Vierailija

Ei siis koske milloinkaan karkkeihin, leivonnaisiin yms.

Epäinhimillinen joo, mutta muita persoonallisuuspiirteitä?

Kommentit (15)

Vierailija

Voihan se olla joku terveysvaivainen, jolla on riittävä tahdonvoima. Olen itse ajatellut, että pitäisi jättää herkuttelut pois, sillä saan jostain ihottumaa ja ajankohta sattuisi herkuttelujen kanssa yhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Onhan niitä sellaisia ihmisiä.

Ensinnäkin ne, joille ruoka on vain polttoaine. Mulla on yksi työkaveri, jota ei kiinnosta syömiset lainkaan. Syö koska on pakko, ei sitä muuten pysy hengissä. Sen minkä syö, syö sitten fiksuna jotain terveellistä. Herkkuja(kaan) hänellä ei tee mieli, kun ei varsinaisesti tee mieli muutakaan ruokaa.

Sitten ovat ihmiset, jotka eivät pidä makeasta ja joiden suussa makea maistuu jopa pahalta. Mulla on sellainen sukulaispoika. Jo pienenä yökkäili esimerkiksi jälkiruuille ja sylki ne suustaan. Jäätelö, karkit, leivonnaiset maistuivat kuulemma ällöttäviltä. Eikä nyt parikymppisenäkään kykene panemaan herkkuja suuhunsa. Terveellisyydestä ei hänen kohdallaan ole kysymys; makeat aineet vain nostattavat heti oksennusreaktion.

Vierailija

Sanoisin että jollain lailla sairas, syömishäiriöinen, tai sitten käsitys herkuista on eri kuin sinulla. Itsekään en nykyisin syö makeita tai leivonnaisia juuri koskaan, koska eivät enää ole herkkujani, mutta muita epäterveelliseksi herkuiksi varmaan luettavia syötäviä kyllä senkin edestä.

*juo kuudennen kaljan ja lähtee tekemään pitsaa*

Vierailija

En syö karkkeja, leivonnaisia tai muutakaan vastaavaa. Ne ei vain maistu hyvältä mun suussa.  Toki herkuttelen, tällä hetkellä herkkuni on kermavaahto marjoilla.  Myös kaakaojauho on kermavaahdossa hyvää.  Banaani smetanan kanssa on myös herkkua.

Vierailija

olen alkoholisti ja herkkuholisti. olen ollut kuivilla nyt muutaman kuukauden , mutta jos söisin munkin niin sitten herkuttelu muuttuu päivittäiseksi. eli peruna/riisi liha ja kasvislinjalla mennään

Vierailija

Sellainen, jolla esim. joku synnynnäinen aineenvaihduntasairaus, mikä aiheuttaa sen että jotain tiettyä tai tiettyjä aineita on vältettävä tai tulee vakavia seurauksia.

Vierailija

Herkku on niin epämääräinen käsite... En minä suklaata, pullaa tai muutakaan makeaa juuri mutusta, ihan siksi että tykkään sokerin sijaan enemmän suolaisesta ja rasvaisesta. Sipsejä ja erilaisia suolaisia piirakoita vedän innolla. Minulle herkkua on myös tuoreet marjat ja kova ruisleipä, mutta jos ne on terveellisiä saako niitä sanoa herkuksi? Jos saa, en juuri muuta syökään kun herkkuja sillä kukapa sitä pahaa ruokaa söisi.

Vierailija

No mä olen varmaan se karmea poikkeus :)

En nauti näitä: leivokset, karkit, suklaa, alkoholi, perunalastut, juustonaksut, pitsa, jäätelö, jne...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei siis koske milloinkaan karkkeihin, leivonnaisiin yms.

Epäinhimillinen joo, mutta muita persoonallisuuspiirteitä?

Mistä sinä tiedät ettei koskaan koske? Koska ei koske sinun nähtesi?

Osa ihmisistä ei pidä makeasta, heille herkku luultavasti merkitsee ihan eri asiaa kuin sinulle.

Vierailija

Joku jolla on jonkinlainen mahasuolikanavan toimintahäiriö tai alueelle liittyvä sairaus (Crohnin tauti/IBS/IBD/paha refluksi, you name it). Tuskin kertoo persoonallisuushäiriöstä jos haluaa vain simppelisti olla syömättä jotain joka pistää pakin niin sekaisin että joko oksennat tai ripuloit verta seuraavan viikon. Sokeri ja valkoiset viljat kun ei sovi kaikille, saati edes ne terveelliset herkut (itsellä välillä pelkkä omena nostaa hapot kurkkuun, eli ei kiitos).

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat