Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomarahan leikkausruikutus

Vierailija
18.07.2017 |

Mitäpä mileltä olet tästä? Mielestäni on tyhjän ruikuttamista. Vyötä voisi laittaa kireämmälle.

http://m.iltalehti.fi/kotimaa/201707182200272698_u0.shtml

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tossa sitä, että häneltä leikattiin 300e ja nyt ei saa uusia vaatteita, pääse konsertteihin festareille eikä risteilylle. Siis sillä 300e ois tehny kaikkea tuota?

Joku vois muutenkin selittää tyhmälle ton lomarahan, miksi sitä siis ylipäätään maksetaan? Palkkahan tulee jo loman ajalta normaalisti miksi lomailusta maksetaan vielä extraa?

Vierailija
2/14 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopajoo. Kaikki mahdollinen jäi muka hankkimatta. Onneksi ei ole tosiaan perhettä. Kyllä on valitusta tyhjästä. Kannattaisi ehkävähän laittaa säästöönkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan istuvat leveillä perseillään vastaavan suuruisen työajan. Käyn usein hoitolaitoksessa tapaamassa omaistani, vierailut eri aikoina, ja aina nämä hoitajat ovat tuppaantuneet kahvihuoneeseensa. Ei paljon työt paina.

Vierailija
4/14 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koske mua tällä kertaa, mutta kyllä tuollainen 300-400 euroa on monelle iso raha menettää yhtäkkiä.

Vierailija
5/14 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ruikuta vaikka se vuosiansiotani ja eläkekertymääni vähentääkin. Mies kävi heittämässä yhden ylimääräisen päivystyksen ja mun lomarahapuutos oli meidän perheen osalta sillä kuitattu.

Vierailija
6/14 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulut tulojen mukaiseksi. Niin minä olen pärjännyt elämässä.

Vierailija
7/14 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä joku EKn kampanja meneillään?

Vierailija
8/14 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 300 tod.näk brutto eli todellinen menetys 150.Sillähän mennäänkin vaikka minne ja shopataan pari Vuittonia.

Sitäpaitsi ei pitäisi olla yllätys,tiedossa jo lähes vuoden.

Vierailija
9/14 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän harmituksen, vaikka pienempi veroprosentti käytännössä kompensoi tuon leikkauksen niin eivät ihmiset enää nykyään osaa säästää. Sitäpaitsi tuo on bruttosumma, eli käytännössä vaikutus on pienempi. Pari- kolme kymppiä kuussa säästöön pystyy pistämään pienillä palkoillakin, näin voisi sitten lähteä risteilylle, ostaa vaatteita, tehdä kuumailmapallolennon, mennä hammaslääkäriin, käydä kampaajalla, ostaa tuoreita mansikoita ja lihaisaa grillimakkaraa. Nyt nämä kaikki jäävät toki tekemättä.

Ehkä kannattaa syksyllä miettiä tuota säästämistä ;)

Vierailija
10/14 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhutaan aina pienemmästä veroprosentista, kun näistä lomarahaleikkauksista on kyse? Kyllä mullakin yhdellä prosentilla laski veroprosentti, mutta vastaavasti nousi muut maksut (töeläkemaksu, työttömyysvakuutusmaksu). 

Vierailija
11/14 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi puhutaan aina pienemmästä veroprosentista, kun näistä lomarahaleikkauksista on kyse? Kyllä mullakin yhdellä prosentilla laski veroprosentti, mutta vastaavasti nousi muut maksut (töeläkemaksu, työttömyysvakuutusmaksu). 

Tarkoitat prosenttiyksikköä muttet käsitä eroa.

Vierailija
12/14 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onneksi täällä tuomitaan hanakammin pienituloisten lomarahat kuin suurituloisten osingot ja bonukset, jotka ovat viime aikoina vain kasvaneet.

Vierailija
13/14 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, onneksi täällä tuomitaan hanakammin pienituloisten lomarahat kuin suurituloisten osingot ja bonukset, jotka ovat viime aikoina vain kasvaneet.

Jep. Meilläkin juuri bonukset suurenivat :) Mutta en olekaan mikään typerä vanhustenhoitaja. Oma valinta.

Vierailija
14/14 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat prosenttiyksikköä muttet käsitä eroa.

Käsitän vain sen, että käteen jäävä tulo on on vähemmän kuin vuosi sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi