Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen on sinun mielestä tyhmä?

Vierailija
19.09.2017 |

Onko tyhmä ihminen sellainen, jolla ei ole laajaa yleissivistystä, joka ei opi kerralla virheestä, joka ei osaa ajatella nopeasti, joka ei ole kouluttautunut, joka kuvittelee itsestään liikoja... vai minkälainen?

Kommentit (169)

Vierailija
61/169 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäpiuhainen. Mulla on yksi tuttu, kaverin kaveri, jolle pitää aina selittää jutut. Joku kertoo jotain, tuttu kysyy "Siis mitä?" Sitten selitetään, tutun naamasta näkyy, että nyt mietitään ankarasti ja vähän ajan päästä hän toteaa: "Aa joo." Sama ihminen pärjäsi koulussa ihan hyvin, mutta ei osaa soveltaa oppimaansa oikeassa elämässä. Esim. teoriassa osaa kerto- ja jakolaskut, mutta jos pitäisi vaikka pienentää tai suurentaa joku ruoka- tai leivontaresepti, ei osaa. Tutulla on myös vaikeuksia sosiaalisessa älykkyydessä. Ei esim. tajua erikseen sanomatta, että nyt ollaan lähdössä kavereilta vaan jäisi kyläilemään ihan koko illaksi. Tuttu olisi halunnut kaveerata lähemmin minunkin kanssani. Ei tajunnut, kun mulla oli aina joku este. Lopulta piti sanoa suoraan, että minulle riittää tämä kaveriporukassa silloin tällöin hengaaminen. Suoraan sanomisesta sitten suuttui. Mielestäni tuollainen ihminen on tyhmä.

Vierailija
62/169 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka ei ole kiinnostunut mistään, ei tee huomioitaa ympäristöstään, omaa mustavalkoiset käsitykset asioista, ei pysty luovaan ajatteluun, ei osaa keskustella luovasti, ei osaa perustella edes omia jäykkiä näkemyksiään (esim. kun se on näin, niin se on näin...), ei osaa soveltaa käytöstään ympäristön ja tilanteen mukaan. Sinänsä opintojen puute tai kouluttamattomuus ei todellakakaan tee ihmisestä tyhmää, tunnen paljon viisaita ihmisiä, joitka eivät ole kouluja käyneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/169 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, oma mitattu älykkyysosamääräni on 130 paikkeilla, joten normaalitkin ovat minulle "tyhmiä". Älykkyydeltään saman tasoisen ihmisen tuntee yleensä kiinnostuksenkohteista. Ne voivat liittyä tieteeseen, taiteeseen, yhteiskuntaan tai vaikka kapeasti omaan opiskelu/ammattialaan. Normaaliälyisten kiinnostukset liittyvät enemmän ihmissuhteisiin, tv-sarjoihin, urheiluun, käytännöllisiin harrastuksiin ym. ja edellisiin asioihin perehtyneet ovat heidän mielestään outoja nörttejä, jalat irti maasta ym. Jos normaaliälyinen on kovin kiinnostunut älykkäiden asioista niin hän luultavasti onkin taiteilijaluonne, asperger-piirteinen tai jotain vastaavaa, eli muulla tavoin epänormaali. Jos taas älykäs on kiinnostunut niistä asioista kuin normaalit, hän yleensä analysoi ne ihan eri tavalla, miettii esim. tv-sarjan kohdalla kuinka uskottavia sen maailma ja juonenkäänteet ovat, löytää helposti epäjohdonmukaisuuksia jne. AV:llä näkee, että joukossa on myös kourallinen älykkäitä kirjoittajia, vaikka ei mikään älykköpalsta todellakaan ole.

Kaikki maailmassa on suunniteltu sitä normaaliälyistä varten. "Tyhmän" tunnistaa siitä, että hänellä on vaikeuksia pärjätä normaaleille luodussa maailmassa. Hän saattaa esimerkiksi tarvita moniin asioihin perheen apua vielä aikuisiällä. Ihmiset yleensä haluavat omantasoiseensa seuraan, joten älykäs tai normaalikaan ei välttämättä aikuisena enää kohtaa tyhmiä paitsi silloin kun he aiheuttavat häiriötä. Älyllisesti keskinkertaisen ihmisen voi joskus tunnistaa siitä että tyhmien tekemiset kiinnostavat häntä hirveästi :)

Vierailija
64/169 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpulierityisherkätvanhemmat

Vierailija
65/169 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilä

Vierailija
66/169 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

senmoinen joka ei oo mun kaa samaa mieltä.

Vierailija
67/169 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä itsekin olen tyhmä ollut. Jokainen on mielestäni jossain tyhmä. Kukaan ei voi tietää kaikesta kaikkea.... mutta semmoinen sanonta kuin että ei tiedä mistään mitään niin ei pidä kyllä kenenkään kohdalla paikkaansa. Semmoisen kun päästää niin ei tuu itselle mieleen kun että onpas ihminen idjootti. Mutta enpä halua haukkua juuri ihmisiä paitsi jos käyvät minun kimppuuni.

Vierailija
68/169 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovainen

Vierailija
69/169 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittaa lotossa ja sitten menee töihin. Että mua vituttaa lukea sellasista ne on kaikista tyhmin. Rajat kiinni on tosi tyhmiä...tänne tulee ihmisiä muualta mennään vastustaa. Ostaa ihan väärin kun sanot et osta sit keltanen niin se ostaa punasen. Haahuilee eikä osaa tulla oikeeseen paikkaan.

Vierailija
70/169 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vajaaälynen ja jälkeenjääny. Semmonen yksinkertanen, jolla äo alhanen. En pidä tyhmänä, jos on kyvykäs kehittymään, vaikkei mistään mitään tietäisikään. Tyhmä on saanut huonot kortit....yleensä hapenpuute synnytyksessä taustalla.

Tyhmä on saanut ihan hyvät kortit. Tämä nykyinen yhteiskunta on tyhmille ja keskinkertaisille tehty. He voivat keskittyä nauttimaan elämästään, kaikki on heille valmiiksi tehty. Jos joku asia ei heiltä luonnistu, niin aina voi teettää sen viisammallaan.

Tyhmät ovat onnellisempia kuin älykkäät. Tieto lisää tuskaa. Tyhmällä on helpompaa, kun turhat murheet eivät mieltä paina.

Näinhän se on, yhteiskunta on suunniteltu yksinkertaisemmille ja keskivertoälyllisen kapasiteetin omaaville ihmisille. Yhteiskunta itseasiassa syrjii älykkäitä ihmisiä monissa asioissa, tämä voi tulla joillekin yllätyksenä mutta se on totta. Älykkäitä käytetään hyväksi omiin tarkoitusperiin ja heistä otetaan kaikki mahdollinen hyöty irti, mutta heidän kykyjään, tietämystään ja osaamistaan ei arvosteta tarpeeksi. 

Vierailija
71/169 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenilottoa pelaava nainen, jolla on monta lasta eri miehien kanssa.

Vierailija
72/169 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reeli

Vierailija
73/169 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö, jota ei kiinnosta ollenkaan maailman tapahtumat, tai joka ei osaa puhua muusta kuin omista asioistaan, eikä koskaan kysele muiden kuulumisia.

Vierailija
74/169 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiminnallinen ihminen jolla ei ole aikaa ajatella.

Vierailija
75/169 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiminnallinen ihminen jolla ei ole aikaa ajatella.

Vai onko toimelias parmpi va tarkoittaako se samaa kuin ahkera.

Vierailija
76/169 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin tyhmä etten osaa sanoa.

Vierailija
77/169 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilö, jota ei kiinnosta ollenkaan maailman tapahtumat, tai joka ei osaa puhua muusta kuin omista asioistaan, eikä koskaan kysele muiden kuulumisia.

Itsekeskeisyys voi olla lähtöisin monista eri lähtökohdista. Puhumme ymmärtämisestä ja kuuntelemisesta. Ehkä ihmisen tulisi kuunnella itseään, ajatella, ymmärtää, sovittaa ja soveltaa. Joskus vain ihmisen voimat ovat vain niin vähissä. Kuorma tulisi varmaan osata jakaa pienemmiksi osiksi ajan saatossa.

Vierailija
78/169 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekeskeisyys voi olla lähtöisin monista eri lähtökohdista. Puhumme ymmärtämisestä ja kuuntelemisesta. Ehkä ihmisen tulisi kuunnella itseään, ajatella, ymmärtää, sovittaa ja soveltaa. Joskus vain ihmisen voimat ovat vain niin vähissä. Kuorma tulisi varmaan osata jakaa pienemmiksi osiksi ajan saatossa.

Syvässä masentuneisuudessahan kaikki muuttu vain yhdeksi mössöksi.

Vierailija
79/169 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen varmasti monen mielestä tyhmä. Mensan testin mukaan älykkyysosamääräni on Mensan tasoa, mutta yleisivistykseni on melkoisen huono. En ole ollenkaan kiinnostunut esimerkiksi politiikasta enkä jaksa seurata sitä. En halua myöskään seurata uutisia, koska tulen alakuloiseksi helposti kaikesta surullisesta mitä maailmassa tapahtuu ja jään pyörittelemään niitä asioita päässäni. Se taas vaikuttaa yleiseen jaksamiseen ja työtehokkuuteeni negatiivisesti. En myöskään seuraa tv-sarjoja, en tiedä niistäkään oikeastaan mitään. Ei minulla ole edes televisiota enkä käytä Netflixiä. Jonkun elokuvan voi joskus katsoa, mutta elokuvatietämykseni yleisesti on myöskin todella huonoa verrattuna ihmisten keskimääräiseen tietämykseen. Keskityn mieluiten vain minua suuresti kiinostavaan työhöni ja siihen liittyviin asioihin.

Vierailija
80/169 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä ihminen pitää itseään parempana kuin muita, ei arvosta eikä kunnioita muita ihmisiä. On itsekäs, ylpeä ja ymmärtämätön joka ei haluakkaan ymmärtää muita ja silti haluaa oman mielipiteensä julki. Tyhmä tuo myös heti julki suuttumuksensa ja vihansa- purkaa tunteensa julki.

Ymmärtäväisen ihmisen sydämessä asuu viisaus. Viisas ihminen myös nielee loukkaukset ja miettii harkitusti mitä sanoo. Viisaus on taitoa elää muiden ihmisten kanssa taidokkaasti.

Älykkyys taas on aivan eriä. Älykäs ihminen voi olla täysi typerys.

Pidän erästä tuttavaani viisaana. Hän on todella sydämellinen, aito, välitön, kiinostunut, ystävällinen sydän juuriaan myöten todella sympaattinen ja hyvä kuuntelija. Osaa olla taitavasti hyvinkin erilaisten ihmisten kanssa, olivat sitten viisaita, älykjäitä, tyhmiä, keskinkertaisia niin kaikkia arvostaa ja kunnioittaa. Siinä on viisautta.Viisaus ei asu sellasessa sydämessä mikä halveksii jotakuta hänen ominiasuuksien vuoksi...