Päivän lohdullisin uutinen: Likainen koti on hyväksi vauvalle

Lapsen ja lemmikin tiivis rinnakkaiselo voi olla todellinen terveysteko. Kuva: iStockphoto

Varsinkin lemmikkien mukanaan tuomalle lialle altistuminen suojaa lasta muun muassa allergioilta. Ei muuta kuin lattialta muruja syömään!Lue koko juttu

Kommentit (11)

Vierailija

Hah veikkaan että tästä tulee laiskureille uusi ihana pakotie. Mut kun mä rakastan ja suojelen mun lasta niin siks meillä eletään kuin pellossa...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hah veikkaan että tästä tulee laiskureille uusi ihana pakotie. Mut kun mä rakastan ja suojelen mun lasta niin siks meillä eletään kuin pellossa...

Minä olen laiskuri, ja minun pakotieni tähän saakka on ollut se, että lapsi ja eritoten vauva tarvitsee rakastavaa katsetta enemmän kuin imuri.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mistäköhän luin että lapsen pitäisi antaa nuolla kengänpohjaa niin kehittyy vastustuskyky ja bakteerikanta, tai että kengänpohjan uraan tulisi laittaa rusina päiväksi ja sitten syöttää sen lapselle... Tuskin olen päästänikään tällaisia keksinyt.

Toi on jo so last season. Nykyajan edistykselliset likaisuusaatteelliset kylvettää lapsiaan joka päivä sontasammiossa, johon on kerätty kaikki linnunpaskat, oksennukset ja muut joita ne on löytänyt turuilta, toreilta, baarien vessoista ja kaatopaikoilta.

sika-mutsi

Meidän rääpäleet asuvat ensimmäiset vuodet sikalassa. Emakko niitä syöttää ja hoitaa. Hyvin ne pärjää.  "Porsaita äidin oomme kaikki..... "   No probem!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vauvat ja koirat pistää ihan kaiken suuhunsa. Ihmeen terveitä ovat siihen nähden.

Näin on, mutta tämä aihe tarkoittaa sitä, koti saa vapaasti hukkua paskaan. Toinen ääripää on sitten jenkeistä levinnyt desinfiointihulluus. Mä en ainakaan pystyisi ajattelemaan, että paremmin se lapsi voi kun meillä ei oo imuroitu puoleen vuoteen. En asuisi ikinä sillä tavalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi tästä keskustelusta on poistettu useampikin asiallinen viesti?

Samaa ihmettelen minäkin. Kirjoitin viestin, jossa viitattiin siihen, että navetassa kasvaneet lapset ovat terveempiä, koska lehmien ja ihmisten pitkä yhteiselo on luonut toisiamme suojaavat yhteisen mikrobikannan. Ehkä viesti oli asiaton, koska siihen ei ollut lähteitä. Tässä tulee tutkimusyhteenveto:

http://www.duodecimlehti.fi/lehti/2004/13/duo94398

Myös koiria on tutkittu lasten allergiaoireisiin liittyen. Siitä kertoo esimerkiksi tämä sivu:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/04/04/perhe-mukana-lasten-allergiatut...

Aika kiinnostava muuten tuo ensimmäinen viittaamani sivu. Siinä kerrotaan, että alle puolivuotiaana päivähoitoon viedyt lapset ovat muita terveempiä, koska altistuvat niin suurelle määrälle mikrobeja.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat