Vauva-aikana heilastelu miehen kanssa ei käynyt mielessänikään

Kuva: Panu Pälviä

Paine vanhemmuuden suorittamisesta oikein alkaa ehkä olla helpottamassa, Sanna Stellan kirjoittaa. Ainakin kotitöistä saa jo vitsailla.Lue koko juttu

Kommentit (7)

Kolmen ylisosiaalisen ja nopea...

Yhdyn ehdottomasti tuohon suorittamisen ja suoriutumisen paineisiin sekä siihen että ykkönen on aina ykkönen eli ekan lapsen kohdalla kaiken ehtii tehdä täydellisesti, tokan kans vähän jo himmaillaan ja kolmas saa mennä muiden mukana. Stressi vähenee tavallaan mutta kasvaa toisella tavalla.
Ekan kans niitä kotihommia on suhteessa niin vähän. Aikuisia on saman verran tai enemmän talossa kuin lapsia. Toisen kans alkaa jo välillä tuntumaan että kädet loppuu kesken. Varsinkin jos ne on ihan peräkkäin. Ja kolmannen kans ei ole mitään merkitystä enää miltä se talo näyttää välillä. Kyllä sitä sitten ehtii siivota päivän päätteeksi tai joskus. Pääasia että tärkeimmät hommat on tehty, kukaan ei kuole eikä syty tulipaloa tms. 😂

Vierailija

Hahahahaa! Mulla on eka lapsi 4kk eikä tulisi mieleenkään lähteä minnekään ilman häntä. Vauva varmasti pärjäisi hetken hoitajan kanssa, mutta itsestäni en ole niin varma :D. Ja kyllä, vauva on aina puettu vimpan päälle selitettyihin vaatteisiin ja koti on tip top. Paitsi ne verhot, niitä en ole vieläkään ripustanut. Muutosta vajaa puoli vuotta. :'D

Vierailija

Lapsettomien nuorten miesten pitäisi lukea tällaisia juttuja päätöksensä tueksi. Päätös lasten hankkimisesta tulee tehdä tietoisena kaikista todennäköisistä seurauksista.

Vierailija

Kai minä sitten olen noita murrosasteen äitejä. Ei mennyt edes muutamaa kuukautta kun olimme yhdessä ulkona, totta kai vauvaa oli ikinä mutta en tuntenut mitään huonoa omatuntoa vaan olin onnellinen yhteisestä ajasta.
Kaikki ei ole tip top. Tiskivuori ja viinilasi kuvaa minua hyvin. Kesällä lapsi kulki usein koko päivän vaippasillaan kun ei huvittanut pukea päälle, tykkää senkin viilentää nakuna (istuu tuossa vieressä nyt ilman vaippaa matolla ja varmaan pissaa siihen kohta).
Saattaa myös olla että olet tässä äitiydessä yksin, ei ole vertailukohtia. Muutama löytyy Facebookissa joilla kuvia kauniista kodeista ja lapsista mutta en minä tiedä mikä tiskivuori niillä on kuvan ulkopuolella joten en välitä.
Jokainen hoitakoon kotinsa ja perheensä omalla parhaalla tavallaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lapsettomien nuorten miesten pitäisi lukea tällaisia juttuja päätöksensä tueksi. Päätös lasten hankkimisesta tulee tehdä tietoisena kaikista todennäköisistä seurauksista.

Ai ettei yllätä se että tuoreella äidillä saataa ole mielessä muukin kuin ulkona käyminen? No jos ei sitä jo tiedä niin kannattaa lukea :D

Vierailija

Menikö kirjoittajalla senat sakaisin? Ei oman miehen kanssa heilastella; seurustelu on naimattomien puuhaa. Ja vaikea kai oman ukon kanssa on olla seurustelematta, jos saman katon alla asutaan. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat