Kommentit (6)

Vierailija

Minun tyttäreni, 6v:
"Käydä rannalla, maauimalassa, syödä jätskiä, lintsille ja mummolaan. Ja tehdä majan. Ja ostaa torilta herneitä ja mansikoita ja syödä niitä. Ja pyöräillä! Tosi paljon pyöräillä! Ja käydä leikkipuistoissa. Semmosissa missä ei oo koskaan ennen käyty!"

Nimimerkki (ei pakollinen), mu...

Juuri näin!

Ei lapset istu koneen/ tabletin/ älypuhelimen/ tv:n ääreen ellei vanhempi sitä anna. Lapsuus on aitoa ja niin ihanan ihanaa :)

Meillä lapset 4v, 2v ja 10kk, kaikki nauttivat kun me vanhemmat olemme heidän kanssaan, leikimme, piirrämme, ihan mitä vaan. Välillä kun ruokaa laitamme lapset saavat leikkiä sen aikaa itsenäisesti. Olen huomannut omista sisaruksistani, että liian usein annetaan tabletti/älypuhelin lapselle käteen ja sanotaan, että rauhoitu. Ei lapsia saisi siihen opettaa. Jos heillä on tylsää, ovat toistensa tai meidän vanhempien kimpussa. Silloin pitää antaa hetki aikaa lapselle ja rauhoittaa tilanne. Kun he huomaavat että vanhemmat huomioi heidät, eivät he tappele enää.

Omista lapsistani olen huomannut, että pihalla pihatöiden avustaminen/rakentaminen on parasta puuhaa mitä he tietävät. Silloin jää polkuautoilu ja kaikki muu kun pääsevät auttamaan :) Ja kun Suomen kesä on tällainen kylmä ja vähäluminen, niin kyllä lasten pitää antaa olla pihalla niin paljon kuin se vain on mahdollista. Silloin ei tarvitse sisätiloissa tylsistyä ja alkaa pelaamaan niitä älypuhelimien sovelluksia.

Vierailija

Kaikki tietää, että pienten lasten kanssa tuo on juuri noin helppoa. Tulkaa uudelleen puhumaan sen jälkeen, kun lapsenne täyttää 12 vuotta....

mijjjj

Vierailija kirjoitti:
Kaikki tietää, että pienten lasten kanssa tuo on juuri noin helppoa. Tulkaa uudelleen puhumaan sen jälkeen, kun lapsenne täyttää 12 vuotta....

Silloin olet epäonnistunut kasvatuksessa, etkä ole onnistunut opettamaan rahan arvoa .. jos lapsi vaatii päästä kalliille matkoille jne, kun kaveritkin. Lisäksi sekään ei ole mahdoton tehtävä, että opettaa jo pienenä nauttimaan pienistä asioista ja kesän iloista. Itse olin vasta 16 v, kun kävin ekaa kertaa ulkomailla, enkä edes aiemmin osannut kaivata sitä... kun rakastin myös suomen kesiä ja talvilomia, kunhan vain sai olla.

Kyllä ne fiksut lapset oppii monenlaista, kun niille puhutaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat