Muita joiden mies tekee 10-12 tunnin työpäiviä
Lopun ajan viettää lapsen kanssa ja nukkuu. Tunnetteko yksinäisyyttä?
Kommentit (22)
En tunne. On myös oma työ, ystävät ja elämä. Itseasiassa en pystyisikään mihinkään symbioosiliittoon.
Meillä mies lähtee aamulla töihin 07 pintaan ja on kotona ehkä 18-19 aikoihin. Yleensä on niin väsynyt työpäivän jälkeen että nukahtaa sohvalle klo 21.
Olen alkanut miettiä, onko tässä mitään järkeä. Minä hoidan 100% kaiken perheeseen liittyvän, mies on kokoajan töissä/ niin väsynyt että vaan nukkuu. Tuntuu että pärjäisin yksin paremmin.
Asiasta on keskusteltu, mies sanoo että firma kaatuu ellei tee näin paljon töitä. Olen ihan viittä vaille valmis heittämään miehen pihalle, jotta tämä häiriötekijä nimeltä perhe ei häiritsisi hänen työnteossa. Voisi sitten omistaa sen ajan mitä käy kotona nukkumassa, työlle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies lähtee aamulla töihin 07 pintaan ja on kotona ehkä 18-19 aikoihin. Yleensä on niin väsynyt työpäivän jälkeen että nukahtaa sohvalle klo 21.
Olen alkanut miettiä, onko tässä mitään järkeä. Minä hoidan 100% kaiken perheeseen liittyvän, mies on kokoajan töissä/ niin väsynyt että vaan nukkuu. Tuntuu että pärjäisin yksin paremmin.
Asiasta on keskusteltu, mies sanoo että firma kaatuu ellei tee näin paljon töitä. Olen ihan viittä vaille valmis heittämään miehen pihalle, jotta tämä häiriötekijä nimeltä perhe ei häiritsisi hänen työnteossa. Voisi sitten omistaa sen ajan mitä käy kotona nukkumassa, työlle.
Voi herran jestas kun siellä "väärin kohdeltu" prinsessa taas itkee! Jos on kellonympäryksen kotoa pois töissä, niin se on ihan normi. Minäkin olen yrittäjä ja teen saman verran+2h kumpaankin päähän lisää. Meillä vaimo ymmärtää, että työtä pitää tehdä että eletään. :)
Joo, aika usein, tekee kahta työtä (ihan omasta halusta, ei taloudellinen pakko). Eikä ärsytä! Käyn myös itse töissä, harrastan. Se hoitaa kodin ja lapset joka kulloinkin on kotona ja sovitellaan työt silleen, ett jompikumpi on. Lapset senverran isoja että pärjää jo muutaman tunnin keskenäänkin , helpottanut elämää ihan 100%!!
Mä pärjään oikein hyvin kotona ilman miestä. Samoin hän ilman mua. Sit kun ollaan molemmat kotona, se on vähä luksusaikaa😁
Ajoittain tunnen kyllä yksinäisyyttä. Mies tekee välillä vielä pidempää päivää ja 6-7 päivänä viikossa,mutta toisinaan onneksi onnistuu järjestämään vapaatakin perheen kanssa olemiseen. Ideaalitilanne tämä ei ole kenenkään meidän mielestä, tilanne ajautunut monien asioiden summana tähän. Rahan takia ei olisi pakko,mutta kaksi yritystä vaatii molemmat oman panoksen. Lapset kaipaa myös kovasti isää,ja isä lapsiaan. Itse olen kotona ja pyrin kaikin tavoin helpottamaan mieheni työtaakkaa. Ei mies pahuuttaan paljon töitä tee :)
Vierailija kirjoitti:
Sano nyt vielä, että olet kotiäiti ja makaat kotona päivät pitkät?
Vierailija kirjoitti:
Voi herran jestas kun siellä "väärin kohdeltu" prinsessa taas itkee! Jos on kellonympäryksen kotoa pois töissä, niin se on ihan normi. Minäkin olen yrittäjä ja teen saman verran+2h kumpaankin päähän lisää. Meillä vaimo ymmärtää, että työtä pitää tehdä että eletään. :)
Olin juuri tulossa sanomaan samaa. Kokeilkaa ihmeessä yksihuoltajan elämää, niin tajuatte vähän sitten mistä jäätte paitsi. Työtä arvostaja ja ahkera mies on kultakimpale!
Ei se elämä ole pelkkää pullan leipomista ja lasten kanssa marjametsässä samoilua. Ihme käsityksiä joillain perhe-elämästä. Rahaa pitäisi tulla, ja miehen tuottama elintaso kyllä kelpaa, mutta miehen pitäisi kuitenkin olla kotona järjestämässä ohjelmaa rouvalle ja kakaroille. Naurattaa nämä nykyajan rouvat!
Ihan vinkiksi, että jos tunnette "yksinäisyyttä" se kertoo siitä, että teillä ei ole elämässä riittävästi mielekästä tekemistä. Mars töihin, niin jopa alkaa yksinäisyydet loppumaan.
🇺🇦🇮🇱
Miehen normaalipäivä on 10h matkoineen. Työaika 8h, ruokatunti ei kuulu työaikaan ja on pakko pitää. Siitä tulee 9h, matkat reilu 30 minsaa suuntaansa kun muutettiin lähelle mun työpaikkaa. Kyllähän se hieman tympäisee, mutta haluttiin asumaan lähelle mun työpaikkaa, että pystyttiin luopumaan toisesta autosta.
Minä en saisi tuollaisesta suhteesta mitään, joten lopettaisin sen.
Työmatkoineen miehellä menee reilu 10h jos on normaalisti töissä. Tuohon päälle vielä työreissut, joita on epäsäännöllisen säännöllisesti arkisin ja viikonloppuisin 2-10vrk kerrallaan. Onneksi joskus arkisin vapaapäiviä niin vähän tasoittaa.
Olen päivisin yksinäinen ja tylsistyn lapsen kanssa kotona. Onneksi palaan syksyllä töihin ja saan lisää sisältöä omaan elämääni, ja saan olla päivisin jotain muutakin kuin äiti.
Työmatkoineen noin on varmaan kaikilla. Minulla työpäivä 8 tuntia ja matkat puolitoista tuntia suuntaansa, eli yhteensä olen kotoa poissa noin 11 tuntia joka ikinen arkipäivä. Jäljelle jääneellä vapaa-ajalla kun hoitaa kauppareissut, ulkoilun, harrastukset ja pihatyöt, niin aika vähiin jää puolisolle varattu aika.
Kuha vaan pankkitili kilisee niin se on pääasia.
Onko kuitenkin viikonloput tai 2 muuta päivää viikossa vapaata? Näillä me selviämme. Joudun toki hoitamaan lapsia enemmän, mutta vastaavasti mies tekee vapaillaan enemmän kotitöitä, kun arkena yksin kotona muun perheen ollessa töissä ja koulussa. T.vuorotyöläisen vaimo.
Kyllä ja jopa 16 tunnin päiviä joskus harvoin. Rahtaa teille kotirouville nelly ja zalandopaketteja ovelle asti. Onhan se noutopiste jopa 600m päässä.
Mua se ei kyllä haittaa koska itsekkin teen 10 tunnin päiviä. Omasta halustani. Teen vain 3 päivää viikossa ja loput vapaata koska olen osa-aikainen myyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'
Minäkin olen yrittäjä ja teen sikapaljon töitä, mutta olen sinkku. Minusta tämä ei olisi oikein perheelliselle tai parisuhteelliselle. Etäsuhde ainoa, mihin sopisi.
Miten nää kiireiset yrittäjät ovat aina vinkumassa pitkiä päiviään ketjussa kuin ketjussa? Töihin siitä!!
Vierailija kirjoitti:
Lopun ajan viettää lapsen kanssa ja nukkuu. Tunnetteko yksinäisyyttä?
Siis mitä ihmettä tuossa tuntimääräässä sun midlestäsi on? Mulla 3-vuorotyö ja teen säännöllisesti 12,5 tunnin päiviä. Myös mies tekee aika usein pitkää päivää.
Palomiehetkin töissä putkeen 24h.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole edes pitkä päivä! Ja millainen aikuinen tarvitsee 9 h yöunet? Jos lähtee töihin klo 7 niin herää varmaankin klo 6 eli nukkuu klo 21-06. Tuosta pystyy ottamaan 2 h pois helposti!
Mä olin parisuhteessa tosi yksinäinen. Vaikka mulla on aina ollut oma työ, ystävät ja harrastukset. Mies teki pitkiä päiviä tai oli kokonaan komennuksella muualla (esim 2-5 vkoa). Pahinta oli se että mies nautti tilanteesta. Kotiin tullessaan hän lähti heti tapaamaan kavereitaan tai lapsuuden perhettään.
Hän eli kuten halusi ja parisuhde merkitsi hänelle tukikohtaa jonne dumpattiin pyykkikassi ja säilytettiin tavaroita. Parisuhde merkitsi hänelle myös statusta. Hänen statukseensa sopi olla pitkässä parisuhteessa.
Katkeroiduin. Jätin miehen, joka jäi parkumaan perään, kun "ei mitään muuta olisi halunnut kuin minut".
Nyt 3 vuotta sinkkuna, kertaakaan en ole kokenut yksinäisyyttä. Ex-mies vei vihille uuden aika nopeaan tahtiin. Piti varmaan saada seuraava nainen pian kotiin sidottua.
Meillä myös paitsi että työnjälkeisen ajan viettää erilaisissa kokouksissa, joita kyllä riittää. Grrrrr.