Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jokainen vanhempi ansaitsee riittävästi omaa aikaa

Kuva: Satu Kemppainen

Todellisen vapauden tunteen voi kokea vasta kun on omia lapsia. Usein tuo hartaasti odotettu oma aika ei tunnu riittävän mihinkään.Lue koko juttu

Kommentit (6)

Vierailija

Otsikko on todella naurettava. Minulle riittävä määrä omaa aikaa on neljästä kuuteen tuntia päivässä, joka ikinen päivä. Miten tämä minun oikeuteni turvataan? Onko kunta velvollinen palkkaamaan lastenhoitajan? Yhden oikeushan tarkoittaa aina jonkun muun tai joidenkin muiden velvollisuutta.

Älyllinen ajattelu on sallittua tälläkin sivustolla.

thv

no miten tuon ottaa ja miltä kantilta mutta vanhemman luonne siitä tässä on kyse jos haluaa lapset että arjen pyörytyksessä mukana niin se on minusta ihan ok , mutta on katsokaas sellaisia vanhempia kun ei jostain syystä ole haluneetkkaan lapsia niin se on hiukan eri juttu mutta sanotaanhan sekin että vaikka vanhempi ei ole luotu heti isäksi tai äidiksi niin heistä muodostuu vanhempi ja sitten he tajuavat senkin jutun että miten ollaan pikku lasten kanssa ja se koittelee hiukan hermoja välillä kun ei tiedä mikä on mutta RAUHALLISUUS ON VALTTIA siinä tilanteessa ja sitten on niitä ongelma vanhempia ja puolisoita että ei niin varmana  ja enhän minä tollasia pikku hirviöitä siedä ollenkaan ,näinhän se menee että jos ei ole valvoutunut  niin on aika vaikeaa ajatella perhe - elämää, totta joka sana on ja uskokaa tai älkää niin kyllä se pikku -hirviökkin kasvaa ja saatte kuulla .

Vierailija

Tulee sitten vaan tänne hoitamaan vauvaa niin minä saan omaa aikaa. Mieluiten sitten yhdeksi kokonaiseksi viikonlopuksi jotta saan akkuni ladattua kunnolla. Voin sitten kirjoittaa romaanin pituisen tehtävälistan.

Nämä on sitten täysin huuhaakirjoituksia 😈

Tervetuloa meille!!!

Kuinkahan monelle lähipiirinsä perheelle itse on tarjonnut konkreettista apua eikä pelkkää sanan helinää tämäkin kirjoittelija?

Vierailija

Oma aika on jenkkien keksintöä. Ei ennen moista ollut. Ei ennen äideillä ollut mitään omaa aikaa. Varsinkaan maatilojen emännillä.

Vierailija

Tunnistan kirjoituksessa itseni, se ihana vapauden tunne kun saa olla yksin, siinä menee hetki sisäistäessä ajatuksen. Ihmettelen täällä olevia hyökkääviä kommentteja, eivätkö ihmiset tajua huumoria.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oma aika on jenkkien keksintöä. Ei ennen moista ollut. Ei ennen äideillä ollut mitään omaa aikaa. Varsinkaan maatilojen emännillä.

"Varhaiset kehtolaulut myötäilevät usein rukouskaavoja, maanitteluja ja manauksia. Laulu "Tuuti lasta tuonelahan" on levinnyt melkein koko suomalais-virolaiselle kielialueelle, Satakunnasta Pohjois-Inkeriin lasta on heijattu sanoin "tuonen lasten tuuditella, tuonen piikasten pidellä". Hautaonnelaa on kuvattu: "Tuonelass on tyyne maata, maan alla uni makea". Lauluissa näkyy usein äidin oma elämään väsyminen."

http://tieteentermipankki.fi/wiki/Kirjallisuudentutkimus:kehtolaulu

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat