Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Itse velana sanoisin, että on jotenkin todella vaikeaa (ja rasittavaa) kertoa, että ei halua lapsia, koska ei halua lapsia. Mulla ei ole sitä tunnetta, ei ole ollut koskaan. Ajattele, että joku kertoo sulle, että maailman paras asia olisi muuttaa Italiaan ja perustaa viinitila. Ja ajattelet, että voihan se olla, mutta kun mä en vaan halua. Se on sitten yksi ja sama, mitä sä siinä menetät, mutta et sä muuta viinitilalle vaan, koska muut tuntee niin.

Siksi saatan joskus sanoa, että se voi lapset estää mua tekemästä jotain jne. Kun on tosi vaikea selittää nälkäiselle, että itse ei tiedä miltä tuntuu haluta ruokaa. Koska he eivät usein usko/ymmärrä tai jopa hyväksy.

• ylös 9
  • alas 0

Kommentit (15)

Vierailija

Todella kiusallista nähdä, että joku on kopioinut tänne kommentin, jonka on kirjoittanut palstalle jo aiemmin. Sellainen on tuo aloitus.

Vierailija

Lapset estää narsismin. Kaikki vanhemmat on täydellisiä ihania pyhimyksiä, ja velat juoppoja jne. Vai miten se3 oli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Todella kiusallista nähdä, että joku on kopioinut tänne kommentin, jonka on kirjoittanut palstalle jo aiemmin. Sellainen on tuo aloitus.

Kiusallista jos näin pienet asiat saavat sinut noin vaivautuneeksi. Saan kai omia kirjoituksiani käyttää miten tahdon.

ap

Vierailija

Olen ollut huomaavinani, että on jotenkin pettymys jos vela ei olekaan lastenvihaaja tai epäkypsä. Silloin joutuu tulemaan sinuiksi sen kanssa, että kaikki eivät ihan oikeasti vain halua lapsia. Se voi olla tosi vieras ajatus sellaiselle, jolla on lapsia. Olisi aivoille helpompaa, jos sen voisi kuitata jollain vihalla tms.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen ollut huomaavinani, että on jotenkin pettymys jos vela ei olekaan lastenvihaaja tai epäkypsä. Silloin joutuu tulemaan sinuiksi sen kanssa, että kaikki eivät ihan oikeasti vain halua lapsia. Se voi olla tosi vieras ajatus sellaiselle, jolla on lapsia. Olisi aivoille helpompaa, jos sen voisi kuitata jollain vihalla tms.

tämä

Vierailija

En ole koskaan ymmärtänyt miksi veloilla on niin hirveä tarve selitellä ja perustella valintaansa ja itse sentään elin velana nelikymppiseksi. Ei mulla ollut tollasta tarvetta ihan yhtä vähän kuin tarvetta perustella miksi pidän keltaisesta väristä enkä sinisestä. Toisekseen ketä kiinnostaa toisten elämäntapavalinnat. Ei tämäkään palsta esim. huku päivittäin ketjuihin, joissa lesbot kertovat miten inhoavat miehiä ja eivät voisi harkitakaan suhdetta miehen kanssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

tämä

Minä ainakin ymmärrän, miksi joku ei halua lapsia, vaikka niitä itselläni on. Sen sijaan nousevat karvat pystyyn jos minua katsellaan säälien, että voi tuota äitilöllykkää, kun ei pääse maailmanympärimatkalle ja koko ajan on "nahkapallot" jalassa kiinni. Ihmiset saavat mielekkyyttä elämään erilaisista asioista. Minä en ole ikinä halunnut kaukomatkoille. Kotielämä ja luonnossa liikkuminen pienten ihmisten kanssa sen sijaan on ihan parasta.

Vierailija

No jos ei halua, niin ei halua. Miksi sitä pitää sen enempää selitellä? Olen jo keski-ikäinen nainen ja esim. oma aikuinen tyttäreni ei halua lapsia. En ole koskaan kysynyt miksi ei. Toisaalta minusta on ihanaa etten itse ollut vela, koska silloin minulla ei olisi ihanaa tytärtäni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt miksi veloilla on niin hirveä tarve selitellä ja perustella valintaansa ja itse sentään elin velana nelikymppiseksi. Ei mulla ollut tollasta tarvetta ihan yhtä vähän kuin tarvetta perustella miksi pidän keltaisesta väristä enkä sinisestä. Toisekseen ketä kiinnostaa toisten elämäntapavalinnat. Ei tämäkään palsta esim. huku päivittäin ketjuihin, joissa lesbot kertovat miten inhoavat miehiä ja eivät voisi harkitakaan suhdetta miehen kanssa.

Itse en koskaan "tosi elämässä" mene avautumaan ihmisille että "hei kuulkaas, minä en halua lapsia, koska...". Täällä keskustelupalstalla kun taas on tarkoitus keskustella asioista, joten varmasti monet lapsettomat kommentoivat itseään koskevia kirjoituksia. Siksi saattaa tuntua että he pitävät itsestään kovasti meteliä. Ja toisaalta on mielenkiintoista kuulla muiden ajatuksia puolesta ja vastaan. Joskus omatkin mielipiteet saattavat muuttua kun saa vähän laajempaa näkökulmaa. Ja varmasti monet keskustelunaloitukset aiheesta ovat enemmän tai vähemmän provoja, koska aiheesta saa hyvät ja mehevät riidat yleensä aikaiseksi :)

Vierailija

Olen ollut huomaavinani, ettei suurinta osaa ihmisiä sen syvemmin kiinnosta onko jollain lapsia vai ei ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Itse en koskaan "tosi elämässä" mene avautumaan ihmisille että "hei kuulkaas, minä en halua lapsia, koska...". Täällä keskustelupalstalla kun taas on tarkoitus keskustella asioista, joten varmasti monet lapsettomat kommentoivat itseään koskevia kirjoituksia. Siksi saattaa tuntua että he pitävät itsestään kovasti meteliä. Ja toisaalta on mielenkiintoista kuulla muiden ajatuksia puolesta ja vastaan. Joskus omatkin mielipiteet saattavat muuttua kun saa vähän laajempaa näkökulmaa. Ja varmasti monet keskustelunaloitukset aiheesta ovat enemmän tai vähemmän provoja, koska aiheesta saa hyvät ja mehevät riidat yleensä aikaiseksi :)

Aika köyhää on sitten monen velan rikas elämä, jos tarvitsee äitien vertaisketjuja mennä provoamaan riidelläkseen.

Vierailija

Hmm. Musta tuntuu, että mulla on vähän sama vika. Tuntuu jotenkin valjulta sanoa, ettei halua lapsia, kun toinen tivaa selitystä. Vaikka kyllä se on myös totta, että lapset estäisivät minua elämästä sillä lailla kuin haluan. Ei minua esimerkiksi kiinnosta lapsiperhematkailu ollenkaan, ja tarvitsen joka päivä monta tuntia omaa aikaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hmm. Musta tuntuu, että mulla on vähän sama vika. Tuntuu jotenkin valjulta sanoa, ettei halua lapsia, kun toinen tivaa selitystä. Vaikka kyllä se on myös totta, että lapset estäisivät minua elämästä sillä lailla kuin haluan. Ei minua esimerkiksi kiinnosta lapsiperhematkailu ollenkaan, ja tarvitsen joka päivä monta tuntia omaa aikaa.

Niin. Itse olen ajatellut kertovani, että en voi saada lapsia. Sellaiseen kai voitaisiin selityksenä tyytyä.

Vierailija

Surullinen olo velojen puolesta, koska tiedän että heidän sydän on vankina pelkojen ja vihan ahtojäissä. Tarvitaan vain se oikea hetki ja sysäys, esimerkiksi nauravan vauvan vilpitön katse, ja nämä ahtojäät murtuisivat. Rakkaus voittaa aina. Toivon vain ettei tämä tapahsu liian myöhään. Olette rukouksissani.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Surullinen olo velojen puolesta, koska tiedän että heidän sydän on vankina pelkojen ja vihan ahtojäissä. Tarvitaan vain se oikea hetki ja sysäys, esimerkiksi nauravan vauvan vilpitön katse, ja nämä ahtojäät murtuisivat. Rakkaus voittaa aina. Toivon vain ettei tämä tapahsu liian myöhään. Olette rukouksissani.
Hienoa, ahtojäät tekevät paluun. Peukku!