oli naimisiin mieheni kanssa mennessäni toivonut lasta jo kolmisen vuotta. Menin siis naimisiin ja neljä viikkoa häistä olin raskaana. Muutaman vuoden päästä sama juttu; heti raskaana. Minun lapsistani isompi nyt jo koulussa. Kaverilla ei vieläkään lasta. Välit edelleen hyvät; ollaan tultu siihen lopputulokseen, että ei meistä kumpikaan voi omia sukusolujaan ja raskaaksi tuloaan hallita. Itse olen menossa sterilisaatioon, koska en yksinkertaisesti halua enää kolmatta lasta. Ajatus raskaana  olemisesta ja vauvoista on suorastaan painajainen; olen saanut jo kaksi tervettä lasta helposti ja se riittää.

Lisäksi lähipiirissä on näitä masentuneita, lihavia, työttömiä, väsyneitä äitejä jne.

En minä heidänkään ympärillään munankuorilla ala kävellä ja sanomisiani ennen joka letkautusta pohtimaan. Toki koitan välttää ihan tahalliset vähättelyt, kannustamiset tai muun läpinäkyvän tsemppauksen, joka on turhaa.

Vierailija

'Päivää' ei pidä sanoa eikä muutenkaan kysellä kuulumisia. Katse mieluummin jonnekin kaukaisuuteen, suoraan silmiin katselu on tungettelevaa; syntyyhän ihmislapsetkin silmät avoinna.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nykyään ihmiset kuorruttautuu myrkyillä. On meikkiä, dödöä, lakkaa, rasvaa ja glitteriä. Tatuointeja ja hiusvärejä.. Homeenestoaineita ja tuholaistorjuntaan tarkoitetut sekä palon esto myrkyt.
Lisäksi moni meinaa luomuruoan olevan vain ylihinnoiteltua turhuutta ja samalla jatkaa myrkkyjen kyllästämän ruoan syömistä, koska onhan ne halvempia. Ja nauttii juomansa muovipullosta luultavasti turhan usein..
Sitten ihmetellään, että miksei lapsi tule... No koska olet rikkonut itsesi myrkyillä taitaa olla aika yleinen syy lapsettomuuteen. Mutta tätähän ei saisi ääneen sanoa, jollekki tulee vielä paha mieli.

Kemikaalit vaikuttavat todella, paitsi nykyiset kemikaalit kuin myös sikiöajan ja lapsuuden aikaiset kemikaalit. Se mille kemikaaleille sinä altistut odottaessasi lastasi, voi määrätä tämän sinun odottamasi lapsen hedelmällisyyden tason. Näin meidän tapauksessa, ja yhä etenevissä määrin muillakin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä loukkaannuin todella artikkelin kommentista, ettei koira voisi muka korvata "ihmisen paikkaa". Kyllä minulla aika helvetin tehokkaasti korvasi, kun jotain puoli vuotta abortistani satuin ottamaan koiran niin rakashan siitä tuli kuin oma lapsi ikään. Olisin voinut vaikka antaa henkeni kyseisen koiran puolesta. Etenkin tuommoiset ajattelemattomat heitot koirista satuttaa nyt, kun vietän suruaikaa, kun kyseinen karvalapsi nukkui hiljattain ikiuneen.

Se, että välitän koiristani ja kissoistani yhtä paljon kuin ihmisperheenjäsenistäni, luo väistämättä tilanteen, jossa ymmärtämättömät ihmiset (AV-palstan trolleja odotellessa) väistämättä puhuvat loukkaavasti rakkaudestani adoptiolapsen asemassa olevia lähimmäisiä kohtaan. Kai tämä on sitten kasvattanut paksua nahkaa ja en jaksa oikeasti tunnetasolla loukkaantua, jos joku random Marjatta-täti tölväisee jotain ikävää tähän, lapsettomuuteeni tai mihinkään muuhun minuun liittyvään asiaan nähden. Lähinnä tämä kertoo minulle tästä randomista Marjatta-tädistä sen, ettei hän ole ihminen, joka aidosti arvostaisi minua ja ettei minun tarvinne olla hänen kanssaan kauheasti tekemisissä.

Ja ennen kuin joku alkaa itkeä eläimen inhimillistämisestä, niin meillä koirat ja kissat kyllä koulutetaan, saavat lajityypillistä ruokaa, hoitoa, virikkeitä ja aktiviteetteja ihan samalla tavalla kuin niidenkin ihmisten kohdalla, joille koira on pelkkä elävä harrastusväline, josta luovutaan, jossei se enää toimikaan harrastuksessa tai kissa laitetaan uuteen kotiin, kun on ah-niin-pakko muuttaa asuntoon, johon ei saa ottaa eläimiä. Meillä ne eläimet vaan hoidetaan pennusta hautaan ja tulipalon iskiessä otetaan koira toiseen ja kissa toiseen ja naapurin lapsi kolmanteen kainaloon.

Mutta juu, näin lapsettomana ja lyhyesti, niin älkää jumalauta menkö vähättelemään lapsettoman ihmisen suhdetta lemmikeihinsä. Joku saattaa olla paljon herkkänahkaisempi kuin minä ja oikeasti ottaa sen väheksynnän aika raskaasti. Etenkin, kun taustalla on ne kipeät ajatukset siitä, ettei kykene lapsia saamaan ja ei ole resursseja lähteä kalliiseen ihmisen adoptioprosessiin.

Luetun ymmärtäminen. Jo otsikossa puhutaan lapsettomuudesta kärsivistä. Artikkeli käsittelee tahattomasti lapsettomia. Jos olet ottanut abortin, et ole tahattomasti lapseton etkä lapsettomuudesta kärsivä, vaan vapaaehtoisesti lapseton. Artikkeli ei siten liity sinun tilanteeseesi millään tavalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule kun se olisikin niin helppoa, että jättäisi kaikkien noiden mömmöjen käytön pois. Kyllähän mallit ja ei-niin-luonnollisen näköiset lisääntyy, heillekö ei sitten mystisesti myrkyt kerry elimistöön?

Ihan vinkkinä voisin sanoa, että lapsettomuudesta kärsineet on varmasti miettineet tätäkin näkökulmaa mutta syyllistäminen/syyllistyminen ei vaan toimi. Ja tuolla logiikalla aika harvalla olisi lapsia...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat