Naiset. Ei kannata pyytää miehiltä apua lainkaan
Totesin eilen etten enää jatkossa pyydä ukolta minkäänsortin apua mihinkään. Kiipeilen sitten mahani kanssa pitkin tiskipöytiä ja hyllyjä jotta saan tarvitsemani tavaran koska avunpyyntö onkin huomion hakua. Kun pyysin antamaan pastapussin ylähyllyltä, alkoi yks kaks ripitys siitä että miksi haen koko ajan huomiota, miksi teen numeron kaikesta. Siis mitä hittoa? Pyysin vain sen verran että antaisi pastapussin kun en tuolinkaan kanssa yltänyt koska oli mennyt kauemmaksi. Sama toistui kun pyysin antamaan pari kippoa kun nekin oli niin kaukana ylähyllyllä.
Ja kun koitan jostai puhua, olen sillonkin huomiota vailla. No en sitten yritä saada keskusteluakaan aikaan yhtikäs mistään.
Joten tulin siihen tulokseen ettei kannata pyytää apua ja yrittää saada keskustelua aikaan koska kaikki tuo on vain huomion hakua. Luovutin ja tästä eteenpäin en pyydä pienintäkään apua mihinkään.
Muilla vastaavia kokemuksia?
Ja en kaipaa mitään p*ska kommentteja ja ei ole provo. Tämän aloituksen voitte skipata kokonaan jos ei järkevää sanottavaa löydy
Kommentit (106)
Voi olla että miehen raskausahdistus ja puhekyvyttömyys yhdistettynä johonkin seinien päälle kaatumisen odotteluun aiheuttaa vaikka mitä. Ei näiden aivot välttämättä heti veny uusiin tilanteisiin eikä silti tarvitse olla pohjimmiltaan paha mies ja huono ihminen. Joitakin miehiä pelottaa vauvan syntyminen ihan fyysisesti eikä ne voi sille mitään. Eivätkä sitten osaa pukea itselleen outoja tuntemuksia mihinkään järkevään muotoon.
Tuolta tilanteelta voisi yrittää katkaista polttoaineen. Lähtekää jonnekin välillä. Jos on mahdollista, johonkin sellaiseen paikkaan yöksikin että yllät kaappeihin itse tai ei tarvitse edes yltää :)
Joku vauvan saanut isä helposti pelottelee etukäteen toisen kuoliaaksi kertomalla että elämä loppuu siihen, koska ei puolestaan itse osaa "avata" tilannetta. Eihän se lopu. Selvittiin oman mykän omanlaisensa miehen kanssa jopa hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Suhde toimii muuten hyvin ja ennen on auttanut mutta nyt on alkanut nillittää siitä että hakisin vain huomiota, vaikken edes hae. Kyllä selviän yksinkin. Varmasti ukko tulee olamaan se joka huomiota tulee hakemaan jatkuvasti siinä kohtaa kun lapsi tulee viemään suurimman osan ajastani.
Mitä tulee tavaroiden järjestykseen niin yksin todellakin pärjää paremmin. Kaikki on juuri siellä kun itse haluaa.
Lapsi tulee kyllä viemään hyvin paljon huomiotasi mutta älä ala miehelleni takoituksella kostamaan. Minä mielelläni loputon myös eron puolista jos kohtelu on epäoikeudenmukaista tai vähättelevää mutta kannatanyössä sitä että asia pitää ensin yrittää ratkaista. Jos sekin on huomion hakua niin lähde.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä6859 kirjoitti:
Miksi säilytätte pastaa ja muuta tarpeellista yläjyllyllä?
Eikö sinne kannattaisi laittaa ne tavarat joita tarvii vain hyvin harvoin. Ja nekin sellaisia joita ei tarvitse kuin se joka yltää ylähyllylle.Miehesi käytös on kyllä ääliömäistä. Kannattaisi keskustella ihan vakavasti suhteenne tilasta ja siitä onko teillä yhteistä tulevaisuutta.
Yleensä puolisot auttavat toisiaan. Usein jopa ilman erillistä pyyntöä.Ihan itse oli ne sinne laittanut vaikka oon sanonu monta kertaa ettei laita niitä
-ap
Miksi annat miehen kyykyttää itseäsi noin.
Miehen tuossa olisi kuulunut pahoitella ja tulla avuksi eikä mollata sua.
Tuo mieshän vetää sua kuin pässiä narussa. Kiusaa huvikseen.
Ja sinä nöyristelet ja kiipeilet tuoleilla.
Itse en tuommoisissa tilanteissa pyydä apua vaan kysyn mieheltä miksi on laittanut pastan ylähyllylle. Muistutan myös ettei sinne saa laittaa mitään mitä minä tarvitsen.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että miehen raskausahdistus ja puhekyvyttömyys yhdistettynä johonkin seinien päälle kaatumisen odotteluun aiheuttaa vaikka mitä. Ei näiden aivot välttämättä heti veny uusiin tilanteisiin eikä silti tarvitse olla pohjimmiltaan paha mies ja huono ihminen. Joitakin miehiä pelottaa vauvan syntyminen ihan fyysisesti eikä ne voi sille mitään. Eivätkä sitten osaa pukea itselleen outoja tuntemuksia mihinkään järkevään muotoon.
Tuolta tilanteelta voisi yrittää katkaista polttoaineen. Lähtekää jonnekin välillä. Jos on mahdollista, johonkin sellaiseen paikkaan yöksikin että yllät kaappeihin itse tai ei tarvitse edes yltää :)
Joku vauvan saanut isä helposti pelottelee etukäteen toisen kuoliaaksi kertomalla että elämä loppuu siihen, koska ei puolestaan itse osaa "avata" tilannetta. Eihän se lopu. Selvittiin oman mykän omanlaisensa miehen kanssa jopa hengissä.
Tämä voi olla syy muuttuneeseen käytökseen. Olenkin ehdottanut että ennen lapsen syntymää käydään tapahtumissa jne. Ja niin ollaan tehtykin sekä antanut tavata kavereitaankin mielin määrin. Tiedostaa kyllä että joulukuussa tilanne muuttuu.
-ap
Pastadraamakuningattaren paljastuksia ja toki Siskot jakelee eroneuvoja.
Jätä mies päivässä ja kaks parhaassa!
Isojen muutosten äärellä tavat ovat usein hakusessa. Jumittuminen miespoteroon ei auta. Kaapit voisi siltä järjestellä uudelleen. Tarvitset rajallisen ajan tätä kurotteluapua, sitten pärjäät tikkaillakin. Lapsi on kuitenkin yhteinen asia. Elämä vain muuttuu eikä lopu. Kun mennään yhteen ja saadaan lapsi, elämä sisältää useampia asioita kuin ennen. Näkökulmat ja painopisteet muuttuvat. Se ei ole vaarallista vaan luonnollista.
Vierailija kirjoitti:
Isojen muutosten äärellä tavat ovat usein hakusessa. Jumittuminen miespoteroon ei auta. Kaapit voisi siltä järjestellä uudelleen. Tarvitset rajallisen ajan tätä kurotteluapua, sitten pärjäät tikkaillakin. Lapsi on kuitenkin yhteinen asia. Elämä vain muuttuu eikä lopu. Kun mennään yhteen ja saadaan lapsi, elämä sisältää useampia asioita kuin ennen. Näkökulmat ja painopisteet muuttuvat. Se ei ole vaarallista vaan luonnollista.
Nimenomaan
Kuullostaa pahalta. Jos mieheltä ei irtoa mitään suojeluviettiä raskaana olevalle vaimolle on se huono merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku vauvan saanut isä helposti pelottelee etukäteen toisen kuoliaaksi kertomalla että elämä loppuu siihen, koska ei puolestaan itse osaa "avata" tilannetta. Eihän se lopu. Selvittiin oman mykän omanlaisensa miehen kanssa jopa hengissä.Tämä voi olla syy muuttuneeseen käytökseen. Olenkin ehdottanut että ennen lapsen syntymää käydään tapahtumissa jne. Ja niin ollaan tehtykin sekä antanut tavata kavereitaankin mielin määrin. Tiedostaa kyllä että joulukuussa tilanne muuttuu.
-ap
Ai että ihan olet antanut miehesi tavata kavereitaan? :D
Arvatenkin trollit löysivät ketjun.
Eikö kukaan enää kykene asialliseen keskusteluun lainkaan?
Kaikki eivät eroa niin helposti ja miksi pitäisikään? Kokemuksiaan ja tuntemuksiaan ei näköjään pysty kertomaan ilman että aletaan toisia dissaamaan :/
Pahoittelut aloituksestani
-ap
Raskaushormonit selkeästi hyrräävät. Sinulla olisi tarve tulla huomioiduksi enemmän kun olet lyhyt, ja raskaana, mutta miehesi on tollo.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä6859 kirjoitti:
Miksi säilytätte pastaa ja muuta tarpeellista yläjyllyllä?
Eikö sinne kannattaisi laittaa ne tavarat joita tarvii vain hyvin harvoin. Ja nekin sellaisia joita ei tarvitse kuin se joka yltää ylähyllylle.Miehesi käytös on kyllä ääliömäistä. Kannattaisi keskustella ihan vakavasti suhteenne tilasta ja siitä onko teillä yhteistä tulevaisuutta.
Yleensä puolisot auttavat toisiaan. Usein jopa ilman erillistä pyyntöä.Ihan itse oli ne sinne laittanut vaikka oon sanonu monta kertaa ettei laita niitä
-ap
Muistutat tästä ensi kerralla kun ulisee huomionhausta.
Surkea mies.
Omalla vaimollani on raskaus viimeisellä kolmanneksella. Ja todellakin, jos hän sanoo "hyppää", niin kysyn "kuinka korkealle, kultaseni?"
Vierailija kirjoitti:
Kuullostaa pahalta. Jos mieheltä ei irtoa mitään suojeluviettiä raskaana olevalle vaimolle on se huono merkki.
Hyi oksennus, ne suojeluviettiset miehet on heikoimpia. Ei niitä nyt ainakaan! Se aivan normaali suhtautuminen, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se elämä voi loppuakin, nimittäin yhteiselämä, eikä se muu mitä jää tarjolle ole mitään sellaiselle ihmiselle, joka haluaa tarjota lapselleen oikean perheen, eikä riekkua ympäriinsä minä minänä, miettien, mitä minä haluan.
Taitaa olla jännitystä. Sopeutumista uuteen. Tiiä sitten. Alkoi vaan ärsyttää moinen nillitys. Aina sanotaan että akat valittaa mutta niin valittaa miehetkin. Ehkä enemmänkin jopa. Mutta on kyllä noin muutoin ollut innokkaasti mukana ultrakäynneillä jne eikä anna kannistella mitään painavia juttuja mutta tämä tuli aivan puskista joten yllätyin täysin moisesta puheesta.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vaan kun en yltänyt tuolinkaan kanssa. Alkoi vaan itseään ärsyttää. Ja kun kuuluu aina kuittailua pituudestani jolle en mitään mahda :/
Eipä se nyt iso vaiva ole kun samassa tilassa ollaan ojentaa tarvitsemani tavara, vai onko? Kyllähän mäkin joudun perseeni penkistä nostamaan millon minkäkin takia tai ukon tavaroita etsimään itsekin. Enkä ala siitä nillittämään et hakee vaan huomiota.
Eikä joka asian suhteen erokaan ole ratkaisu.-ap
Lopeta se ukon passaaminen koska passaaminen ei ole molemminpuolista.
Sulla on väärä mies! Mulla auttaa ihan missä vaan, vaikka en edes pyydä ja tietää että pärjään itse.