Sivut

Kommentit (96)

Vierailija

Kaikkia ei vaan varmaankaan kiinnosta ohjelmointi. Sinänsä varmasti ihan hyödyllinen oppiaine. Tai en ymmärrä miksi oppiaine on pelkkä ohjelmointi, eikö se pitäisi olla sovellusten suunnittelu? Eli myös graafinen puoli ja palvelumuotoilu jne. jne. Onko taroitus opettaa kaikki nimenomaan koodaamaan? It-alallahan melko harvat ihmiset koodaavat.

Vierailija

Eihän Liukas ole edes ohjelmoija, miksi hän esiintyy jonain asiantuntijana selittämässä että koodia ei pidä opetella ongelmalähtöisesti vaan värikynillä ja laululeikillä? Ohjelmointi nyt sattuu valitettavasti olemaan ongelmien ratkaisua siinä missä matematiikkakin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eihän Liukas ole edes ohjelmoija, miksi hän esiintyy jonain asiantuntijana selittämässä että koodia ei pidä opetella ongelmalähtöisesti vaan värikynillä ja laululeikillä? Ohjelmointi nyt sattuu valitettavasti olemaan ongelmien ratkaisua siinä missä matematiikkakin.

Niin, ohjelmoijina on tosiaan paljon näitä putkiaivoja jotka uskovat sen oman kapean putkensa autuuteen. Joku vähän laajakatseisempi (lue: viisaampi) tajuaisi että ohjelmointi ja opetus on kaksi eri asiaa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän Liukas ole edes ohjelmoija, miksi hän esiintyy jonain asiantuntijana selittämässä että koodia ei pidä opetella ongelmalähtöisesti vaan värikynillä ja laululeikillä? Ohjelmointi nyt sattuu valitettavasti olemaan ongelmien ratkaisua siinä missä matematiikkakin.

Niin, ohjelmoijina on tosiaan paljon näitä putkiaivoja jotka uskovat sen oman kapean putkensa autuuteen. Joku vähän laajakatseisempi (lue: viisaampi) tajuaisi että ohjelmointi ja opetus on kaksi eri asiaa. 

Kerrohan sitten miten itse opettaisit ohjelmointia? Pitäisikö matikastakin kieltää laskutehtävät koska ne ovat pelottavia ja sen sijaan opetella vain kertotaulua ulkoa??

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmoijat v***uun Suomesta!

Juoksentelevatko ohjelmoijat valtion elätteinä raiskaamassa ja tappamassa?

Eiväthän he kaikki ole maahamuuttokriittisten Perussuomalaisten kuntavaaliehdokkaita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eipä tuosta taida tulla uutta pakkoruotsia. Ohjelmoinnin ymmärtämisestä kun on kaikille hyötyä, toisin kuin ruotsista.

Kyllä mua harmittaa, etten osaa ruotsia kunnolla. Suomen työllisyystilanne on niin paska, että ruotsin taidolla vois yrittää hakea muualle Pohjoismaihin töihin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmoijat v***uun Suomesta!

Juoksentelevatko ohjelmoijat valtion elätteinä raiskaamassa ja tappamassa?

Eiväthän he kaikki ole maahamuuttokriittisten Perussuomalaisten kuntavaaliehdokkaita.

Ei varmaan olekaan. Moni ei ole kuntavaaliehdokas ja kannattaa jotain muuta puoluetta.

Silti he kaikki keskittyvät ohjelmointiin, joten miksi heidät pitäisi poistaa Suomesta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän Liukas ole edes ohjelmoija, miksi hän esiintyy jonain asiantuntijana selittämässä että koodia ei pidä opetella ongelmalähtöisesti vaan värikynillä ja laululeikillä? Ohjelmointi nyt sattuu valitettavasti olemaan ongelmien ratkaisua siinä missä matematiikkakin.

Niin, ohjelmoijina on tosiaan paljon näitä putkiaivoja jotka uskovat sen oman kapean putkensa autuuteen. Joku vähän laajakatseisempi (lue: viisaampi) tajuaisi että ohjelmointi ja opetus on kaksi eri asiaa. 

Kerrohan sitten miten itse opettaisit ohjelmointia? Pitäisikö matikastakin kieltää laskutehtävät koska ne ovat pelottavia ja sen sijaan opetella vain kertotaulua ulkoa??

tääkö oli opetusosaamisesi koko skaala? matikantehtävät

Vierailija

Ennenwanhaan ne nuoret joilla oli taipumusta ohjelmointiin opettelivat ohjelmointia itse harrastuksen kautta.

Onko jokin olennaisesti muuttunut?

Vierailija

Ennemmin opetusaineeksi tietotekniikka. Tähän voisi kuulua monia eri osa-alueita, ohjelmointi yksi niistä. Toki matikan tunneilla voitaisiin tehdä jotain myös tietokoneen avustuksella. Vaikka tilastollisia analyysejä.

Vierailija

Kaikista ei ole ohjelmoijiksi. Itseasiassa hyvin harvasta on.

Jos hakee vertausta vaikka pakkoruotsiin niin jokainen voi oppia surfaamaan webissä ja lääpimään älykännynsä appeja mikä vastaa jotenkuten ruotsin kielen opettelua mutta harva oppii ohjelmoimaan niitä webpalveluja ja appseja mikä vastaa korkeatasoisen ruotsikielisen kirjallisuuden tuotantoa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat