Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älä stressaa ruuasta! Jäätelö kasvattaa

Kuva: Satu Kemppainen

Asiantuntijat suosittelevat kasvavalle lapselle monipuolista ruokavaliota. Kokemukseni mukaan lapsi kuitenkin kasvaa kesällä parhaiten jäätelöllä.Lue koko juttu

Kommentit (3)

TiiaK84

Meillä kotona syötiin aina vaan yksi lämmin ruoka ja samoilla eväillä olen omat lapsenikin kasvattanu. Ja hyvin voivat ja syövät. Eikä meillä eletä muutenkaan kello kaulassa,ehkä meillä on helpot ihanat lapset jotka ei sitä vaadikkaan mutta meille tämä on sopinut ja hyvä niin :)

Mariska

Kyllä meilläkin usein lounas syödään puistossa tai rannalla ja se on just jotain karjalanpiirakoita, lihapullia sekä pikkutomaatteja tai viinirypäleitä. Pillimehua ja suolakeksejä kuluu sekä jätskiä ja grillimakkaraa ja mansikoita, siitähän se on kesä tehty. Täytyy nauttia kun vaihteeksi on lämmin kesä ja hyvät uimakelit!

Vierailija

Meillä syödään useimmiten 2 lämmintä ruokaa, mutta ei sitä orjallisesti noudateta. Varsinkin päiväruokailun kanssa mennään perheen ohjelman mukaan. Lounas voi olla ihan mitä vain, terveellistä tai epäterveellistä. 

Kotona ollessa ruoanlaittoon pistää usein tietty nuukuus, moni ns lämmin ruoka on halvempaa kuin välipalat, varsinkin jos ei ole sellainen tyyppi, jolla olisi aina jotain kiisseliä itse tehtynä. Usein syödään tyyliin aamupala klo 8-9, lounas klo 12-13, pieni välipala klo 14 ja illallinen klo 18-19. 

Mä olen muuten kateellinen kaikille niille, joiden lapset voivat syödä huoletta jäätelöä vaikka joka päivä. Meidän lapset ovat niin lihomiselle alttiita, että vaikka miten yritän tehdä terveellistä ruokaa ja antaa terveellisiä välipaloja, on molemmilla jotenkin ylipaino koko ajan vaanimassa nurkan takana. Lomilla joskus kun ollaan viikon tai parin ajan ostettu lapsille useamman kerran jätskiä, alkaa molemmilla kerääntyä selluliittia mahaan ja reisiin ihan silminnähden, ovat alle murrosikäisiä. Liikkuvat kyllä koko ajan, mutta... Eivätkä tuota itse tajua, koska ovat sen verran pieniä. Olen itse ollut samanlainen, sisko ja äiti myös. Jokaisella meillä on ollut elämänmittainen kamppailu ylipainoa vastaan ja kovat mieliteot syömiselle.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat