Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

te, jotka karppaatte laihtuaksenne!!

Vierailija
03.04.2006 |

kuinka paljon teillä on paino pudonnut per viikko?

itse nyt viikko takana ja vain 1kg tippunut,

olo on kyllä kevyempi ja vyötärö kapeampi...

Tuli vain mieleen että painonvartioissa ekalla viikollalähti heti 2.5kg...

vai onko tämä nyt sitä pysyvämpää laihdutusta??

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistöni vain panttasi nesteitä niin pitkään, että vaa' an näyttämä tulos oli myös lievä pettymys.

Kyllä se siitä lähtee :)

Vierailija
2/29 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonvartijoissa lähti syksyllä ekalla viikolla 2,3kg, siihen vertasin minäkin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkuthan eivät punnitse itseään koskaan, mittaavat vain mittanauhalla.

Vierailija
4/29 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen karpannut nelisen viikkoa, mutta käyn vaa' alla vain parin viikon välein, joten en tiedä lukemia. Housun vyötäröt ovat jääneet tosi väljiksi, se riittää mulle tiedoksi :)

(Itse olisin tyytyväinen jatkossa sellaiseen 1-2kiloa/2vkoa pudotukseen, ylipainoa on n. 20kg)

Vierailija
5/29 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vaan niin tottunut tuohon vaakaan ja kun tavoite olisi tietty kilomäärä,jonka painoin viimekesänä niin ei vaan voi olla tuijottamatta sitä vaakaa!!!

ap

Vierailija
6/29 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat tehokkaamman alun, ota eka viikko tarkemmin. Eli katso ettei hiilarimäärä pääse yli 50/pv ja että syöt riittävästi kasviksia.

Vierailija
7/29 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla on vaan muutama ylikilo jotka ei millään konstilla ota lähteekseen? Auttaako karppaus mua?

Vierailija
8/29 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähti 1,5kg.

Sen jälkeen ei ole paino tippunut ollenkaan...

mistä mahtaa johtua?

Osaako joku sanoa??????

Vierailija
9/29 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vaikka eilinen ruokavaliosi.

Vierailija
10/29 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin juon 2-3 kuppia kahvia (yksi pala sokeria/kuppi)

Välillä teen munakkaan tai sitten pari palaa ruisleipää

(ei sisällä valk. vehnäj.) jossa juustoa päällä.

Lounasta en aina syö ollenkaan,riippuu siitä onko

nälkä.

Jos kuitenkin syön,syön salaattia ja kanankoiven.

Iltapäivällä salaattia ja kanaa/lihaa.

Iltapalalla hedelmän tai/ja ruisleipää ja kahvia.

Vierailija
11/29 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vettä juon 1-1,5 litraa päivässä.

Vierailija
12/29 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

karpaten on kadonnut aluksi yli-kilot, ja luule, että helposti samoilla höyryillä menee myös vähän lisää, eli ne muutamat kilot, joita on ollut aina vaikea tiputtaa.

Minulla on nyt parikymmentä kiloa tippunut kolmessa kuukaudessa (ja kolmessa päivässä :) ). Eipä voisi paljon tyytyväisempi olla. Välissä on ollut muutama viikko, jolloin paino on jumiutunut samaan lukemaan, ja sitten viikon päästä ropsahtanut 1,6 kiloa tai muuta vastaavaa alaspäin. Vaatteet on saanut vaihtaa jo kahteen kertaa pienempiin kokoihin. Tästä jatketaan vielä...

Vierailija
13/29 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta ruokavaliosta: Ehkä näyttää enempi PV-meiningiltä kuin karpin menulta, mutta oma ruokavalio muotoutuu ajan kanssa. Jos laihtua haluaa, leivät ja hedelmät päivittäisestä käytöstä pois - eriasia sitten kun tavoite on täynnä ja ollaan ihanteessa, niin sitten voi hyväkarppailla vapaammin. Se ei vaan välttis tuota justiinsa sitä laihtumista niin nopsakkaasti.

Oma menu:

Aamupalalla puoli pannua kahvia, 100g narskujuustoa (sitä juustoleipää) ja lusikallinen sokeroimatonta marjasosetta kyytipojaksi (tai esim. juusto- ja kinkkusiivuihin käärittyjä salaatinlehtiä, tai raejuusto-tonnikala-tomaattisalaatti, tai, kuten eilen, kaksi makkaraa ja kaksi munaa ja kaksi tomaattia pannulla paistettuna :) )

Päiväkahvilla toinen puolikas pannu kahvetta ja pari palaa tummaa suklaata (ei joka päivä suklaatia kumminkaa).

Päivälliseksi esimerkiksi tämän hetken herkku, kukkakaalimuussia >(kukkakaali, sipulia, salottisipulia, ruokakermaa), poronkäristystä&pakastepuolukoita, tai esim. iso salaatti, jossa reilusti kanaa ja aurajuustoa (kastikkeeksi öljyä ja viinietikkaa), tai vaikka täytetyt herkkusienet (tomaattia, sipulia, auraa, pekonia) tmv.

Kaloreista, protskun ja rasvan määrästä riippuen saattaa mennä aamupalan lisäksi päivällinen plus iltapala, joskus vaan yksi ruoka. En vedä mitään rasvaövereitä, eli jotain makkaraa ja pekonia aika harvoin, ehkä kerran viikkoon. Ja paino tippuu ja olo on hyvä....terkuin se miinus 20 kiloa

Vierailija
14/29 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päälle, syö enemmän ja 4 h välein, niin alkaa tapahtua !

Vierailija
15/29 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tarkoituksesi on ollut hyväkarpata, mutta hiilarimäärät menee kyllä siinäkin jo liiallisiksi. Tuo 2-3 palaa sokeria ja ruisleivät on ne mitkä nyt sinulla tökkii. Eli jätä sokeri kahvista pois ja syö korkeintaan 1 ruisleivän pala tai vaihtoehtoisesti 1 hedelmä (ei banaani) tai vaihtoehtoisesti 1 pala sokeria päivässä.

1 " ruispalan" pala sisältää yksistään 11 g hiilareita. Sokeripalan hiilarimäärää en nyt löydä mistään, koska ei ole pakettia tallella. Joka tapauksessa se sisältänee jotain 5-10g tienoilla eikös niin?

Vierailija:

nälkä.

Vierailija
16/29 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

nälkä.

Tuo sokerimäärä nostaa hiilarit jo korkeuksiin, samoin pari palaa leipää!

Jos todella karppaat, silloin ei käytetä LAINKAAN sokeria ja leipäkin on ehdottomasti 100% täysjyväruisleipää (jota ei saa juuri mistään, siksi paras olla kokonaan ilman). Hedelmistä tulee myös pidättäytyä alussa!

Itse olen aloittanut näin:

Aamiaiseksi munakas, jossa joskus hieman juustoraastetta, juomana Rooibos tai vihreää teetä.

Lounas: salaattia, jossa cocktailtomaatteja, kurkkua, paprikaa, oliiveja, oliiviöljyä ja joskus fetaa. Lisäksi lihaa, esim. tänään parsakaali-kanapataa, joskus joku pihvi tai kyljys.

Välipalana kahvikupillinen, jos huikoo töistä kotiin mennessä otan siivun juustoa ja leikkelettä.

Illalla salaattia tai esim. ratatoullea ja vähän lihaa.

Iltapalaksi vähän juustoa.

Ilmeisesti tämä linja on monelle turhan rankka, mutta toimii takuuvarmasti. Itselleni on ihan pakko irrottautua kokonaan sokerista ja leivästä, jos meinaan saada painon tippumaan koko ajan.

Vierailija
17/29 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja onko teillä vähähiilarisen ruokavalion noudattajilla veto veks? Ajattelin vaan kun siinä suurin pudottaja kisassa toinen joukkue jätti jossain vaiheessa hiilarit minimiin ja kaikilla oli veto ihan pois...

Vierailija
18/29 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli piti vielä lisätä oma ruokailuni:

Aamupalaksi

voimasalaattia: kurkkua, kananmuna, raejuustoa/fetaa ja tonnikalaa + lasillinen maitoa.

lounaaksi

Ihan normaali työlounas, mutta ilman riisiä/perunaa/pastaa ja lisäämällä runsaasti raasteita/salaattia.

välipala

työpaikalla minulla on aina leipäjuustoa/fetaa ja tomaatteja. Niistä teen pientä välipalaa kun nälkä yllättää. Onpa hätätilanteisiin paketillinen 70% suklaata, jota syön pari palaa pahimpaan suklaanhimoon päivän aikana, jos syön. (yleensä pari palaa riittäisi koko viikolle)

päivällinen

ihan tavallista kotiruokaa, mutta itselleni teen perunan/pastan tilalla kukkakaalia/parsakaalia/kesäkurpitsaa jossain muodossa. mm muussina, gratinoituna, wokattuna tms.

iltapala

joko 1 ruisleivän pala, joka on päällystetty kinkulla, juustolla ja kurkulla oikein hyvin ja sen lisukkeena karppikaakaota: Extran tummaa kaakaota 1 tl maitomukissa ilman sokeria tai 1 pala tummaa 70% suklaata kaakaon tilalla. Tai vaihtoehtoisesti juustoja tai jotain salaattia tai vaikkapa grillibroiskua tms.

Vierailija
19/29 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Niin ja onko teillä vähähiilarisen ruokavalion noudattajilla veto veks?

Olo on todella virkeä! Viikonloppuna lankesin yhteen pullaan ja haukottelu ja väsymys alkoi puolen tunnin kuluttua. Se oli taas oikein karmaiseva esimerkki hiilareiden vaikutuksesta: nostavat ensin verensokerin ja sitten tiputtavat sen tosi alas.

Itselläni ennen klo 17-18 oli kamalaa aikaa, kun oin yleensä töistä tullessani tosi nälkäinen ja hotkin äkkiä jotain verensokeria nostavaa. tiputus oli sitten karmea tuntia myöhemmin, kun alkoi haukottelu. Nyt ei mitään sellaisia heilahteluja ole ollenkaan.

Vierailija
20/29 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

makeanhimosta, ja aattelin, että karppaaminen saattais auttaa siihen? Eli laihtua ei tarttis, ehkä pari kiloa saa lähteä, muttei enempää. Oisko sitten hyväkarppaus se mun juttu, vai pitääkö joku aloitus tehdä? Paljonko hh saa siinä syödä päivässä. Mun ongelma on myös se, etten keksi ruokalajeja, jossa ei ois hh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi