Kirjailija Mikko Kalajoki: ”Maksamme lapsillemme kirjojen lukemisesta”

Isä iloitsee, kun urheilevat pojat oppivat malttia.  ”Jos tahtoo menestyä kisoissa elokuussa, treenaamista ei voi aloittaa heinäkuussa. Töitä täytyy tehdä sinnikkäästi koko vuosi.” Kuva: Lilli Haapala

Kirjailija Mikko Kalajoki huomasi, että elämä kahden teinipojan kanssa tuntuu paljon rauhallisemmalta kuin pikkulapsivuodet.Lue koko juttu

Kommentit (9)

Vierailija

Mulle mun faija makso 5mk/kirja kun luin viisikoita yms nuortenkirjoja. Vanhempana vaihtui markat euroiks ja kirjat paksuni, mutta niin se faija vaan antoi rahaa, kun sanoi että tämäkin on luettu. Joskus lukiossa jäi rahan ottaminen vastaan pikkuhiljaa pois. Sittemmin luin porukoiden kirjahyllyn ja osan parin kaverin hyllyistä. Olen kiitollinen isälleni tästä toiminnasta, koska ilman sitä 5mk "palkintoa" en ehkä olisi kirjoihin koskenut. Suosittelen! Ei pakottamalla vaan porkkanalla :)

-m31

Vierailija

Hitto mä oisin rikas, jos mulle olisi maksettu lukemisesta! Neljävuotiaasta asti nenä kirjassa, ja edelleenkin kirja päivässä, kaksi parhaassa.

JKlm

En maksanut enkä suosittele. Lukijoita tuli lapsistani.

Lue itse keskutele lapsen lukemista teoksista, minkä laisia ajatuksia heräsi....

Vierailija

Minulle maksettiin myös lapsena. Sai tosiaankin lukemaan joitain kirjoja sen avulla. Muistan kun äitini kerran jopa epäili että valehtelinko lukeneeni jonkun paksun kirjan vain rahan toivossa. Lukijaa minusta ei sen avulla tosin tullut, ei jostain syystä edelleenkään luonnistu. Voi silti olla että kokeilen tätä itsekin, jos siis saan joskus lapsia.

Vierailija

Mulle faija olisi maksanut hiihtämisestä. En hiihtänyt, eikä musta tullut hiihtäjää. Kirjoja luin kasapäin ihan ilmaiseksi. Ja muuta urheilua on tullut harrastettua ihan vapaaehtoisesti.

Olisi edes äijä voidellut mun sukset, olisi saattanut auttaa enemmän...

Vierailija

Minulle ei tarvinnut maksaa lukemisesta koskaan, eikä vanhempani sitä olisi tehneetkään. Meillä opetettiin jo varhain ettei raha kasva puussaja sen rahan eteen pitää tehdä hommiakin.

Vierailija

Pidin lukemista etuoikeutena ja kirjojen maailma tarjosi pakopaikan köyhän ja riitaisan kodin ongelmista. Ei mulle koenumeroistakaan maksettu, monelle kaverille kyllä. En tunne ketään jolle olisi maksettu lukemisesta.

Vierailija

Ehkä pitäis nykyään maksaakin. Ei taida nykynuoria paljon lukeminen kiinnostaa. Mielestäni paras tapa itsensä kehittämiseen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat