Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä ärsyttää muissa vanhemmissa: karjuminen, huonot käytöstavat ja turha paapominen

"Varovasti nyt, Minttu! Antakaa tilaa,  on minun lapseni vuoro laskea." Kuva: 123rf

Mikä vanhemmuudessa on vaikeinta? No, kestää ne toiset vanhemmat, jotka kasvattavat lapsensa aivan väärin!Lue koko juttu

Kommentit (13)

Ärsyttävä

Mua ärsyttää eniten vanhemmat, jotka pukee lapsensa merkkivaatteisiin ja opettaa sillä tavalla, että merkit on jotenkin merkityksellisiä.

Sieni

Ärsyttää vanhemmat jotka huutavat veetä ja perkelettä lapsilleen koko ajan. Naapurissa asuu kaksi perhettä joissa molemmissa ei tunnu olevan muuta tapaa kommunikoida lapsille kuin hirveä kiroilu ja huuto. En nyt sano ettei lapselle saisi suuttua aiheesta, mutta jokapäiväinen haistattelu ja karjuminen on ihan kauheaa.

Vierailija

Ärsyttää, kun vanhemmat eivät opeta lapsiaan tervehtimään naapureitaan. Ihme mölliäisiä, kun eivät osaa päivää sanoa. Tollottavat vaan, kuin heikkolahjaiset. Tänäänkin naapurin toisella kymmenellä olevat mukulat tulivat vastaan tiellä, eivätkä sanoneet mitään ohi mennessään. Isänsä ajoi perässä ja morjesti. Voisiko tuonikäistä jälkikasvua jo opettaa tervehtimään, vai milloin se opetus aloitetaan? Aikani tervehdin noita lapsia itse ensin, mutta nyttemmin olen luovuttanut.

Vierailija

Me ainakin asumme alueella jossa vain minä tervehdin naapureita tarvittaessa. En ole opettanut lapsia koska eivät ole kuitenkaan missään tekemisissä.

Vierailija

Minua ärsyttää pätemishaluiset. Välitön kilpailuvietti iskee joihinkin ja on pakko esittää ja päteä naurettavilla tavoilla. Osa porukasta rentoutuu kun lapset hiukan kasvavat ja alkavat puhua normaalisti. Ärsyttävää kuulla pätemisläpinää kun me sitä ja tätä ja meidän lapsi sitä ja tätä.

Vierailija

Sohvilla ja huonekaluilla pomppiminen ei kuulu hyviin käytöstapoihin. Itse repisin sellaiset kakarat niskaperse-otteella alas jos eivät muuten usko kieltoja. Sanoivat vanhemmat mitä tahansa. Huonosti kasvatetut kakarat eivät ole tervetulleita meidän huusholliin ja sama pätee vanhempiin!

Vierailija

Olen toistaiseksi lapseton, joten en sen suuremmin kommentoi, mutta... ne käytöstavat!

Se, että lapsi ei tervehdi, ei kiitä tai muuta olennaista. Möllöttää vaan hölmön näköisenä. :D Itse olen kohtelias tilanteesta riippumatta ja tämän opetan muksullenikin, jottei tämä näytä täydelliseltä juntilta pienestä lähtien.

Tiki

Entäpä aikuiset, jotka eivät ymmärrä hyviä käytöstapoja. Minun 4v ja 2v lapset tervehtivät kaikkia naapureita, mutta naapurit eivät ymmärrä tervehtiä takaisin. Selitäpä siinä lapselle sitten, miksi jotkut aikuiset eivät osaa käytöstapoja.

heikkolahjainen

kannattaisi alkaa opettaa jo teknisiä alkeita heikkolahjaisille lapsille, esimerkisi öjlyä syöviin audeihin ja volkkareihin moottoriremonttia ja vaihteistoremonttia sillä he kuitenkin tulevaisuudessa korjaavat ko autot

Vierailija

Sieni kirjoitti:
Ärsyttää vanhemmat jotka huutavat veetä ja perkelettä lapsilleen koko ajan. Naapurissa asuu kaksi perhettä joissa molemmissa ei tunnu olevan muuta tapaa kommunikoida lapsille kuin hirveä kiroilu ja huuto. En nyt sano ettei lapselle saisi suuttua aiheesta, mutta jokapäiväinen haistattelu ja karjuminen on ihan kauheaa.

Samaa mieltä mutta "ärsyttää" on ihan liian lievä ilmaisu sille mitä tunnen tällaisia vanhempia kohtaan. Tunnen syvää vastenmielisyyttä, paheksuntaa ja halveksuntaa heitä kohtaan. Hyi hitto minkälaista roskaväkeä!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat