Sivut

Kommentit (21)

ulkomaalainen

elämä on kivaa hurjimmat unelmat täyttyy kaikki ihmiset haluaa lapsille ja toisilleen hyvää koskaan ei hermostuta eikä huudeta ,elämässä ei ole pettymyksiä tämä tapahtuu vain elokuvissa ja saduissa ! joskus hermostutaan ja suututaan ja huudetaan ,se on elämää ! ollaan väsyneitä ja stressaantuneita ,surullisia ! tietenkin asia muuttuu jos lapsi toimii ukkosen johdattimena johon vanhempi purkaa agressioitaan ja joka päivä,pienikin lapsi ymmärtää oikein hyvin jos lapselle sanoo äiti/isä on tänään väsynyt ,mutta se ei johdu sinusta ,oli rankka työ päivä tms. se ei vahingoita lasta ,elämä sellaista, enemminkin pitää ankarasti puuttua näihin ongelma tapauksiin missä on TODELLINEN HÄTÄ lapsella ,joita olen tässä vähän väliä saanut lukea ,todellista henkistä ja ruumillista väki valtaa tapahtuu ja vuosien ajan ,kenenkään tajuamatta asiaa?? ,on turha syyllistää normi perheitä ja asettaa turhia paineita kasvatuksesta ,sen sijaan niitä nuoria pitää auttaa jotka ovat kokeneet nähneet perhe väkivaltaa ,seksuaalista hyväksi käyttöä ,se on vahingollisempaa ja siinä on hyvä lapsuus ja nuoruus kaukana ja niillä ihmisillä tulee olemaan jatkossa ongelmia ihmis suhteissaan ja muutenkin sosiaalisessa elämässä ,ei tarvi olla kasvatuksen ammattilainen nämä asiat ymmärtääkseen

Anatude

Oikein. Nykypäivän ääri-individualismi on viety jo liian kauas tosielämän reaaliteeteista. Olen erittäin tyytyväinen siitä, että minulle on näytetty rajat välillä myös tukistamalla tai suuttumalla. Siinä kohtaa se häpeä on kyllä pitänyt minut pois "pahanteosta" eikä ole ottanut piiruakaan pois siitä rakkaudesta, jota vanhemmat minulle antoivat. Sitten on eri asia jos vanhemmat purkavat omaa pahaa oloa lapseen eikä tasapainoa tule läheisyydestä ja välittämisestä. Se ei varmaan takaa tasapainoista kehitystä. Lasten tehtävänä on kasvaa ja oppia ne arvot, asenteet ja taidot, joita aikuisena tarvitaan. Jos lapsi ei saa mistään hölmöilystä tai muuten huonosta käytöksestä vahvaa signaalia, joka sanoo "EI" niin miten voimme olettaa että hän pärjää aikuisena osana yhteiskuntaa. Väitän että jos lapsi saa aina tahtonsa läpi eikä koe pettymyksiä tai häpeää värisiä teoistaan niin aikuisuuden kynnyksellä odottavat suuret pettymykset, kyynistyminen ja syrjäytyminen, mikä voi johtaa syrjäytymiseen, rikolliseen toimintaan tai jopa radikalisoitumiseen.

Vierailija

Olen artikkelin kanssa samaa mieltä. Lisäksi pitää ottaa huomioon se, että lapset ovat erilaisia. Herkkiin lapsiin väkivalta vaikuttaa varmaan  vahingollisemmin. 

Aikuiset eivät hyväksy väkivaltaa toisiaan kohtaan. Miten he hyväksyisivät sen lapsia kohtaan.

Joskus tietysti tapahtuu ylilyöntejä jokaiselle, mutta ongelmallista on, jos aikuinen lähtökohtaisesti pitää kuritusväkivaltaa oikeutettuna.

suhteellisuus

"Aikuiset eivät hyväksy väkivaltaa toisiaan kohtaan. Miten he hyväksyisivät sen lapsia kohtaan."

Omasta mielestäni puhutaan täysin eri asioista kun puhutaan aikuisiin ja lapsiin kohdistuvasta väkivallasta.

Lapsiin kohdistuva "väkivalta" kurituksena kun ei ole väkivaltaa kun sitä käytetään suhteellisena. Jos lasta kielletään toistuvasti lyömästä kissaa halolla ja tekee sen silti, on se ansaittu vyöremmin paikka. Aikuisten väkivalta nyt useemmin on sitä, että mätätään toista naamatauluun baarin edessä muutama kerta olan takaa. Itse en ole ikinä kuullut että normaalissa perheessä käytetään kurituksena lapsen naamaan lyömistä. Moinen todennäköisesti johtaisi jo ensimmäisestä iskusta kuolemaan.

Vierailija

suhteellisuus kirjoitti:
"Aikuiset eivät hyväksy väkivaltaa toisiaan kohtaan. Miten he hyväksyisivät sen lapsia kohtaan."

Omasta mielestäni puhutaan täysin eri asioista kun puhutaan aikuisiin ja lapsiin kohdistuvasta väkivallasta.

Lapsiin kohdistuva "väkivalta" kurituksena kun ei ole väkivaltaa kun sitä käytetään suhteellisena. Jos lasta kielletään toistuvasti lyömästä kissaa halolla ja tekee sen silti, on se ansaittu vyöremmin paikka. Aikuisten väkivalta nyt useemmin on sitä, että mätätään toista naamatauluun baarin edessä muutama kerta olan takaa. Itse en ole ikinä kuullut että normaalissa perheessä käytetään kurituksena lapsen naamaan lyömistä. Moinen todennäköisesti johtaisi jo ensimmäisestä iskusta kuolemaan.

Jos lapsi toistuvasti hakkaa kissaa halolla, on aika ottaa yhteyttä psykiatrian ammattilaisiin, ei lyödä remmillä. On lapsen kaltoinkohtelua lyödä remmillä, mutta myös se, että ei hae oikeaa apua tuollaisiin ongelmiin.

Vierailija

En hyväksy väkivaltaa enkä jatkuvaa kurittamista, omia lapsia olen korkeintaan tukistanut pari kertaa kuluneiden vuosien aikana vasta sitten kun sana ei kertakaikkiaan ole mennyt perille.

En myöskään koe että olisin jotenkin vaurioitunut siitä että itse sain remmiä lapsena. En usein mutta kuitenkin ja aiheesta. Viimeisen kerran 14v:nä kun olin ollut kadoksissa lähes 2kk.

En muuttunut ahdistuneeksi, en pelokkaaksi, en kärsi mielenterveysongelmista tai syömishäiriöstä. En muista vanhempiani katkeruudella vaan rakkaudella, nyt jo kuolleita yli 20v sitten.

Vierailija

Taas mielipuolisuutta ihannoivien ja lastensa tulevaisuuden tuhoavien äitien kokoontumisajo ketju koolla.

Normaalissa, terveessä oikeusvaltiossa tällaisilta otettaisiin lapset välittömästi huostaan ja annettaisiin sijoitusperheisiin joissa lapsesta ei tehtäisi edesvastuutonta, moraalitonta, selkärangatonta opportunistia joka ei ymmärrä edes hyvän ja pahan taikka oikean ja väärän eroja.

Todisteet kirjoittamaani löytää vertailemalla viimeisten 30 - 40 vuoden aikaisia ihmisiä ja vastaavasti vuosituhansia aiempia sukupolvia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Taas mielipuolisuutta ihannoivien ja lastensa tulevaisuuden tuhoavien äitien kokoontumisajo ketju koolla.

Normaalissa, terveessä oikeusvaltiossa tällaisilta otettaisiin lapset välittömästi huostaan ja annettaisiin sijoitusperheisiin joissa lapsesta ei tehtäisi edesvastuutonta, moraalitonta, selkärangatonta opportunistia joka ei ymmärrä edes hyvän ja pahan taikka oikean ja väärän eroja.

Todisteet kirjoittamaani löytää vertailemalla viimeisten 30 - 40 vuoden aikaisia ihmisiä ja vastaavasti vuosituhansia aiempia sukupolvia.

Viimeiset 30-40 vuottahan ovat olleet meille länkkäreille fantastista rauhan aikaa. Väkivaltaa, itsemurhia, sotia vähemmän kuin koskaan ennen. Jopa naisten ja lasten koskemattomuuteen on alettu kiinnittää huomiota.

paskapäät hössöttää

Ruotamaa tuli lapsena saatua joskus vähemmän, joskus enemmän, mutta ei ikinä ilman syytä. Tässä sitä nyt ollaan, normaalina ihmisenä vaikka näiden aivokapasiteetiltaan rajoittuneiden mukaan mun pitäisi nyt tällä hetkellä olla väkivaltainen, vanhempiaan vihaava masentunut alkkis.

Vierailija

paskapäät hössöttää kirjoitti:
Ruotamaa tuli lapsena saatua joskus vähemmän, joskus enemmän, mutta ei ikinä ilman syytä. Tässä sitä nyt ollaan, normaalina ihmisenä vaikka näiden aivokapasiteetiltaan rajoittuneiden mukaan mun pitäisi nyt tällä hetkellä olla väkivaltainen, vanhempiaan vihaava masentunut alkkis.

Mitenkäs nuo auton turvaistuimet, pitäisikö niistä luopua? Hengissä selvisit sinäkin lapsuudestasi, vaikka varmaan olit takapenkillä ilman mitään turvavälinettä.

phhhh

Voidaanko puhua yksisarvisista? Liittyy asiaan nimittäin yhtä paljon kuin mainitsemasi turva istuin. Ja vastaus kuitenkin on, että turvaistuin löytyi.

Vierailija

paskapäät hössöttää kirjoitti:

Sä olet aivan saatananmoinen pullamössölöllö. Et tiedä mitään nälkävuosista, isorokosta, paleltumista kenkien puutteen takia, espanjantaudista. Aina olet saanut antibiootit kun on jossain joku tulehdus ollut. Ja nyt täällä rehvastelet, kun on joskus remmillä pikkuisen hipaistu.

T. Isoisoisoisoisäsi.

Vierailija

phhhh kirjoitti:
Voidaanko puhua yksisarvisista? Liittyy asiaan nimittäin yhtä paljon kuin mainitsemasi turva istuin. Ja vastaus kuitenkin on, että turvaistuin löytyi.

Minun lapsuudessani takapenkillä ei ollut edes turvavöitä, joihin istuinta kiinnittää. Ja olen elossa. Jos et ymmärrä analogiaa, niin rautalangasta: ihmissuku on selvinnyt jotakuinkin elossa hyvin monenlaisista olosuhteista, mutta kaiken kaikkiaan maailma on muuttunut hiljalleen paremmaksi paikaksi juuri siksi, että on haluttu seuraaville sukupolville jotain parempaa.

Kuritusväkivalta on kielletty laissa, koska sen haitoista on aivan riittävästi tutkimustietoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
suhteellisuus kirjoitti:

Jos lapsi toistuvasti hakkaa kissaa halolla, on aika ottaa yhteyttä psykiatrian ammattilaisiin, ei lyödä remmillä. On lapsen kaltoinkohtelua lyödä remmillä, mutta myös se, että ei hae oikeaa apua tuollaisiin ongelmiin.

Sen halon voi ottaa lapselta pois ja keksiä hänelle muuta tekemistä.
Remmiin tarttuminen laiskan kasvattajan ratkaisu.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat