te, jotka karppaatte laihtuaksenne!!
kuinka paljon teillä on paino pudonnut per viikko?
itse nyt viikko takana ja vain 1kg tippunut,
olo on kyllä kevyempi ja vyötärö kapeampi...
Tuli vain mieleen että painonvartioissa ekalla viikollalähti heti 2.5kg...
vai onko tämä nyt sitä pysyvämpää laihdutusta??
Kommentit (29)
jossa keskustelua imetyksen ja raskauden aikaisesta karppauksesta
Vierailija:
Tuo sokerimäärä nostaa hiilarit jo korkeuksiin, samoin pari palaa leipää!Jos todella karppaat, silloin ei käytetä LAINKAAN sokeria ja leipäkin on ehdottomasti 100% täysjyväruisleipää (jota ei saa juuri mistään, siksi paras olla kokonaan ilman). Hedelmistä tulee myös pidättäytyä alussa!
Jos haluaa välttää hiilihydraattia, ei ruisleipä ole yhtään vehnäleipää parempi vaihtoehto. Finelistä:
Ruisleipä perinteinen, vesi, ruisjauho, energiasta rasva 6%, proteiini 13%, hiilihydraatti imeytyvä 81%
Patonki / ranskanleipä vesi, vehnäjauho: energiasta rasva 3%, proteiini 13%, hiilihydraatti imeytyvä 84%
ei noissa hh pitoisuuksissa niin karmean suurta eroa ole. Jos taas haluaa syödä " virallisten" ravitsemissuositusten mukaan kannattaa tietenkin suosia ruisleipää.
Vierailija:
jos harrastaa runsaasti pitkän matkan juoksua, kannattaako karppaus lainkaan? Jostain muistan lukeneeni, että hh on todella tärkeitä lenkkeilijälle.
Eli jos juokset todella pitkän matkan niin sinun täytyy tankata hiilareita välilläkin, jos aiot vain hiilareiden voimalla juosta. Tiedäthän että on myös muita energian lähteitä kuin hiilarit.
Karppaamista on sekä ala -ja hyväkarppausta. Alakarppauksessa jätetään hiilarit minimiin (jolloin ei sitä leipää miel.) ja hyväkarppauksessa kiinnitetään huomioo hiilareiden laatuun eli täysjyvää silloin kiitos.
Ei noilla kalorimäärillä ookkaan mitään tekemistä näitten kanssa vaan sillä että täysjyväleivässä ne hiilarit on hyviä, pitkäkestosempia kun esim. patongissa.
Näin olinkin ajatellut. Ihmettelen vain näitä joskus aika fanaattisiakin (ja riitaisia) keskusteluja.
Makeanhimo lähti jo alkuviikosta. (ihme!)
Parin leivän verran olen sortunut ainoastaan.
Miten paljon vaikuttaa laihtumiseen, jos alussa syö sokeria esim. rahkassa tai kiisselissä? (ei ylettömästi mutta pakko sitä on kuitenkin vähän makeuttaa!)
Itse olen vain hyväkarpannut mutta minulla paino putosi noin puolentoista viikon välein noin kilo kerralla, siinä välissä paino pysyi aina samana ja sitten yhtenä aamuna kilo oli poissa. Painonvartijoissa on vikana juuri se, että tähdätään liian kovaan painonpudotukseen etenkin heti alussa. Sellaista harva jaksaa pidempään. Paljon parempi on laihduttaa puoli kiloa viikossa.
tai raskaana oleva voi hyväkarpata. Itsellä viikko takana ja olo on aivan mahtava.
jos harrastaa runsaasti pitkän matkan juoksua, kannattaako karppaus lainkaan? Jostain muistan lukeneeni, että hh on todella tärkeitä lenkkeilijälle.