Sivut

Kommentit (48)

Vierailija

Minä olen köyhä (tulot alle köyhyysrajan) ja kyllä vaan oma lapseni on päässyt tänä kesänä huvipuistoon jo kerran (pääsee uudestaankin ensi kuussa), on käyty sisäleikkipuistossakin ja ostettu sieltä jätskikiskalta yksi ylihintainen pallo. Väitän, että pienilläkin tuloilla järjestää lapsille elämyksiä, kunhan priorisoi rahojensa käytön- minä pistin lapsen etusijalle.

Vierailija

Minulla on kaksi lasta ja välillä on ollut todella tiukkaa. Kuljimme paljon bussilla leikkipuistoissa ja tapasimme kavereita. Tosin, jos ei jonkun kanssa sopinut, niin yksin ei jaksanut lähteä. Lapset oppivat jakamaan jäätelön ja saivat vaatteet sekä lelut kirpparilta. Sieltä löytyy hyvää tavaraa, kun on aikaa kierrellä.
Toiset kävivät Hoplopissa kerran kuussa, me kerran vuodessa, jos silloinkaan.
Hyvä ystäväpiiri ja naapurikaverit on ollut mun pelastus. En ole ikinä hävennyt köyhyyttä. Lapsilla on ollut ruokaa, vaatteet ja kavereita. Sillä pötkii jo pitkälle.

Vierailija

Kyllä köyhätkin käyvät rannalla ja kirjastossa lasten kanssa, ei se siitä voi olla kiinni. Se lomatekemisistä kysyminen vain ihmetyttää lasta, jos hän on tehnyt ihan tavallisia asioita, ilman Puuhamaata ja Muumimaailmaa.

Vierailija

Lapset muistavat myöhemmin paremmin vaikka vanhempien kanssa tehtyjä omatoimiretkiä lähiluontoon tai rannalle eväitten kanssa. Iänkaikkiset huvipuistokäynnit ovat monelle stressaavia ja sekoittuvat myöhemmin mielessä.

Itsekin olen köyhästä perheestä ja kesämuistot ovat ihania, kun isäkin oli kotona ja käytiin yhdessä marjassa ja sienessä ja syötiin sitten koskenlaskijavoileipiä ja juotiin mehua pullosta.

Silloin tuntui aina kesäisin paistavan aurinko, mutta todennäköisesti ei kuitenkaan todellisuudessa.

Vierailija

Kunpa joku jaksaisi olla yhtä kiinnostunut niiden perheiden lapsista joiden vanhemmat on koko kesän töissä... T. Uravanhempien lapsi joka ei päässyt kesäisin mihinkään

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lapset muistavat myöhemmin paremmin vaikka vanhempien kanssa tehtyjä omatoimiretkiä lähiluontoon tai rannalle eväitten kanssa.

No entäs sitten kun ei ole varaa autoon tai mihinkään bussikyytiin matkustaakseen kauemmas, kun kaupungissa ei ole järveä tai lampea monen kilometrin säteellä, saati metsääkään kuin onnettoman koirapuiston verran?

Vierailija

Ei minulla ole varaa uuteen asuntoon, autoon, ulkomaanmatkoihin...En sitli vaadi muiden niitä minulle ilmaiseksi tarjoavan. Omalla palkalla on selvittävä ja lapsi elätettävä. Tietty omavastuu ja vasttuulisuuden vaatimus onnesitettäbä: emme voi tarjota loputtomiin veronmaksajien kukkarosta herkkuja, jotka eivät ole koskaan ilmaisia ja jotka työssäkäyvät joutuvat pulittamaan pussistaa. Sori vaan, ei löydy sääliä. Omassa toimeentulossa ja oman lapsen kesänvietossa on tarpeeksi ja kivaa on ollut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset muistavat myöhemmin paremmin vaikka vanhempien kanssa tehtyjä omatoimiretkiä lähiluontoon tai rannalle eväitten kanssa.

No entäs sitten kun ei ole varaa autoon tai mihinkään bussikyytiin matkustaakseen kauemmas, kun kaupungissa ei ole järveä tai lampea monen kilometrin säteellä, saati metsääkään kuin onnettoman koirapuiston verran?

Torista fillarit muutamalla kympillä. Niin mekin lapselle löydettiin ja kelpo peli. Tyhmyys ja tekemättömyys on aivan omaa saamattomuutta. Pitäisikö ovelta tulla jonkun hakemaan ja tajoamaan ilmaiset huvitukset?! Ei helvetti mitä touhua! Pankee piuhat poikki ajoissa tai jalat ristiin, jos ei osaa lapsia tehdessä ajatella niiden elatusta!!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi lasta ja välillä on ollut todella tiukkaa. Kuljimme paljon bussilla leikkipuistoissa ja tapasimme kavereita. Tosin, jos ei jonkun kanssa sopinut, niin yksin ei jaksanut lähteä. Lapset oppivat jakamaan jäätelön ja saivat vaatteet sekä lelut kirpparilta. Sieltä löytyy hyvää tavaraa, kun on aikaa kierrellä.
Toiset kävivät Hoplopissa kerran kuussa, me kerran vuodessa, jos silloinkaan.
Hyvä ystäväpiiri ja naapurikaverit on ollut mun pelastus. En ole ikinä hävennyt köyhyyttä. Lapsilla on ollut ruokaa, vaatteet ja kavereita. Sillä pötkii jo pitkälle.

Mikä pakko on mennä keinotekoiseen rääkyviä pentuja kuhisevaan Hoploppiin?! En minäkään vienyt lastani kuin kerran tai kaksi vuoteen vaikka rahaakin olisi ollut! Kaverit on hänelle paljon tärkeämpiä ja niiden kanssa oleminen.

Vierailija

Lapsena kesänä oli parasta se, että pääsi pitkäksi aikaa mummolaan, sai uida tosi paljon, leikkiä pihalla ja metsässä, grillata ja valvoa myöhään. Mihin näistä rahaa tarvitsee? Kivempaa oli syödä jätskiä pihalla ja leikkiä, kun istua jossain kaupan pihassa vetämässä pallojätskejä. Huvipuistoja on erilaisia ja kyllä köyhäkin saa jotain ohjelmaa järkättyä, eikä se ole edes pakollista. Leirejä on kesällä, ilmaisia tapahtumia jne. Mihin tarvitaan ulkomaanmatkoja, huvipuistoja, pallojätskejä tai muutenkaan paljoa rahaa? Kaikki on kiinni siitä, miten vanhemmat asiaan suhtautuvat. Kai nyt lapsi häpeää kesäänsä jos vanhemmat voivottelemaan ettei päästä sinne eikä tänne ja "mitään" ei voi tehdä ja kökitään sisällä koko kesä. Jos vanhemmat taas ovat iloisia ja nauttivat pienistä asioista ja tekevät niistä lapselle mukavaa, lapsi tuskin häpeää. Menkää telttailemaan, rannalle, olkaa pihalla, syökää kaupan pakaste jätskejä, jos vähän mansikoita ja herneitä raaskii torilta ostaa ni hyvä.

Vierailija

Oikeasti köyhä ei kyllä pääse mihinkään "mummolaan jossa voi uida tosi paljon". Mun lapsen köyhä mummo asuu betonibunkkerissa niin kuin mekin.

Vierailija

Olin keskituloisesta perheestä ja kadehdin kyllä koko lapsuuden kovasti niitä lapsia jotka pääsi ulkomaille, varsinkin jonnekin aurinkolomille, meillä kun ei niitä tehty vaikka olisi ollut varaa ainakin kerran viidessä vuodessa. Ehkä olin itsekäs porvaris wannabe kakara.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oikeasti köyhä ei kyllä pääse mihinkään "mummolaan jossa voi uida tosi paljon". Mun lapsen köyhä mummo asuu betonibunkkerissa niin kuin mekin.

No voi voi. Pitäiskö meidän muiden tarjota teille huvipuistomatka ja kesäloma mökillä härven rannalla?! Kyllä ne on itsekukin hankittu omalla työllä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko mummolassa voida uida tosi paljon. Oma mummoni asui Espoossa! Meren ranta se sielläkin on.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat