Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä avuksi, kun vauva herää aikaisin?

Hyvää huomenta! Tai siis aamuyötä! Kuva: GettyImages

Vaikka olisit aikaisemmin ollut iltaihminen, vauva panee rytmit uusiksi. Lukijat antavat vinkkinsä, joilla vauvan ja vanhemman yöunia voi yrittää pidentää.Lue koko juttu

Kommentit (5)

Vierailija

Aamuvirkku ei muuksi muutu, joten ei auta kuin sopeutua. Piirretyt on ollut aamun pelastajana heti kun lapsi on niiden parissa viihtynyt, näin olen itse saanut torkkua vielä hetken.

Vierailija

Vauvat ovat syntyjään aamuvirkkuja, niinhän tuossa sanottiin.

Jossain vaiheessa se oma luontainen rytmi kyllä löytyy.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vauvat ovat syntyjään aamuvirkkuja, niinhän tuossa sanottiin.

Jossain vaiheessa se oma luontainen rytmi kyllä löytyy.

No enpä oikein usko. Eiköhän enemmän ole kyse siitä, että vauvat viedään yleensä niin aikaisin nukkumaan illalla. Mun lapsella on ollut myöhäinen vuorokausirytmi syntymästään lähtien. Menee nukkumaan myöhään ja herää sitten myöhään. Passaa kyllä mulle, koska olen itsekin yökyöpeli ja aamulla on kiva kelliä sängyssä myöhään.

Yökyöpelimamma

Höpsistä että kaikki vauvat olisivat aamuvirkkuja. Mun 4 kk vauva nukahtaa samaan aikaan kuin vanhemmatkin, puolen yön aikaan, ja vetelee hyvinkin hirsiä puolillepäivin (syöttötauoilla toki). Tämä rytmi tietysti koettiin neuvolassa ongelmaksi, ja pitäisi pyrkiä siihen että vauva menee nukkumaan klo 20-22. Olen itse ollut rytmiimme oikein tyytyväinen, saan itsekin nukuttua sen ajan mitä vauvakin, iltavirkku ja aamuntorkku kun olen. Mutta neuvolalääkärin mukaan "pienet lapset tarvitsevat alkuillan unta"...  Itse olen epäileväinen, tuntuu että tuo on joku vanha jäänne ajattelussa, että alkuillan uni olisi jotenkin laadukkaampaa.  

Tinaska

Mun esikoinen ollut aina aamuvirkku vauvasta lähtien ja nyt vielä 9 vuotiaanakin herää joskus itsekseen jo 6 vaikka ei tarvis. Tällä hetkellä kuopus on 11kk ja hän taas on iltavirkku ei millään nukahda ajoissa illalla ja sitten nukkuu aamulla n.8 asti.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat