Jannika B: "Lapsemme takia olen valmis muuttamaan koko elämäni"

Jannika B:n ja Toni Wirtasen Martta-tytär täyttää syksyllä kaksi vuotta. Topakan tytön nimi tarkoittaa valtiatarta. Kuva: Panu Pälviä

Kun Martta-tytär syntyi, Jannika B huomasi rakastavansa samoja asioita, joita ennen pakeni. Koti ja arki saivat uuden merkityksen.Lue koko juttu

Kommentit (3)

Vierailija

Mäkin tulin äidiksi 11kk sitten ja kuolemanpelko ja kuoleminen, elämän lyhyys on tullut tosi ahdistavana päälle. Siihen lapsen saamiseen loppui se ikuisuusajattelu, ja nyt kun on yli 30-vuotias. Masennusta siis senkin suhteen. Kuuntelin keikalla Jenni Vartiaista ja Haloo Helsingin Elliä, paljon lyriikoissa ja spiikeissä samoja aiheita, varmaan iskenyt sinnekin tajuntaan. Surullista, olis kiva joku lobotomia ettei miettisi joka päivä.

Vierailija

Kuinka äärettömän surullista, että lähes aina masennuksen taustalta löytyy kiusaaminen.Mikä meitä hmisiä vaivaa? Jannikan tapauksessa ilmeisesti kateus.Kaunis ja lahjakas nuori.

Luulenpa, että vain ne kiusatut, joilla on omnipotetti persoonallisuus selviävät kiusaamisesta ilman masennusta.Kaikkea hyvää Jannikalle ja perheelleen.

suomalainen 1958

Olen huomattavan "varttunut" pienten lasten isä. Ihan en Saulille vedä vertoja, mutta esikoiseni synnyttyä ollessani sinun ikäisesi en osannut olla huolissani mistään, koska luotin vain siihen, että asiat järjestyvät kyllä. Ja niin kävikin. Nyt myöhemmällä iällä olen pienistä lapsista niin tavattoman onnellinen olematta huolestunut, että he täyttävät minun maailmani kokonaan. Kun olen nyt voinut keskittyä heihin "rakennettuani elämän muuten järjestykseen", olen alkanut kiinnittää lapsiini huomiota aivan toisella tavalla kuin parikymmentä vuotta sitten. On tietenkin eri asia olla äiti kuin isä, mutta haluan vain kiinnittää huomiota siihen, että jokaisesta hetkestä kannattaa yrittää nauttia, olematta huolissaan. Masentuneisuus on toki minullekin ollut joskus tuttu asia, mutta siitä pääsee yli, kun kaivaa hyvät asiat pinnalle. Nuo ovat hyviä artisteja, jotka luettelit. Kuuntelepa heidän lisäkseen Kaija Koon Supernaiset. Siitä saat mukavasti potkua:). Minäkin, vaikka olen makkaraa syövä perusheteromies.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat