Mikä on paras tapa majoittaa yövieraat ja miten säilyttää vieraspatjat?

Aikuisvieraille vuodesohva on hyvä ratkaisu ja sinne mahtuu usein osa petivaatteistakin. Kuva: iStockphoto.

Miten ratkaista yökyläilyt, kun kotona ei ole vierashuonetta? Ammattijärjestäjä Ilana Aalto vastaa.Lue koko juttu

Kommentit (12)

Vierailija

Vuodetuolit ovat aika hyvä ratkaisu ainakin nuorille yöpyjille. Isovanhempia en sellaisiin majoittaisi, sillä lattiatasolta ylös könyäminen ei ole helppoa. Näitä tuoleja voi kyllä säilyttää lastenhuoneessa, mutta on harkittava tarkkaan, kenet majoittaa lastenhuoneeseen. Vai olisiko tilaa vaikka takkahuoneessa? Olen itse jonkun kerran joutunut lastenhuoneeseen. Alle kouluikäinen lapsi meni vanhempien väliin ja minä sitten yritin nukkua epämukavassa nuorisosängyssä. Ei kiitos, ei enää!

Vierailija

Majoittaa vieraat hotelliin....?? Eiköhän aikuiset matkailijat löydä sen hotellin ihan itse. Sen verran paska patjatarjoilu meillä, että eivätpä ole matkailijat toista kertaa yösijaa vailla :)

Vierailija

Kunnollisia levitettäviä sohvia on vaikea löytää.   Mekanismit eivät tahdo säilyä kunnossa.  Patjat vievät paljon tilaa säilytyksessä.  Ilmalla täytettävällä olen nukkunut.  Kyllä siinä yksi yö menee mutta.....

Vierailija

Meillä on työhuoneessa (ent lastenhuone) vuodesohva ja nykyisin myös vauvansänky lapsenlapselle. Lisäksi toisessa lastenhuoneessa on vuoderahi kavereiden yöpymiseen. Varastossa isoon matkalaukkuun pakattuna sellainen ilmapatja.

Tarvetta on sillä esim jouluna extrayöpyjiä on lisäksi vähintään 5

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kunnollisia levitettäviä sohvia on vaikea löytää.   Mekanismit eivät tahdo säilyä kunnossa.  Patjat vievät paljon tilaa säilytyksessä.  Ilmalla täytettävällä olen nukkunut.  Kyllä siinä yksi yö menee mutta.....

Meillä Ikean Tomelilla vuodesohva vietti just 20v synttäreitään. Mekanismi toimi kuin uutena. Mutta ei sillä patjalla nuku kuin maks 2 yötä putkeen. Meillä on ilmapatjoja, niitä korkeampia, niillä nukkuu aikuinenkin useamman yön tarvittaessa.  

Vierailija

Majoituspalveluja ympäri kaupunkia vaikka kuinka paljon, eikä maksa hunajaa kun osaa valita. Yksi korkea ilmapatja löytyy ja sekin on lainassa enemmän kuin täällä kotona käytössä.

Vierailija

Meillä ei onneksi monesti ole yövieraita mutta lämpimän aikaan pihamökissä kolmelle yöpyjälle runkopatjasängyt, talvella vuodesohva ja kaksi varavuodetta, lisäksi tarvittaessa meidän sänky, me voidaan nukkua itse sohvalla jos yli 4 yöpyjää kerralla.

Vierailija

Meillä on muutama varavuode, jonka saa näppärästi kasaan ja säilytetään varastossa.

Nuoremmat vieraat nukkuvat näissä, lähinnä lasten kaverit, mutta muille vieraille tarjoamme oman mh ja sängyt ja itse nukumme työhuoneessa varavuoteissa, kun varsinaista vierashuonetta ei ole.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat