Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, eikö miehesi pärjää lasten kanssa? Jätä hänet kotiin

Kuva: Satu Kemppainen

Isistä lähes joka kolmas haluaisi lisää vanhempainvapaapäiviä, mutta äideistä vain joka viides on valmis niitä lisäämään. Kotielämän tunteva isä olisi kuitenkin kaikkien etu.Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Ja kuka tässä kärsii sen aikaa kun mies opettelee? Lapsi, jonka ravinto on yksipuolista sontaa ja joka joutuu olemaan märissä hanskoissa. Jep. Loogista.

Vierailija

Hmm. Hetki märissä hanskoissa vs. vanhempien tasavertainen suhde ja kaksi läheistä vanhempaa. Tosi vaikea valinta!

Sitä mä vaan ihmettelen, että miten ihmeessä miehet vuodesta toiseen suostuvat ylläpitämään niin avutonta roolia. Ihan yhtä hienosti ne osaavat ja pystyvät kuin naisetkin jos kumpaakaan vanhemmista ei ole aivopesty sellaiseen ajatukseen että äiti on aina ykkönen.

Vierailija

Ongelma vaan on siinä, että nainen lakkaa näkemästä lapsia hoitavan miehen miehenä.
Se taas lopettaa seksin ja mies alkaa tuntea olonsa epävarmaksi maskuliinisuudestaan. Sitten tuleekin jo ero.

Käytännöt ehkä hiljalleen muuttuvat, mutta naisten mieli on näissä asioissa jämähtänyt kivikaudelle.

Vierailija

Meillä ollaa miehen kanssa sovittu koska mä en osaa hoitaa autoasioita, nii hän hoitaa ne ja mä kodin ja lapsen. Lisäks se on jo nähty, ettei hänestä oo lapsenvahdiks edes vartiksi. Sen jälkee on vaippa vaihtamatta, likaset vaatteet päällä ja ruuan tähteet pitkin keittiötä.

Vierailija

Miksi miehet ylläpitävät luuloa, että ovat ylivertaisia lähes kaikessa, heidän tarvitsee päättää asioista ja yleensä kaikkien yli perheessä ja sitten yhtäkkiä joku lapsen vaipan vaihtaminen ja vahdinta onkin niin kamalan haastavaa. Miten tää nyt meni. 

Vierailija

Kyllä se on äidistäkin kiinni, luottaako hän mieheensä lasten isään, että hän pärjää lasten kanssa. Meillä mies pärjää lasten kans paremmin kuin minä. On heidän kanssaan enemmän kuin minä, vauvasta asti.

Kyllä mies pärjää hyvin, mutta kaikki kotityöt jäävät minulle. Niitä sitten kivasti illat teen töiden jälkeen ja seuraavaksi päiväksi heille ruokaa.

Mies77

Joo-o, minä vain tulen lasten kanssa paremmin toimeen ja jopa viihdyn heidän kanssaan. Puolisolle tuo lasten kanssa oleminen on hänen sanojensa mukaan "tuskaa". Ja jotenkin se kaupassakäynti, ruuanlaitto yms. sujuu minulta luontevammin, samoin kuin päiväunille laitto, välipalat, lasten vienti/haku päiväkodista, pihahommat ja jopa ne autojutut. Harrastukset ja kaverit ovat jääneet ajanpuutteen vuoksi nyt taka-alalle, kun toinen töistä tultuaan syö, menee sohvalle makaamaan (tarvii levätä...) ja räplää puhelinta, sen jälkeen suihkuun ja iltapalalle + nukkumaan. Itsekin kuitenkin käyn töissä 8:00-1600. Jotenkin tuntuu ettei mene tasan nämä hommat, mutta lasten takia en olisi ihan vielä valmis kattiloita jakamaan.

Palkkakuopassa?

Ongelma tässä ovat ne tulot. Ainakin meidän perheessä, jos äitinä lähtisin töihin ja isä jäisi kotiin, tulot putoaisivat reilulla tonnilla kuussa. Ei vaan pysty.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä ollaa miehen kanssa sovittu koska mä en osaa hoitaa autoasioita, nii hän hoitaa ne ja mä kodin ja lapsen. Lisäks se on jo nähty, ettei hänestä oo lapsenvahdiks edes vartiksi. Sen jälkee on vaippa vaihtamatta, likaset vaatteet päällä ja ruuan tähteet pitkin keittiötä.

"Autoasiat", voi ristus! Onko teillä autokorjaamo?

Vierailija

Palkkakuopassa? kirjoitti:
Ongelma tässä ovat ne tulot. Ainakin meidän perheessä, jos äitinä lähtisin töihin ja isä jäisi kotiin, tulot putoaisivat reilulla tonnilla kuussa. Ei vaan pysty.

Ehkä sinun kannattaisi katsoa vähän nenääsi pitemmälle ja mennä kiireenvilkkaa töihin. Putoat vielä sellaiseen elämänmittaiseen kuoppaan josta et ikinä kömmi ylös.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ongelma vaan on siinä, että nainen lakkaa näkemästä lapsia hoitavan miehen miehenä.
Se taas lopettaa seksin ja mies alkaa tuntea olonsa epävarmaksi maskuliinisuudestaan. Sitten tuleekin jo ero.

Käytännöt ehkä hiljalleen muuttuvat, mutta naisten mieli on näissä asioissa jämähtänyt kivikaudelle.

Höpö höpö! Lapsiaan ja kotiaan hoitava mies on seksikäs ja maskuliininen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne lapset tekee isällä joka ei osaa hoitaa? Isä ei ole lapsenvahti, vaan isä! Anna miehen hoitaa lapsia. Virheistään oppii. Ellei lapset sitten ihan hengenvaarassa ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lapsenvahdiksi??? Hei haloo, se on lapsen isä eikä mikään lapsenvahti.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat