Julkinen imetys tulee kieltää järjestyslaissa
Tuttipullot on keksitty sata vuotta sitten. Ei ole mitään syytä paljastella itseään julkisuudessa imetyksen verukkeella.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Tuttipullot on keksitty sata vuotta sitten. Ei ole mitään syytä paljastella itseään julkisuudessa imetyksen verukkeella.
Lapsettomuuden lisääntyessä tällaiset mielipiteet tulevat valitettavasti lisääntymään. Kun ei ole mitään kosketuspintaa vauvanhoitoon ja -ruokintaan, niin näitä mustavalkoisia ohjeita on helppo antaa. Julkinen paljastelu tuntuu olevan muuten sallittua perusteltaessa kaikilla muilla syillä paitsi imettämisellä - joka ei kyllä ole paljastelua nähnytkään.
Joo ja samaten ilman huivia kulkevat naiset. Loppuu sellainen paljastelu.
Vierailija kirjoitti:
Kaavut ja hunnut päälle! Pohjois-Korean sensuuri myös sananvapauteen. Kielletään hengittäminenkin niin loppuu tää paska
Toivottavasti et hanki lapsia, kun maailmankuva on tuota luokkaa. Yksilötason juttuihin voi jokainen itse vaikuttaa.
Jännä, että monet kokevat imettämisen olevan paljastelua. En ole ikinä, paitsi sairaalan synnytysosastolla vieraillessani, nähnyt imetystapahtuman jossa rintaa ei mitenkään peitetty. Lähes jokainen käyttää imetysliivejä, ja harsoa tms. näköesteenä. Ovatko imetyksen vastustajat ikinä edes oikeasti nähneet imetystä..?
Luonnosta vieraantuminen tuntuu pelottavalta - maailman luonnollisin tapahtuma, äiti ruokkii jälkikasvuaan omalla maidollaan, kehonosasta joka on juuri siihen tarkoitettu, on jotenkin kuvottavaa.
Luonnollisempaa on siis rinnat tyrkyllä muuten vaan kulkeminen kadulla ja mainoksissa rintojen hyödyntäminen jne.
Outoa on myös, että aina ihannoidaan suuria rintoja. Nyt imetyskeskustelussa esiin nostetaan kuitenkin "ällöttävät isot tissit" joita "ei todellakaan halua katsella"... Kaksinaismoraali? Isot tissit on jees, kunhan niitä ei käytetä alkuperäisessä tarkoituksessaan ? Mitä helvettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomuuden lisääntyessä tällaiset mielipiteet tulevat valitettavasti lisääntymään. Kun ei ole mitään kosketuspintaa vauvanhoitoon ja -ruokintaan, niin näitä mustavalkoisia ohjeita on helppo antaa. Julkinen paljastelu tuntuu olevan muuten sallittua perusteltaessa kaikilla muilla syillä paitsi imettämisellä - joka ei kyllä ole paljastelua nähnytkään.
Kaksi omaa ja kolme vierasta on tullut kasvatettua, eikä yhtään heistä ole ollut mikään pakko julkisesti imettää.
Sinultakin pitäisi kieltää syöminen. Loppuisi se ininä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaavut ja hunnut päälle! Pohjois-Korean sensuuri myös sananvapauteen. Kielletään hengittäminenkin niin loppuu tää paska
Toivottavasti et hanki lapsia, kun maailmankuva on tuota luokkaa. Yksilötason juttuihin voi jokainen itse vaikuttaa.
Kaavut ja hunnut-kommentti oli selkeästi sarkasmia. Noin mäkin monesti vastaan kun joku sanoo jotain älytöntä kuten ap. Ja kyllä olen sitä mieltä että äideillä pitää olla oikeus imettää vauvaansa julkisilla paikoilla (mutta ei niin että koko rintavarustus paljastetaan koko kansan nähtäväksi esim kahvilassa vaan paitaa/liiviä avataan sen verran että vauva saa tissin suuhun). Useimmat imettävät äidit osaavat imettää julkisellapaikalla niin että vauva on tyytyväinen ja muut ihmiset ei välttämättä edes kiinnitä asiaan suurempaa huomiota.
Se että julkiselle imettämiselle ei ole tarvetta ei ole älytöntä, vaan ihan puhdas fakta. Kaupasta saa tuttelia ja siitä nisästään voi lypsää ihan omia eritteitään jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Se että julkiselle imettämiselle ei ole tarvetta ei ole älytöntä, vaan ihan puhdas fakta. Kaupasta saa tuttelia ja siitä nisästään voi lypsää ihan omia eritteitään jos haluaa.
Miksi maailman paras ravinto pitäisi vaihtaa keinotekoiseen, jolle ei ole tarvetta ? Sen takia että kukaan luonnosta täysin vieroittunut ei koe kuvotusta? No way.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi omaa ja kolme vierasta on tullut kasvatettua, eikä yhtään heistä ole ollut mikään pakko julkisesti imettää.
Minulla kaksi ja molempien kanssa on tullut eteen tilanteita, missä ainoa järkevä toimintatapa oli imettää julkisesti. Voihan ne lapset kasvattaa vaikka komerossa jos noin paljon pelkää itse elämää. Vauvoille tulee nälkä, äidit liikkuu, perheet liikkuu, vauvat syö, jatketaan matkaa ja elämää. Ei se sen kummempaa ole.
Tottakai julki-rintapaljastelu eli imetys eli itsensäpaljastelu tulisi kieltää, koska se loukkaa monia uskontokuntia syystä että meidän maasta on tullut monikulttuurinen. Sama koskee peniksiään naisille esitteleviä miehiä, kieltoon sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et hanki lapsia, jotta huumorintajusi ei periydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D Menikö herne nenään?:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla kaksi ja molempien kanssa on tullut eteen tilanteita, missä ainoa järkevä toimintatapa oli imettää julkisesti. Voihan ne lapset kasvattaa vaikka komerossa jos noin paljon pelkää itse elämää. Vauvoille tulee nälkä, äidit liikkuu, perheet liikkuu, vauvat syö, jatketaan matkaa ja elämää. Ei se sen kummempaa ole.
Ai että mitään muuta vaihtoehtoa ei ollut kuin imettää julkisesti ravintolan pöydässä? Vessako oli rikki?
Julkisesti voi imettää kunhan muistaa peittää sen rinnan liinalla.
Nännien heilutteluun ei ole mitään järkiperustelua, vaikka kuinka lapsella olisi nälkä juuri silloin.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai julki-rintapaljastelu eli imetys eli itsensäpaljastelu tulisi kieltää, koska se loukkaa monia uskontokuntia syystä että meidän maasta on tullut monikulttuurinen. Sama koskee peniksiään naisille esitteleviä miehiä, kieltoon sekin.
Itsensäpaljastelijat pitäisi todellakin laittaa pakkohoitoon mutta lapsen ruokkininen ei ole paljastelua. Sairas on se joka seksualisoi sitä ja kuuluu myös sinne hoitoon, vaikka kastraatio ettei näe kaikkialla seksiä.
Useat julkiset vessat haisevat ja ovat likaisia. Ei siellä huvita viettää aikaa enempää kuin oman vessareissun verran.
Lisäksi olisiko kivaa jos sulla tai sun perheenjäsenellä on kauhea vessahätä, mutta jonossa on imettämään meneviä äitejä jotka ovat vähintään 10min vessassa jokainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että mitään muuta vaihtoehtoa ei ollut kuin imettää julkisesti ravintolan pöydässä? Vessako oli rikki?
Äidillä on imetysliivit yllään, lapsen/rinnan edessä on harso. Et näe rintaa. Miksi menisin vessaan? Jättäisin oman ruokani jäähtymään ja seuralaiseni yksinään. Lapsi saattaa imeä vaikka tunnin kerrallaan. Menisin tunniksi vessaan, miksi ihmeessä? Jotta saat tulla hakkaamaan vessan ovea ja raivoamaan siitä miksi panttaan vessaa kun en siellä itse asioi?